G: Kerro omituinen/inhottava muisto jostain opettajastasi
Kommentit (39)
mies opettaja, katseli minua suurimman osan ajasta mitä tunneilla olin. sitten hän tokaisi että olen kaunis ja muistutan hänen eksäänsä. sen jälkeen hän usein halusi minun kanssa kahdestaan, ja aina kun opetti minua tuli todella lähelle. en pitänyt ollenkaan siitä ja ahdisti älyttömän paljon.
anatomiaan eli kalanraatoja oli useampi kappale. Tunnin jälkeen kysy luokalta onko kellään kissaa kotona ja minä pöljä viittasin että on peräti kaks. Ope tuumas että sähän voitkin viedä kalat kissoille, kisut syö varmaan mielellään. Jäin suu auki tollottamaan (ja niin jäi muukin luokka) kun ope kääräs kalat sanomalehteen ja tökkäs paketin mulle, että vie kalat kisuille. Minä siihen etten takuulla ota mitään hiton kalanraatoja kuljetettavaks ja heitin paketin takasin opelle jollon koko paska levis open käsistä pulpetille. Samalla koko jutusta tuli auktoriteettikysymys, joten kun en suostunu ottamaan niitä perkeitä kotio, sain kaks tuntia jälki-istuntoa opettajan vastustamisesta ja kiroilusta ja muutama kaveri sai tunnin jälkkää kun rupesivat mua puolustamaan.
Mutsi nosti kauhean metelin kun tulin jälkkälapun kanssa kotiin ja paineli seuraavana päivänä koululle ripittämään opea. Se oli kyllä turhaa, mä jouduin vaan sen ja reksin silmätikuks koko yläasteen ajaks. Mutsi lähetti paikallislehteenkin yleisönosastokirjotuksen episodista, mutta sitä ei koskaan julkastu. Se olis kyllä ollu paras juttu vuosiin iinä lätyskässä, ei sen puoleen.
lipeässä tai jossain myrkyssä takahuoneessa. Siitä tuli lopulta puhdas ja valkoinen, mut oli kyllä niin yököttävää touhua, et oksetti!
anatomiaan eli kalanraatoja oli useampi kappale. Tunnin jälkeen kysy luokalta onko kellään kissaa kotona ja minä pöljä viittasin että on peräti kaks. Ope tuumas että sähän voitkin viedä kalat kissoille, kisut syö varmaan mielellään. Jäin suu auki tollottamaan (ja niin jäi muukin luokka) kun ope kääräs kalat sanomalehteen ja tökkäs paketin mulle, että vie kalat kisuille. Minä siihen etten takuulla ota mitään hiton kalanraatoja kuljetettavaks ja heitin paketin takasin opelle jollon koko paska levis open käsistä pulpetille. Samalla koko jutusta tuli auktoriteettikysymys, joten kun en suostunu ottamaan niitä perkeitä kotio, sain kaks tuntia jälki-istuntoa opettajan vastustamisesta ja kiroilusta ja muutama kaveri sai tunnin jälkkää kun rupesivat mua puolustamaan. Mutsi nosti kauhean metelin kun tulin jälkkälapun kanssa kotiin ja paineli seuraavana päivänä koululle ripittämään opea. Se oli kyllä turhaa, mä jouduin vaan sen ja reksin silmätikuks koko yläasteen ajaks. Mutsi lähetti paikallislehteenkin yleisönosastokirjotuksen episodista, mutta sitä ei koskaan julkastu. Se olis kyllä ollu paras juttu vuosiin iinä lätyskässä, ei sen puoleen.
kyllä se olit sinä joka oli NOLO! Miksi piti heittää ne kalat niin, että paketti levisi pöydälle? Tosi lapsellista ja naurettavaa. Ja äitisi oli vielä nolompi, että meni koululle valittamaan, kun sinä olit käyttäytynyt asiattomasti! Tosi pöljiä olitte molemmat! Miksi et voinut sanoa vain, että; kiitos ei, kissamme ei syö kalaa. Jos sinä viskaat perkeet levälleen, niin sinä myös siivoat ne! Tai itket ja siivoat.
