Verenpaine 192/125, vaarallista?
Oon istunut tässä puolituntia paikallani, sinä aikana verenpaine noussut 146/93:sta tuohon otsikon lukemaan. Mitähän mussa tapahtuu, miksi se vaan nousee vaikka istun? Nostaako rasvanpolttojuoma jossa L-karnitiinia verenpainetta?
Voikohan alussa oleva raskaus nostaa, ei oo ikinä ollut noin korkea? En siis kyllä tiedä että olisin raskaana varmasti, kaksi keskenmenoa takana ja lääkäri arveli syyksi verenpaineen. Ja mulla on vielä verenpainelääkityskin..
Kommentit (33)
Heti lääkäriin äläkä ihmettele siellä. Tuo on erittäin vaarallista, jos olet raskaana, ja noin huikeat paineet ovat vaaralliset, vaikka et edes olisi raskaana.
nuo ovat molemmat hengenvaarallisia lukemia. Mikäköhän pulssikin?
Tilaa ambulanssi
ja pulssi ei nyt tähän liity mitenkään.
Jos olet raskaana, mene päivystykseen.
Jos et ole raskaana, ota yhteys lääkäriisi huomenna.
se kertoo paljon sydämen rasituksesta...
Jos näin on niin ei ihme että nousee. Mittausjännitys nostaa verenpainetta. Ota rauhallisesti ja touhaile muuta, älä ajattele koko lukemaa. Jos ei jännitys kuulu asiaan niin sitten lukemat on korkeat.
Nyt mä kyllä pelästyin. Otin lääkkeen, kun menee minimiannoksella ja lääkäri sanoi että voi lisätä kolmeen tabuun päivässä. Katson lähteekö laskuun.
paljonkos nyt sun verenpaineesi on?
Karmeat paineet. Saat päivystyksessä Catapresania lihakseen. Menemene jo.
Sanoivat että mittaile vielä. En oikein oo ehtinyt. Nyt on 182/109. Lääkkeen taas otin joku tunti sitten. No mitä mulle käy jos en mee lääkäriin?
Sanoivat että mittaile vielä. En oikein oo ehtinyt. Nyt on 182/109. Lääkkeen taas otin joku tunti sitten. No mitä mulle käy jos en mee lääkäriin?
raja-arvojen (yläpaine 180 ja/tai alapaine 120), että kyllä mäkin mittailisin vielä, mutta vaikket akuuttiaikaa tarvitsekaan, tarvitset LÄHIPÄIVINÄ ajan lääkärille saamaan lääkitykseen muutoksen, koska nuo täytyy saada laskemaan. Tosin mä alan hissun kissun ajatella että tämä on provo, koska kun itselläni oli ihan ehta hypertensiivinen kriisi, olo oli sen verran huono (päänsärkyä, ahdistusta, sydämentykytystä) ettei olisi ollut puhettakaan etten olisi "ehtinyt" mitata paineita kuten ap, ennemminkin oli vaikea tehdä muuta kuin lepäillä.
http://www.mayoclinic.com/health/hypertensive-crisis/AN00626
lukema.
Itselläni alapaine 74 ja yläpaine 129...kamala stressi koko ajan päällä :(
mutta ei sentään ambulanssia tarvitse tilata. :-) Mulla ollut samat lukemat suurin piirtein, kyllä pysyin hengissä jopa parisen viikkoa ennen kuin saatiin laskemaan, mutta hissuksiin piti ottaa (lähinna makoilla, olin tosin myös raskaana) ja lääkitystä korottaa huomattavasti.
Lääke vaikuttaa jonkunverran siis, mutta onko tää nyt ok vai pitäiskö mennä lääkäriin? Oon vaan ekasta viestistä lähtien maannut sohvalla.
Mulla on ollut samanlaisia lukemia sekä kotona että lääkärireissuilla. Lääkäri sanoi vain, että onpa korkea, ja määräsi verenpainelääkkeet, sitten vaan lapsen kanssa tallustelemaan kotiin. Onpa hysteeristä porukkaa täällä.
ja kysy sieltä ammattilaisen arvio.
sh
Minulapa oli tänään verenpaine vielä kohtalokkaanpi se oli peräti 188/115 Että oli todella heikko olo tänä yönä.Kun Mittasin tänä yönä hengenvaarallisen verenpaineeni.