Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: pahin ulkonäköäsi koskenut loukkaus, joka yhä sattuu?

Vierailija
25.03.2010 |

Mulle yksi parikymmentä vuotta vanhempi mies sanoi 10v sitten baarissa, että sun jaloilla ei pitäis käyttää hametta. Sen jälkeen en olekaan pitänyt lyhyitä hameita. Että ihan kiva "harmiton" kommentti. Toki elämäntapani ovat hurjan liikunnalliset siihen aikaan verrattuna, mutta jotenkin se kommentti jätti jäljet.

Kommentit (226)

Vierailija
41/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ihan kun sieltä olis tulossa toinen vauva hahahhaa"

.. Sanoi äitini noin 7 viikkoa synnytyksestäni. Jatkoi kyllä vielä "sori, nyt mä olin ilkee"

Eniten tää jäi kaivelemaan, koska äitini on oikeasti tosi lämmin ja empaattinen ihminen. Lisäksi raskastaa ainoaa lapsen lastaan ihan mielettömästi, joka siis siitä vauvamahasta oli juuri viikkoja aiemmin puserrettu.

Nyt onkin vaihdikas raskauskilojen karistelu menossa, joka on hyvä vaan! Tuon kommentin aikoihin oli liikkuminen vielä niin ja näin ihan synnytyksestä johtuvien kipujen ja vauva -väsymyksen vuoksi..

Vierailija
42/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin varsin varhaiskypsä yläasteikäisenä, rinnat jo c-kuppia jne. Tästä sain huomautuksia ja pojat yrittivät puristella. Otin sen ihan huumorilla, jotenkin, kun sain juteltua samassa tilanteessa olevan hyvän luokkakaverini kanssa näistä jutuista. Mietittiin, että tyhmät on tyhmiä.

Se mikä vieläkin välillä painaa - ja katsoo minua peilistä - on kun kerran kävelin kotiin ja perässäni kulki muutama yläluokan poika. Huutelivat perääni jotain, en piitannut. Sitten yksi pojista huusi:

"Kroppa on hyvä mut naama on kuin petolinnun perse!"

Tää jäi mieleen, ja tuntui kurjalta pitkään. Vieläkin näen peilista ihan hyväkroppaisen, sporttisen naisen - jolla on rumahko naama. On ihan outoa kun mieheni sanoo minua kauniiksi, oletan, että puhuu vartalostani, ei kasvoistani. Eihän mun naama ole nätti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy tässä tarkemmin määrittelemään, mikä piirteeni on se mistä pilkattiin. Pahiten on harmittanut se, kun aikuisiällä ulkonäköäni pilkkasivat toiset aikuiset ihmiset. Tämä tapahtui "muinaisella" vauva-palstalla, silloin ennen uudistumista ja rekisteröitymistä ym. Mulle tuntemattomat tai ehkä tuntemattomat ihmiset nauroivat kuvalleni ja jaksoivat irvailla asiasta useampaan kertaan myöhemminkin. Eivätpä nimittäin nimeään kertoneet, ivailijat.

Ei se mua sen kummemmin hetkauttanut, antaa louskuttaa, tiedän itsekin olevani epätäydellinen. Oli vaan jotenkin tyrmistyttävää miten aikuiset ihmiset viitsivät käyttäytyä niin. Olin jopa huvittunut, miten mitenhän nämä kasvattavat lapsiaan ja sitten itse mellastavat anonyymina netissä.

Vierailija
44/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun hiuksista. Nää on luonnonkiharat eikä näitä saa oikein aseteltua mitenkään, sen kun vaan on. Jos koitan tehdä jotain näille, menee hetki ja on taas puff sen näköiset, ettei olis ikinä niille mitään tehnyt. Entinen työnantaja käski harjata tän "harakanpesän". Olen asiakaspalvelussa ja kyllä loukkas. Sanoin, että olen harjannut nämä, ovat AINA tämän näköiset.

