Minkä merkkistä koiran- tai kissanruokaa syötätte elukoillenne? ov
Purkkiruoka- ja nappulamerkkejä kyselen. Entä syötättekö otuksillenne jotain muutakin purkkiruuan ja nappuloiden lisäksi? Ja minkä kokoisia säkkejä suositte?
Meillä on kaks kollia ja ne syö lähinnä "halpis" purkkiruokia (Liddl, Exra, Pirkka jne.), lisäksi katkiksia, kalaa, paistettua broiskua, kinkkusuikaleita, piimää, viiliä, kananmunia, sydäntä + kieltä (kaks viimeeksi mainittua on noiden herkkua). Mitään eläinkaupan fiinejä merkkejä ei viitsitä ostaa (koska sellasesta pikku purkista ei viitsi maksaa melkein kahta euroa). Raksuja nuo syövät nihkeesti eli..
Koiralle ostetaan milloin mitäkin nappuloita (Mustin ja Mirrin "punaisen lapun" pussukoita), purkkiruuat on myös Liddlin ym. halpis merkkjeä. Lisäksi saa piimää, munia, joskus riisiä, makaronia, erilaisia lihoja ym.
Kommentit (23)
Jotkut tuttavista ovat kommentoineet kuten sinä:
Ja mistäköhän se johtuu, että suurin osa niistä tuttujen kateista, jotka syövät noita fiinejä sapuskoita, sairastavat ruikkutautia, allergioita ym. ties kuinka useasta/paljon?
ap
He itse syöttävät luppaa ja latzikatsia omille eläimilleen.
Muistutan kuitenkin että ehkä juuri noiden vaivojen takia eläimet ehkä syövät erikoisruokia.
Meilläkin syötiin ensin "markettisapuskaa", mutta koska kissalla ilmeni virtsavaivoja, siirryttiin eläinlääkärin suosituksesta heidän ruokiinsa. Osaa saa eläinkaupoista, osaa vain elänlääkäriasemilta. Nämä ovat kalliimpia, mutta suhteessa tulevat jopa halvemmiksi, koska niitä kuluu vähemmän. Tällä hetkellä menee Hills'ä ja Eukanubaa, joskus olen ostanut vaihteluksi kuivaruokaa VipStore -jälleenmyyjältä.
extran ostamista en edes harkitse, sillä en itse ostaisi missään nimessä ihmisten ruoaksikaan sen merkkisiä, vaikka olisi kuinka rahapulaa. tämä voinee johtua tonnikalapurkista löytyneestä silmästä....
mutta osittain nämä "kaupan omat merkit" pirkka, xtra, rainbow ym ovat ihan samoja tuotteita, kuin jotkut kalliimmat merkit. Vain kääre on erilainen. Itse ostan halpamerkkejä jos laatueroa ei ole tai jos halvempi hinta kompensoi mielestäni riittävästä "laadun" puutetta.
Kaupan omista halpamerkeistä sen verran, että kun joskus syötin kissalleni euroshopperi raksuja, lähti kissalta karvat hännästä. Oli oudon näköistä kun tuuheaturkkisella kissalla oli "rotanhäntä". Vaihdoin takaisin tuttuun turvalliseen Kitekattiin ja karvat kasvoivat hiljalleen takaisin.
se on ihan sama ravintoarvoltaan kuin jos ihminen söisi päivät pitkät ranskalaisia perunoita ja sipsejä! Kauppojen ns. märkäruoat vielä ihan ok, mutta nämä kuivanaksut EHDOTTOMASTI eläinkaupasta!!! Ja ps. Kyllä munkin mielestä elukka on haukkumasana! Sama kun jos sanoo vaimoaan eukoksi/ämmäksi tai miestään ukoksi/äijäksi. Ne on haukkumasanoja, niillä alistetetaan, olivat sitten mitä murretta tahansa.