Synnytän minähetkenä hyvänsä ja ukko otti ja lähti!
Että voi vituttaa!! Keräs omat kamppeensa ja lähti! Kiva olla kotona ilman autoa kahen muun lapsen kans..La oli ja meni!
Taitaa olla mun oma vika!!
Kommentit (70)
Olet ihan rauhassa. soitat ambulanssin kun on synnytyksen aika. otat lapset mukaan, kyllä sossu ne ottaa hoitoon ellei sukulaisia tai tuttavia löydy. mitä siitä miehestä olisi edes hyötyä synnytyksessä?! saathan sä siltä elatusrahat anyway, jos on isä.
"et olekaan vauva isä"
vai
"pesin kalsarisi nestemäisellä pesuaineella, vaikka sanoin käyttäväni pesujauhetta"
Muuan pikku yksityiskohta: Oletetaanpa, että sinun äitisi on jotakuinkin tavallinen, aikuinen ja varttunut nainen, joka rakastaa lapsenlapsiaan. Miksi hän ei huolehtisi lapsenlapsistaan, vaikka ex-vävynsä olisi sinusta puhunut törkeyksiä? Sinun ja miehesi välit eivät ole lastesi vika.
Lisäksi: niin kauan kuin olette avioliitossa (jos siis olette), olette toisistanne taloudellisessa vastuussa. Jos hän ottaa kalliin lakimiehen, sinullakin on oikeus siihen. Sinulla on oikeus siihen jopa hänen tilillään olevista varoista - vaikka tiedän kyllä, että edes aviopuolison tileille on paha päästä ilman oikeuden päätöstä.
Toivottelen omalta osaltani sujuvaa synnytystä. Se on nyt tärkeintä. Ja jos tosiaan olet puhunut miehestäsi totta, niin liityn tuohon joukkioon, joka sanoo, että hankkiudu eroon hänestä. Kaikki, mitä hän sinusta väittää ilman nimenomaisia perusteita voi kumota toteamalla: "Eipä."
kun olin raskaana. En nyt sun tilannetta niin tarkkaan tiedä enkä jaksa koko stooria kirjottaa. Tilanne oli myös se että mulle jäi kaikki vuokravelat(jotka mies teki) kaikki mitä olin omiin nimiini ottanut miehelle puh yms.. Nyt vauva on jo kohta vuoden ja paremmin ei voisi mennä. Ällöttää ajatuskin, että olisin sellasen luuserin kanssa joka jättää perheensä pahimmalla mahdollisella hetkellä ja tavalla(löysin pari vuotta nuoremman tytön)
ettei olla avioliitossa...itseasiassa missään ei näy että olemme yhdessä..mitään yhteistä ei ole kuin tuleva poika...
että mie olen ollut tyhmä!!!
ap
mutta ap kuulostat tosi hyväuskoiselta ihmiseltä. Tuo mies tulee vielä pompottamaan sinua koko elämäsi jos et osaa seistä omilla jaloillasi ja myös sanojesi takana. Jos et osaa edes omasta puolestasi päättää soitatko ma sossuun vai et ja mietit mitäköhän mieskin tarkoitti sillä ja sillä... ,niin ei tosta hyvää seuraa! Olet tod.näk.niin kiltti että annat sen miehen kävellä ylitsesi vielä monta kertaa yhteisen lapsen takia..
en ole aina ollut tällänen..olen aina ennen ollut hyvin itsenäinen ja päättänyt itse asioista ja tullut aina toimee itse..tämän miehen myötä olen tullut araksi ja se saa mut aina ajattelemaan samalla lailla kuin se..en osaa edes tehdä helppoja päätöksiä itse..
se kieltää mua puhumasta meidän asioista kenellekkään..ei kuulemman kuulu muille..en ole pystynyt avautumaan edes kavereilleni ja siks etääntynyt niistä..
nyt itseäni helpottaa kun pystyy tänne kirjoittamaan ja purkamaan asioita nimettömänä..
pitäs lähteä nukkumaan kun viime yö meni valvoessa mut en tiedä miten pääsen uneen..kaikki asiat pyörii mielessä..
ap
Jos noin on, ettei mitään yhteistä ole... ei esimerkiksi miehesi nimeä vuokrasopimuksessa, niin ensihätään - kun vain yhtään jaksat - pistät sen ulkoruokintaan. Lukon sarjoitat uudelleen (tiedän että se maksaa :( ) Lisäksi pidät ilman muuta kaiken, mitä lastenhoitoon tarvitset, jos se vain on omissa nimissäsi. Ja kysäisepä vaikka lastensuojelusta, mitä oikeuksia miehellä on vaatia lapsen huoltajuutta, jos lapsi ei synny avioliitossa.
Viranomaisten kanssa ei ole kiva asioida, mutta jos otat yhteyttä lastensuojeluun tai ... (mistä mä tiedän, mihin), sinulla on mustaa valkoisella siitä, että miestäsi ei lapsi kiinnosta. Niin muodoin miehen on vaikeampi kiristää sinua ainakaan väittämällä sinua huonoksi äidiksi.