Toinen (hormooneilla osuus asiaan) mikä sattui, olin raskaana, aikalailla viimeisilläni. Oltiin siskon kanssa hakemassa pizzaa, kun humalainen mies sanoi minulle: "Ei sun pitäis syödä enää yhtään mitään, oot jo niin lihava" ja ainoa mikä minussa oli isoa, oli raskausmaha. Kolahti niin pahasti, että ylä-asteella kärsitty syömishäiriö alkoi näyttää päätään esiin. Onneksi raskaus oli loppusuoralla ja pääsi treenaamaan.

Vierailija
45/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edelleen koneellaan vaikka olimme olleet jo puolitoista vuotta yhdessä ja tietysti jo aiemmin mies oli päästänyt suustaan ajattelematta kuinka täydellinen vartalo exällä oli. Kyllä se iski rajusti, kun koneelta vyöryi vaikka mitä intiimikuvaa täydellisestä pyllystä ja rinnoista - ja riideltyämme kuvista ja miehen ne poistettua hän taas jälleen ajattelematta sen kummemmin tokaisi, että hänestä tuntuisi oudolta koskaan ottaa minusta alastonkuvia :(

Vierailija
46/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja: "Huomenna alat etsiä omaa asuntoa, täällä et enää asu" (olin 16v)

Lisäksi olin mm. tyhmä, idiootti, lihava, saatanan huora ja itsensä esittelijä, jonka syömisiä ja ulkonäköä kytättiin ja kommentoitiin mahdollisimman ilkein ja loukkaavin sanoin. Nämä kaikki isäni suusta.

Koulussa ja kadulla on myös tullut hyvin tutuksi tuo pojilta ja miehiltä kuultu "läski" ja "hyi vittu" -osasto. Näistä ehkä pahin oli, kun joskus yläasteella näin kaupassa entisen lapsuuden aikaisen perhetuttuni, joka sitten päätti "tervehtiä" mua huutamalla kovalla ja halveksivalla äänellä "XX, saatanan persaukinen paska". Kaverinsa siinä vieressä jotain hyi vittu ja ivallista naurua päälle.

Vierailija
47/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin isoveljeni istuvan kahden minulle vieraan nuoren naikkosen kanssa ja ajattelin mennä moikkaamaan. Kun käppäilin pöytää kohti kuulin kun toinen naisista ivailee veljelleni: "Oho, joku rumilus meinaa tulla iskeen sua". Ja toinen nainen tuumas: "Sen kannattas vaan kiertää tää pöytä kaukaa!".

Kyllä kirpas, mutta onneksi isoveljeni oli ihana; hän nousi ylös ja ilmoitti naisille, että hän jatkaakin iltaa mielummin siskonsa kanssa, otti mut kainaloon ja vaihdoimme pöytää.

Olen muitakin heittoja toki kuullut ulkonäöstäni, mutta toi on kamalimpana jääny mieleen. En ole mikään kaunis, mutta miehelleni kelpaan näinkin. Ja hänen mielestään olen kaunis ja ihana juuri näin! ;)

Mun veljeni ei ole koskaan puolustanut muo :( Mä olen oikeasti kateellinen!

Vierailija
48/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntematon poika isossa kaveri porukassa sanoi minulle "mulla jäi perse kotiin lainaatko naamaasi" yleensä osaan vastata jotain mutta tässä tapauksessa menin sanattomaksi.

Vierailija
49/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska olin pitkä ja hoikka. pahin räksyttäjä oli luokan pieni pullea ja kovaääninen poika. pieneksi pätkäksi jäi loppuelämäkseen! olin 178/58 ja niin hartaasti toivoisin, että olisin lähelläkään noita mittoja :D monk kyllä sanoi, että olen missin mitoissa!