Eli opettajat ottelivat keskenään ja mukana oli myös erittäin kummallinen mies opettaja, en nyt jaksa tarkemmin kertoa. Sillä ko mies opella oli lyhyet shortsit ja meisseli heilui toisesta lahkeesta koko pelin ajan! Yököttävää. Koomista asiassa oli se että opettajan sukunimi oli melanen...
oiskohan vaan sama ope kyseessä? Nyt on jo noin 60 v.
oli äidinkielen tunti ja käsiteltiin adjektiiveja. Jokaisen piti vuorollaan nousta seisomaan ja sanoa joku adjektiivi itsestään. No mun vuoro tuli enkä oikeen keksinyt mitään "järkevää" adjektiivia, niin mies opettajamme sitten auttoi " xxxx on UHKEA".
Ala-asteen opettaja ei opettanut, vaan luki esim. sanomalehteä kaikki englannin tunnit ja oppilaat kopioivat vastaukset opettajankirjasta. Tästä syntyi ongelmia vähän yhdelle sun toiselle.
Tälläistä oli opetus Suomessa 80-luvulla...
vuosi oli jotain -82 tai sinnepäin.
Äitini ei koskaan meikannut, joskus laittoi vähän kakkumaskaraa. Kynsilakkoja meillä ei ollut. Kaverin äiti taas oli tosi huolitellun näköinen ja meikkasi, oli kynsilakkojakin paljon.
Kerran kaverin kanssa meikattiin sen äidin meikillä itsemme, päätettiin laittaa kynsilakkaakin. Mä olin varsinkin siitä kynsilakasta tosi iloissani.
Menin kouluun ja opettaja huomasi kynsilakan. Kaikkien kuullen sanoi että "ton ikäisen ei tarvitse käyttää kynsilakkaa, huomenna kun tulet kouluun niin kynsilakkaa ei ei sulla ole"
Mä olin ihan paniikissa. En ollut kuullut mistään kynsilakanpoistoaineesta eikä meillä sellaista edes olisi ollut. Jotenkin sain raaputettua lakat pois sormista.
Mun mielestä opettaja oli ilkeä! Mä olen edelleen sitä mieltä, ei sillä olisi ollut oikeutta "nöyryyttää" tai vaatia multa yhtään mitään sen lakan suhteen.
Kaikki tiesi sen, myös tän open vaimo, joka oli samassa koulussa opettajana, ja vaimo otti miehensä saamia varoituksia omalle kontolleen :=O
Minunkin ulkomuotoani tämä opettaja limaisesti kommentoi (7-lk).
anatomiaan eli kalanraatoja oli useampi kappale. Tunnin jälkeen kysy luokalta onko kellään kissaa kotona ja minä pöljä viittasin että on peräti kaks. Ope tuumas että sähän voitkin viedä kalat kissoille, kisut syö varmaan mielellään. Jäin suu auki tollottamaan (ja niin jäi muukin luokka) kun ope kääräs kalat sanomalehteen ja tökkäs paketin mulle, että vie kalat kisuille. Minä siihen etten takuulla ota mitään hiton kalanraatoja kuljetettavaks ja heitin paketin takasin opelle jollon koko paska levis open käsistä pulpetille. Samalla koko jutusta tuli auktoriteettikysymys, joten kun en suostunu ottamaan niitä perkeitä kotio, sain kaks tuntia jälki-istuntoa opettajan vastustamisesta ja kiroilusta ja muutama kaveri sai tunnin jälkkää kun rupesivat mua puolustamaan. Mutsi nosti kauhean metelin kun tulin jälkkälapun kanssa kotiin ja paineli seuraavana päivänä koululle ripittämään opea. Se oli kyllä turhaa, mä jouduin vaan sen ja reksin silmätikuks koko yläasteen ajaks. Mutsi lähetti paikallislehteenkin yleisönosastokirjotuksen episodista, mutta sitä ei koskaan julkastu. Se olis kyllä ollu paras juttu vuosiin iinä lätyskässä, ei sen puoleen.
