Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

7 v lapsi ahdistui Jeesus -jutuista. : /

Vierailija
25.03.2010 |

Koulussa selitettiin Jeesuksen koulemasta ja lapsi tuli kotiin todella ahdistuneena kuulemastaan. En tajunnut valmistella lasta noita väkivaltatstooreja varten etukäteen, olisi pitänyt. : / Jouduin lohduttamaan lasta yli tunnin, ennenkuin helpotti.

Ei olisi kannattanut kastaa lasta, emme ole uskovaisia. En voi sietää hihhulointia, mielestäni kyse on mielenhäiriöstä ja oman itsekkyyden pönkittämisestä (MINÄ olen oikeassa ja heps, kokonainen uskonto tukee MINUN näkemyksiäni) Miettikääpä tarkkaan, ennenkuin teette saman virheen.

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi srk:n kerhon tarinoihin suhtautuu. Kyllä 5v:n kanssa taas keskusteltiin siitä ristiinnaulitsemisesta. En tajua, miksi se tarina kerrotaan lapsille niin, että niille jää mieleen vaan se naulojen vasarointi käsiin. Voisko sen kohdan jättää vähän vähemmälle ja jotain kauniimpaa osaa korostaa.

Kai siinä tarinassa nyt kuitnekin on joku kaunis loppuajatus.

Vierailija
22/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä lapselle ole kerrottu rakastavasta Jeesuksesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miljoonat lapset ovat kuulleet kyseisiä tarinoita, mutta yhtäkkiä Sinun lapsesi ahdistuu. Onkohan lapsellasi yleisesti ottaen kaikki ok?

Vierailija
24/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus on ollut olemassa ja hänet on aikoinaan ristiinnaulittu. Miten lapsesi on voinut välttyä kuulemasta pääsiäisen tapahtumista jo pk:ssa?

Koulussa selitettiin Jeesuksen koulemasta ja lapsi tuli kotiin todella ahdistuneena kuulemastaan. En tajunnut valmistella lasta noita väkivaltatstooreja varten etukäteen, olisi pitänyt. : / Jouduin lohduttamaan lasta yli tunnin, ennenkuin helpotti.

Ei olisi kannattanut kastaa lasta, emme ole uskovaisia. En voi sietää hihhulointia, mielestäni kyse on mielenhäiriöstä ja oman itsekkyyden pönkittämisestä (MINÄ olen oikeassa ja heps, kokonainen uskonto tukee MINUN näkemyksiäni) Miettikääpä tarkkaan, ennenkuin teette saman virheen.

Vierailija
25/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotteko ikinä tv-uutisia? Onko teillä mummoa tai lemmikkiä, joka voisi kuolla? Totuus on, että kaikki kuolevat joskus. Joku ristiinnaulitaan, toinen ammutaan,kolmas saa syövän... Kuolema on osa elämää, miksi lapselta pitäisi varjella sen tietämiseltä?

Vierailija
26/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pappi oli puhumassa pitkäperjantain tapahtumista. Näki painajaisia puoli vuotta sen jälkeen. :(

Vierailija
27/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiinnaulitseminen on kamala asia

mutta siihen aikaan yleinen tapa teloittaa vähempään rotuun kuuluvia.

Jos olit rooman kansalainen niin olit siitä vapaa.

Ja aika retuperällä oli heidän oikeuskäynnit.

se aika on valkeaksi maalattu nyt kun sitä pidetään sivilisaation alkuna.

Mutta tosissaan, jos katsoo mitä toisessa maailmansodassa tapahtui, olemmeko todella kasvaneet tuollaisesta barbaarisuudesta ohi?

Vierailija
28/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita juttuja ne ovatkin. En voi ymmärtää, miten nykyaikana moisia satuja vielä opetetaan.

Vierailija
29/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oma 9v lapseni sanoi ettei olla kerrottu. Mutta seurakunnan kerhossa on kerrottu kyllä. Mutta ei minun lastani ole ahdistanut.

Vierailija
30/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika herkkä, mutta menevä ja aktiivinen poika. Ei yleensäkään tykkää väkivaltajutuista, vaan leikkii legoilla ja autoilla. Kavereita on paljon, poika on tosi sosiaalinen ja suosittu, sellainen johtajatyyppi ryhmässä kuulemma.

Tämä tuli aika puun takaa, poika oli hoidossa montessorileikkikoulussa, jossa ei ollut mitään uskontojuttuja.

Vierailija
31/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lasta ei ole kastettu. Lapselle on kerrottu myös tästä pääsiäisen riemukkaasta vietosta päiväkodissa jne, että ahdistuu heti, jos Jeesuksesta tulee puhe.