Vierailija
50/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä lapsillee rumasti. Huomauttelee painosta tai vaikkapa finneistä muka vitsikkäästi muitten kuulleen. Ilmeisesti hänellä on jotenkin sairas, kieroutunut ajatuksenjuoksu ja huono itsetunto itsellään, kun ilmaisee välittämisensä tuolla tavoin. Meidän suvussa hevoset ovat aina potkineet rakkauden takia. Tää käyttäytymmismalli on kyllä periytynyt meidän vanhemmilta ihan suoraan, mutta sen voisi kyllä tiedostaa ja siitä voisi oppia pois.

Mullekin sisko on heitellyt "hauskoja" kommentteja. Leikkaisn tukkani aika lyhyeksi, siskoni tuumasi, että "toi korostaa sun kaksoisleukaa" tai varoitellut lapsiaan, että "älkää puristelko siinä finnejänne, ettei naamastanne tule samanlaista kuin Ritvalla" jne. Rakasta siinä sitten siskoasi!

Vierailija
51/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihon mahasta ja monesti olen saanut kuulla että "ihan kuin sää oisit raskaana" tms.

minulla on isot sieraimet ja kuulemma miusta näkyy sieraimet ensin, kun tulen nurkan takaa.

laudaksi & jätti perseeksi haukuttiin ylä-asteella

Vierailija
52/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli ihan hirveää, silloin ei ollut topattuja liivejäkään. No nyt kun olen 36v niin tissit tosi kauniit A 75 vaikka olen imettänyt. Ei roiku. Haluisimpa vaan nähdä näitten poikien vaimojen ryntäät...

No sitten ex-mies. Oli esitellyt minut tutuilleen, ennen kuin näkivät minut, että se Mirja on vähän pyöreä. Painoin 50kg, 165cm! Kun yks mies sitten näki mut sanoi hän, että Timohan sanoi, että sä olet pyöreä, etkä olekkaan..

Synnärillä exän kaveri sanoi, että voisit kyllä tuon mahan laihduttaa pois. Jep jep.

Vierailija
53/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...sanoi exä suhteen loppuvaiheessa.

Vierailija
54/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi minun olevan Tanja Poutiaisen näköinen. =(

T. Eräs brunette

että Riia Katajan näköiseksi. :(

Olette näköjään itsekin kiusaajia. Onko teillä muka varaa?

Vierailija
55/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta käytyäni läpi nuo kaikki kommentit, en kyllä löytänyt omaa tekstiäni.

Muutin 11v vanhana Helsingistä n. 40 km päähän ns. maalle. Huomasin ensimmäisenä koulupäivänä olevani pahasti poikkeava, sillä KAIKKI luokan muut tytöt olivat kopioita toisistaan: Collegepaita, tuulipuvunhousut, tukka keskelläpäätä jakauksella korvien takana.

Päätin etten mene samaan muottiin vaan käytän omanlaisiani (Helsingissä ihan normaaleija) vaatteita. Tytöt ihastelivat vaatteitani ja hiuksiani, mutta poikia erilaisuuteni häiritsi. Koko luokan poikien voimin sain kuulla päivittäin olevani Ruma, Läski, HYI VITTU. Leikkautin pitkät hiukseni lyhyeksi, jolloin kiusaaminen muuttui niin että sain kuulla päivittäin olevani RUMA POIKA. Toisaalta levennyttä lantiotanikin kiusattiin ja haukuttiin. Olin läski ällötys, vaikka painoindeksini oli normaalin alarajoilla ja luokassa oli monta muuta paljon tukevampaa tyttöä.

Huvittavaa ja surullista oli että olen oikeasti kaunis nainen ja lapsena tein mm. mallintöitä lapsimallina. Eli en todellakaan olllut ruma. Mutta kaksi vuotta kestänyt päivittäinen haukkuminen ja kiusaaminen joka yltyi fyysiseksi väkivallaksi, oli liikaa itsetunnolleni. Opettajat eivät puuttuneet, vaikka minut hakattiin kerran koulussa liikuntatunnilla koska olin kuulemma niin ruma.