kyllä se olit sinä joka oli NOLO! Miksi piti heittää ne kalat niin, että paketti levisi pöydälle? Tosi lapsellista ja naurettavaa. Ja äitisi oli vielä nolompi, että meni koululle valittamaan, kun sinä olit käyttäytynyt asiattomasti! Tosi pöljiä olitte molemmat! Miksi et voinut sanoa vain, että; kiitos ei, kissamme ei syö kalaa. Jos sinä viskaat perkeet levälleen, niin sinä myös siivoat ne! Tai itket ja siivoat.
käyttäytyi huonosti, niin huh huh
Käyttäydyit todella asiattomasti ja ansaitsit jälki-istunnon. Naurettavaa on myös äitisi käytös, näitä vanhempia kyllä aina löytyy jotka nolaavat itsensä oman mussukkansa käytösmokien vuoksi.
En näe mitään kummallista siinä, että ope tarjosi niitä leikeltyjä kaloja kissalle kotiin vietäväksi. Useimmat kissat syövät kalaa ihan ruotoineen ja suolineen - söikö kissanne vain fileitä, vaiko kenties pelkkää purkkiruokaa?
poikien liikunnanopettaja tuli pariin kertaan vahtimaan meidän tyttöjen pukuhuoneeseen että mitä me siellä tehdään. Ei ihan suihkuun asti tullut, mut kumminkin pukuhuone puolialastomia tyttöjä täynnä! Ihmettelin sen touhua jo silloin. Vieläpä irstaasti kattoi yhtäkin alastonta tyttöä.
Yks kaivo tunnit nenäänsä ja ammuskeli räkäpalloja luokkaan, potki oppilaita puukengillä jne.
Toinen saman koulun opettaja halus aloittaa jokaisen tunnin rukouksella.
Englannin alkeiden sijasta opin kuinka tulppaaneja istutetaan ja monia kivoja kakkureseptejä. Englantia en oppinut, vaikka todistuksessa 9 olikin. Yläasteella iski sitten totuus vasten kasvoja.
mielestä ruoka piti juoda, juoma syödä (ts. pureskella). Täti itse oli vanhapiika, kuivettunut kasvissyöjä... Kamalimpia ruokailukertoja olivatkin joutua hänen pöytäänsä istumaan.
Lukiossa taas ihana enkunope (sijainen) "piti" tunnin nukkuen opettajanpöydällä maaten johtuen kamalasta kankkusesta...
bilsan ja mantsan ope oli koko ajan kännissä. Ei jäänyt traumoja. Bilsaa tai mantsaa en juurikaan oppinut, mutta huumoriasennetta siitä tietty sai: tyypillä oli niin mainiot jutut. Vieläkin naurattaa jotkut sen äijän toilailuista.
Elvis, hänellä ei ollut nahkatakin alla paitaa ollenkaan, rintakarvat vilkkuivat vain. Koulun juhlasalissa oli tanssia, opettaja haki juosten Datsunistaan kasetin, jossa oli jotain ihanaa iskelmää, haki kouluavustajaa tanssimaan..
Sama ope opetti historian tunnilla, että sana ETYK tarkoittaa myös=En Tule Yöksi Kotiin
oli vähän omalaatuinen huumorityyppi. Onneksi oltiin jo aikuisia, joten eivät ne jutut enää siinä vaiheessa järkyttäneet...
pyysi että jäisin luokkaan ja tuli liki punastellen ja huohotti.
Se oli kamalaa.
Kyseessä oli vielä vanhempani opettajakollega.
Inhoan tuota miestä edelleen!
Tuo oli vain yksi asia, mutta se on jäänyt pinnalle.