Jostain ne jeesusjutut aina tulee Suomessa eteen. Kristityt on niin aivopesty Raamatun sanomaan, etteivät he ymmärrä ollenkaan, miten lapset voi ahdistua siitä, että jotakin tyyppiä kidutetaan, sohitaan miekalla ja ristiinnaulitaan. Ja että se on tosi hyvä juttu oikeasti! Huh.

Vierailija
32/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koraanin mukaan Jeesusta ei oikeasti ristiinnaulittu vaan hän pelastui viime hetkellä jonkun sumuverhon läpi...

En tajua, miksi se tarina kerrotaan lapsille niin, että niille jää mieleen vaan se naulojen vasarointi käsiin. Voisko sen kohdan jättää vähän vähemmälle ja jotain kauniimpaa osaa korostaa. Kai siinä tarinassa nyt kuitnekin on joku kaunis loppuajatus.

Vierailija
33/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten lapsi srk:n kerhon tarinoihin suhtautuu. Kyllä 5v:n kanssa taas keskusteltiin siitä ristiinnaulitsemisesta. En tajua, miksi se tarina kerrotaan lapsille niin, että niille jää mieleen vaan se naulojen vasarointi käsiin. Voisko sen kohdan jättää vähän vähemmälle ja jotain kauniimpaa osaa korostaa.

Kai siinä tarinassa nyt kuitnekin on joku kaunis loppuajatus.

Jos seurakunnan sanoma ahdistaa, hae toista kerhopaikkaa. Ei sinne ole pakko mennä.

Vierailija
34/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka lasta ei ole kastettu. Lapselle on kerrottu myös tästä pääsiäisen riemukkaasta vietosta päiväkodissa jne, että ahdistuu heti, jos Jeesuksesta tulee puhe.

Jostain ne jeesusjutut aina tulee Suomessa eteen. Kristityt on niin aivopesty Raamatun sanomaan, etteivät he ymmärrä ollenkaan, miten lapset voi ahdistua siitä, että jotakin tyyppiä kidutetaan, sohitaan miekalla ja ristiinnaulitaan. Ja että se on tosi hyvä juttu oikeasti! Huh.

Vierailija
35/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a. virikehoito

b. srk:n kerho

miten lapsi srk:n kerhon tarinoihin suhtautuu. Kyllä 5v:n kanssa taas keskusteltiin siitä ristiinnaulitsemisesta. En tajua, miksi se tarina kerrotaan lapsille niin, että niille jää mieleen vaan se naulojen vasarointi käsiin. Voisko sen kohdan jättää vähän vähemmälle ja jotain kauniimpaa osaa korostaa. Kai siinä tarinassa nyt kuitnekin on joku kaunis loppuajatus.

Jos seurakunnan sanoma ahdistaa, hae toista kerhopaikkaa. Ei sinne ole pakko mennä.

Vierailija
36/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ideanahan tuossa on että Jumala on kaikkivaltias ja voittaa kuoleman ja tuon kidutuksenkin. Nauraa kiusaajilleen ähäkuttia.

Vierailija
37/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole uskontoja mitään vastaan. Silti lapsemme käy et:n tunneilla ja en antanut osallistua pääasiäshartauteen.

Olen kyllä kertonut itse miksi pääsiäistä vietetään kristinuskon mukaan.

Mielestäni lapsemme on oppinut paljon tärkeitä asioita et:n tunneilla. Hän on myös iloinen siitä ettei et:stä tule läksyjä, kuten uskonnon tunneilta tulee.

Vierailija
38/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko mennä. Perustakaa vaikka uskonnottomien kanssa äiti-lapsi piiri jonkun kotiin tai kiertävänä. Minusta on turha mankua jos vie lapsensa seurakunnan kerhoon.

Vierailija
39/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

osallistua jos vanhemmat ei halua. Jos lasta ei ole kastettu miksi hän on uskonnontunnilla eikä ET-tunnilla?

Vierailija
40/118 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pääsiäisstoori on tosi väkivaltainen, laittaisin itse siihen jonkun k-12 -varoituksen... En itse usko noihin tarinoihin ollenkaan ja kyseessä sentään ex-srk -nuori. Paino sanalla EX; tajusin aika pian, että yhden totuuden tuputtaminen on järjetöntä globaalilta kannalta katsoen.

Nyt opetan sitten 7 v pojalle, että jotkut uskovat tuohon tarinaan, kymmenen miljoonaa muuta johonkin muuhun tarinaan... Maailma on monimutkainen ja -muotoinen paikka.

7 v vaan ei vielä oikein pysty ymmärtämään niitä harmaan sävyjä. Miettikää, ennenkuin kastatte lapsenne.