Minusta sinä olet kuitenkin tekemässä virhettä. Jättäydyt yksin vaikka sinun pitäisi juuri nyt hankkia niin paljon apua kuin vain mahdollista. Me täällä av:ssa emme voi kuin olla myötätuntoisia. Kun tarvitset kyydin synnytyslaitokselle ja hoitajan lapsillesi ja apua synnytyksen jälkeisissä käytännönasioissa, sinulla pitää olla oikeaa apua.
taitaa olla lähempänä..eli ei minusta maata kaatavaa...
ukosta ei ole kuulunut mitään...on alkanut kääntämään mun lähipiiriläisiä mua vastaan..jään nyt niin yksin..itken vaan täällä..onneksi lapset laittamassa päikkäreille..
en tiedä mitä teen on niin paha olla.
ap
niinku kaik miehet tuntuu olevan.haistata vitut ja pirä huoli ettei saa lapseen mitää oikeuksia...saatana tuommosia...saunan taa
mut ne ei oikein pysty oleen valmiudessa jos joudun sairaalaan..toinen asuu kauempana eikä ole autoa ja toinen aina töissä..
suurinosa kavereista mennyt kun aloitin tämän miehen kanssa seurustelun..
voi että mä osaan olla tyhmä..se on kääntänyt mua kavereita vastaan..ja saanu musta otteen..rahallisesti ja muutenkin olen sen armoilla..ja nyt sitten lähti..
ei tämä voi olla totta..inhoan sitä koko sydämmestäni..
ap
Tässä maassa et kuole nälkään tai jää asunnottomaksi pienten lasten kanssa. Huolehdit nyt tästä hetkestä, mutta ajattelet tietysti tulevaisuutta. Voisiko se kauempana asuva kaveri tulla teille? Saisiko se työssä käyvä vapaata? Onko sulla sukulaisia lähellä? Ja vaikka vastaus olisi kaikkiin ei, selviät silti.
ehkä se tulee kohta takas kukkasten kera
et pistää poikansa ruotuun! eihän tommosta tehdä raskaanaolevalle vaimolleen ja pienille lapsille!!
vaikka kamalalta varmasti tuntuukin. Yritä saada joku ystävä tai sukulainen luoksesi nyt, ole rohkea ja pyydä ketä vain. Jos et saa ketään, otat lapset mukaan synnärille (tilaat joko taksin tai ambulanssin).
Nyt pääset ainakin miehestä eroon. Jos mies on valmis tekemään tuollaisen tempun, ei tästä ole oiken isämateriaaliksi. Nyt olet vaan tiukkana etkä ota miestä takaisin.
Pärjäät kyllä yksinkin. TSEMPPIÄ!!
Ota ihan rauhallisesti ja ajattele syntyvää vauvaa ja kahta lastasi jo vastuullasi. Sinä olet nyt se aikuinen tässä parisuhteessa, kun näemmä puolisosta ei siihen ole. Ajattele lastesi parasta, mene rauhassa synnyttämään ja huomioi isommat lapset. Keskity vain lapsiisi. Saisitko esim. omia vanhempiasi avuksi? Tai miehen vanhempia? Sinun tilanteesi ei ole helppo, toivon täydestä sydämestäni sulle voimia..ja onnea synnytykseen.
en olisi ihan heti uskonut että täältä voi saada tukea näinkin paljon.
miehen vanhemmista ei ole apua..isänsä kuollut ja äitiä en ole koskaan tavannut..
isommat lapset saan heidän isällensä mut vasta keskiviikkona..on reissussa.
omista vanhemmista en tiedä koska en ole uskaltanut soittaa koska pelkään että mies on ehtinyt soittaa ja mustamaalata minut.
toinen veljistäni soitti äsken ja kuunteli myös minua..vähän helpotti..toiselta veljeltä tulee rajua viestejä puhelimeen vaikka ei tiedä taustoja mitenkään..minut on niin helppo tuomita.
olen alkanut uskomaan et mies on narsisti.
ap
koko sydämessäni, ettet enää ikinä tämän jälkeen lankea sen hullun miehen pauloihin! Mielestäni sinun kannattaisi ottaa yhteys kuntasi sosiaalitoimistoon, selittää koko tilanne. Sitä kautta saat apua lastenhoidossa ja voit mennä hyvillä mielin synnyttämään. Sossuun kannattaa senkin takia olla NYT yhteydessä, että jos eroat miehestäsi, hänellä on huonot mahdollisuudet saada lapsen huoltajuus. Miehes on ihan selkeästi narsisti, kun tuollatavalla kontrolloi ja mustamaalaa. ÄLÄ JÄÄ YKSIN!
Auttaisi ymmärtämään miehen reaktiota.
Olitko valehdellut nyt hiljan? vai kauan aikaa sitten?
Ainoa syy jolloin ymmärtäisin miehen käytöksen olisi että olet pettänyt etkä tiedä kuka on lapsen isä
Yritä löytää lapsenhoitoapua, jonne voit viedä lapset sitten kun synnytys alkaa.