Sain ikuiset arvet tuosta kiusaamisestani ja vaikka olenkin tavallaan ylpeä siitä etten taipunut kiusaajien tahtoon olla kopio muista tytöistä, olisin päässyt helpommalla jos olisin luovuttanut.

Tämä kiusaaminen aiheutti sen että hain teini-iässä huomiota miehliltä hinnalla millä hyvänsä, korostin naisellisuuttani liikaa. Koen tänäkin päivänä inhonväristyjksiä jos joku edes vihjaa mun näyttävän pojalta (esim. tukan ollessa lyhyt ja mun ollessa meikittä).

Vierailija
56/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme, että palstalaiset ovat niin tarkkoja painostaan, kun läheisetkin huomauttelevat olemattomista läskeistä.

Monien miesten käytös on halveksittavaa. Varsin vaatimattoman näköiset - ja VANHAT - miehet näkevät oikeudekseen sättiä hyvinkin viehättäviä naisia.

Älkää ikinä uskoko ihmisiä, jotka latelevat teille epäkohteliaisuuksia. Heidän käytöksensä on ilkeää ja ala-arvoista.

Kaikissa ihmisissä on jotain kaunista.

Vierailija
57/226 |
27.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kiusattiin koko nuoruuteni pituudesta ja painosta, 174/58, häpesin itseäni, mielelläni olisin ollut painavampi. Ja mikä ihme siinä tosiaan on, että laihoja saa ihan vapaasti nimitellä? Pahin loukkaus on kuitenkin omalta ukolta, joka kesken seksin sanoi minun olevan ihan liian märkä ja lopetti homman siihen. Siihen sitten jäin seljälleni häpeämään märkää vehjettäni, ja ihan kuin sille itse jotain voisi? En nauti enää seksistä, mietin vaan koko ajan märkyyttäni.

Vierailija
58/226 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvällä ja myös pahalla tavalla...

Suurin osa näistä loukkaavista kommenteista olivat äitini ex-miehen uuden naisystävän suusta päästettyjä... Muistutan paljon äitiäni, kun taas tämä naisystävä on minun vastakohta.

No, muutama vuosi jouduin sitten kuuntelemaan, että olen läski (170/65), pukeudun kuin huora, en osaa meikata, minulla on isot jalat ja nenä, ja mulle ei sovi mun hiusväri ja kampaus, koska mun korvat ovat muka niin isot ja ne höröttää. Ja tämän kaiken hän aina sanoi hymyillen ja "ei millään pahalla". Onneksi ei ole enää pakko olla tekemisissä hänen kanssaan ollenkaan..

Vaikka tuostakin on jo vuosia, kommentit ovat kuitenkin jääneet mieleen... Suurimman osan itsevarmuuttani mieheni on kyllä saanut takaisin, mutta kuitenkin... Vituttaa joskus vieläkin koko akka :(

Muita "kommentteja" on kyllä ollut, mutten muista sen tarkemmin, koska en antanut silloin sen vaivata.

Kateellinen ämmänrutku. :( toisaalta käy sääliksi noita "pahoja äitipuolia". Se kaikki myrkky sisällä....

Mulla on siis hiukan vastaavia kokemuksia. Isän naisystävä kielsi meikkaamisen, puolpakotti ottamaan kesällä aurinkoa ilman suojia (puolipakotti, koska olisin voinut vastaankin laittaa, mutta olin kiltti ja miellyttämishaluinen) ja vaatteetkin oli at hutsumaisia, normikireä t-paita ja hame. Lisäksi jos joku komea mies osoitti kiinnostusta, niin olin säälittävä lutka. Mutta kerran kun joku parikymmentä vuotta vanhempi luuseriäijä yritti, niin oli valmis hommaamaan kortsuja jopa..*facepalm*. Ulkonäöstä ei sinällään mitään sanonut, tai en ainakaan muista. Tosin ei sillä paljon varaakaan olisi ollut, vaikka on kuulemma entinen malli (koskaan en nähnyt kuvia niiltä ajoilta, vaikka lupasi näyttää. :D) En sitten tiedä kuinka monta vuosikymmentä sitten, akka kun on kuitenkin 165cm/120?kg oikeasti isolla nenällä (vaaksan verran naamasta melkein ulkoneva) ja lehmänsilmillä varustettu taikinanaama. Ei tosin finnejä, joita mulla taas riitti teininä...niistä taisi tulla sanomista.

