Verenpaine 192/125, vaarallista?
Oon istunut tässä puolituntia paikallani, sinä aikana verenpaine noussut 146/93:sta tuohon otsikon lukemaan. Mitähän mussa tapahtuu, miksi se vaan nousee vaikka istun? Nostaako rasvanpolttojuoma jossa L-karnitiinia verenpainetta?
Voikohan alussa oleva raskaus nostaa, ei oo ikinä ollut noin korkea? En siis kyllä tiedä että olisin raskaana varmasti, kaksi keskenmenoa takana ja lääkäri arveli syyksi verenpaineen. Ja mulla on vielä verenpainelääkityskin..
Kommentit (33)
mulla oli raskausmyrkytys. popsin vaan lääkkeitä, ei mulle ainakaan sanottu noista lukemista mitään.
mutta voithan sä varulta soittaa niin saat mielenrauhan
Ja en ole raskaana tietääkseni, olisinkin. Siis yritys on päällä ollut 7kk viimisen keskenmenon jälkeen. Nyt mietin että voisiko olla mahdollisesta raskaudesta johtuvaa, kun pysyttelee näin ylhäällä nuo paineet. Ei ole ihan tuollaiset olleet aiemmin.
ja miks ihmeessä juot jotain rasvanpoltto juomaa??????????????????? *pyörittelee silmiä* ja onko turvallista jos oot raskaana??
Lääke vaikuttaa jonkunverran siis, mutta onko tää nyt ok vai pitäiskö mennä lääkäriin? Oon vaan ekasta viestistä lähtien maannut sohvalla.
mutta silti lääkitystä tarvitsee ilmeisesti korottaa koska sulla ei ole edelleenkään paineet millään ihanteellisella tasolla. Eli noilla paineilla lääkäriin, mutta ei nyt sentään enää päivystykseen. Yleensäkään yksittäismittauksista ei kannata hötkyillä, vaan vasta useampi mittaus jossa aikaa välissä ainakin yksi päivä kertoo paineiden yleisestä tilasta. Paljon riippuu muuten myös normaalipaineistasi, ihmisen kroppa kestää huonosti yhtäkkisiä paineiden vaihteluita, kun taas verenpaineen hitaaseen nousuun se tottuu paremmin. Eli jos jollain jolla on paineet normaalisti 120/70 ne nousevat yhtäkkiä 190/120, se on paljon isompi ongelma kuin jos ne ovat aikaisemminkin olleet korkeahkot ja elimistö on sopeutunut niihin.
Ihan liian korkeat. Minullakin jännityspaineet vastaanotolla 140/89 ja on kuulemma ihan liian korkeat. Niin ja sykkeet on tuolloin yli 100. Jos syke on vain 50, niin ei kyllä noin korkeat saa olla kuin sulla.
Kotona kun olen rentona paineet on ollut jotain 125/85.
Juuri tänään minulla mitattiin alapaine 200. Lääkäri sanoi, että jos nousee yli 300 täytyy lähteä päivystykseen. Joten ei ole paniikkiin aihetta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2010 klo 22:52"]Sanoivat että mittaile vielä. En oikein oo ehtinyt. Nyt on 182/109. Lääkkeen taas otin joku tunti sitten. No mitä mulle käy jos en mee lääkäriin?
[/quote]...av auttaa aina?
Verenpainelääke laskee sykkeen matalaksi!
ja miks ihmeessä juot jotain rasvanpoltto juomaa??????????????????? *pyörittelee silmiä* ja onko turvallista jos oot raskaana??