Samaistun kummasti Tuhkimoon, nyt kun on tullut lapsille luettua satuja. :D (siivosin ja kokkasin myös paljon, kaikki tietty päin peetä;))

Pahemmin ulkonäköä ei muutenkaan ole haukuttu, yleensä kyseessä on olleet ihmiset jotka eivät musta muutenkaan pidä, joten painoarvo sanoille on ollut aika nolla. Samalta kuulostaa nuo normaalipainoisten valaiksi haukkumiset. Siinä on haukkujalla kyllä ongelmia itsellään.

Ja myönnetään, että jos äitipuoli olisi mukavampi ihminen, voisi mielipiteeni olla hänestä erilainen. Esim. paras kaverini on mielestäni kaunein ihminen maan päällä, vaikka onkin hiukan pullea vaa'an mukaan ja kasvoissakin pyörällä kaatumisesta arpi. :)

Vierailija
59/226 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...teini-ikäisenä muutaman kerran olevani "lauta". Se satutti todella paljon. Aloin inhoamaan vartaloani niin paljon, etten enää sen jälkeen käynyt julkisissa (esim. uimahallien) saunoissa. Olin vakuuttunut, ettei kukaan voisi koskaan pitää vartaloani kauniina, minkä vuoksi olin reilusti yli kaksikymppinen ennen kuin menetin neitsyyteni. Silloinkin pidin todennäköisenä, että kumppanini pitäisi minua vastenmielisen näköisenä. En edelleenkään pidä vartalostani, mutta olen tottunut elämään sen kanssa. Muilta ihmisiltä saan paljon positiivisia kommentteja ulkonäöstäni, mutta itse pystyn vain harvoin pitämään itseäni hyvännäköisenä.

Sen lisäksi ollessani hiean alle 20v. eräs mies kysyi, että olenko suunnitellut silarien hommaamista kun olen tällainen lauta. Muutoin olenkin sitten vain kuullut pelkkää "lautaa ja "kuusnelosta".

Vielä kymmenen vuotta myöhemminkin minulla on iso kompleksi noiden rintojen osalta. On ollut tosi vaikea hyväksyä sitä, että minulla ei tosiaan ole tämän enempää täytettä rintojen kohdalla (nipin napin A-kuppi) mutta en haluaisi silareitakaan, koska ei se poista pahaa mieltä, joita nuo kommentit ovat saaneet aikaiseksi.

Vierailija
60/226 |
28.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole saanut mitään inhottavaa kommenttia mikä liittyisi suoraan ulkonäkööni, muuta kuin hampaistani joskus ala-asteella ennen kun sain raudat. Nyt hampaat on ihan ok, ei kauniit mutta ihan tavalliset.

Ja siis en ole klassisen kaunis, mutta sellainen, joka katoaa hyvin massaan. En siis ole saanut kehujakaan oikeastaan, paitsi kumppaneilta. Mutta ne, mitkä on satuttaneet kuitenkin liittyvät olemukseeni, ulkomuotooni. Minulle on nimittäin useammin kuin kerran tultu sanomaan, että olen ylpeä, kopea, luulen itsestäni liikaa. Kerran jopa yksi mies alkoi baarissa huutaa, että "te mallit olette yksiä saatanan kusipäitä". Ehkä joku ottaisi tuon kohteliasuutena, mutta minuun on sattunut se, että minun luullaan luulevan itsestäni jotain.

En tosiaan luule, mutta jokin perusilmeessäni, ehkä hymyssänikin on sellaista mikä ärsyttää muita. Oikeasti olen arka ja ujo ihminen, joka ei uskalla lähestyä muita.