Mieheni ai suostu vasektomiaan, vaikka olemme 40-vuotiaita ja meillä on 3 lasta.
Mitä minun pitäisi ajatella tästä? Itse en aio enää tehdä lisää lapsia. Meinaako mies, että pitää sen mahdollisuuden, että jos sattuisimme eroamaan, niin pystyisi tekemään lisää alpsia jonkun toisen kanssa???
Olen 2 lapsen jälkeen ottanut kierukan ja nyt 3. lapsemme syntymän jälkeen (vauva 2kk) täytyy hoitaa ehkäisy kuntoon, enkä haluaisi taas ottaa kierukkaa, kun vaihtoehtojakin on. Pillerit eivät sovi minulle, eikä esim. kondominkäyttö iske.
Kommentit (34)
Miksen itse mene steriloitavaksi??? Niin, miksi ehkäisy on aina NAISTEN harteilla... Jep!
Tuolla aloituksessa kerroit, että lapsiluko on osaltasi täynnä. Jos ja kun haluaa pysyvän "helpon" ratkaisun on se sterilisaatio.
Miehesi ei tätä tahdo, voi olla jotta ajattelee niin, että mahdollisesti vielä tulevaisuudessa haluaa lapsia.
Mikäli minulle tulisi nyt ero, niin pyrkisin löytämään itselleni uuden kumppanin, joka haluaa vielä lapsia, joten en missään tapauksessa menisi steriloitavaksi.
Ikää minulla on yli 40 ja lapsiakin löytyy jo ennestään, elikkä siitä ei ole kyse. Kyse on siitä, että minä tykkään lapsista ja tahtoisin saada vielä ainaskin yhden. Nykyisen vaimon kanssa se ei taida onnistua, ellei nyt sitten vahikoa satu.
Tästä syystä vastaan, että sinä päätät omasta vartalostasi ja miehesi omastaan. Mikäli olet ehdoton lapsiluvun suhteen, ja haluat hoitaa ehkäisyn sterilisaatiolla, on sinun marssittava sinne itse.
kovastipa täällä ymmärretään ja pidetään miehen puolta.
Miten niin vasektomia on miehisyyden kannalta niin iso asia? Eikö naisen sterilisaatio muka ole?
Toimenpiteenä miehen vasektomia on paljon yksinkertaisempi toteuttaa.
Onko se tasapuolista, että kymmenien vuosien suhteessa nainen on aina se, joka kantaa sekä ehkäisyn, raskauden että synnytyksen vaivan?
En ole sitä mieltä että se on naisen harteilla sen enempää kuin miehenkään, kyllä olettaisin pariskunnan löytävän yhteisen ratkaisun tässäkin asiassa. Mutta ketään ei voi pakottaa lääketieteelliseen toimenpiteeseen millä on loppuelämän kantavia seurauksia.
Miten niin vasektomia on miehisyyden kannalta niin iso asia? Eikö naisen sterilisaatio muka ole?
Onko se tasapuolista, että kymmenien vuosien suhteessa nainen on aina se, joka kantaa sekä ehkäisyn, raskauden että synnytyksen vaivan?
JA joo kyllä mieskin vois ottaa vastuun ehkäsystä- eikä jättää sitä naiselle.
Siksi se ei esimerkiksi meillä ole ollut kuin tilapäisvaihtoehto.
Mikäs vika kortsuissa sitten on? Meillä ainakin mies hoitaa ehkäisyn, nimenomaan niillä En ole sitä mieltä että se on naisen harteilla sen enempää kuin miehenkään, kyllä olettaisin pariskunnan löytävän yhteisen ratkaisun tässäkin asiassa. Mutta ketään ei voi pakottaa lääketieteelliseen toimenpiteeseen millä on loppuelämän kantavia seurauksia.
että vasektomia veisi miehisyyden ja erektiokyvyn. Mitätön toimenpide, joka takaa loppuikäisen ehkäisyvarmuuden pari- ja muissakin suhteissa. Miehelleni on kyseinen toimenpide tehty n. 15 vuotta sitten eikä päivääkään ole katunut. Hän suosittelee toimenpidettä kaikille miehille, jotka eivät halua enää lisää perillisiä.
silti hän välttelee sitä. miksikö? hän pelkää pistoksia, sairaaloita, lääkäreitä (luojan kiitos ei meitä hoitajia kuitenkaan) ja kaikkea siihen liittyvää. olen ehdottanut, että minä menisin, mutta hän epäröi senkin suhteen.
minä uskon, että osittain miehellä kuitenkin on vielä toiveissa saada lapsi. minun kanssani, ei seuraavan vaimon. meillä tosin on jo kuusi lasta.
helppo toimenpide. miksi et menisi sellaiseen?
vasektomiaan kun sama tilanne -3 lasta ja ikää 40. Olen itse hoitanut ehkäisyn tähän asti ja pystynyt synnyttämään 3 lasta. Kyllä se on mieheltä minusta kohtuullista kun tosiaan heille helpompi toimenpide. Eikä se synnytyskään niin helppo juttu ole. En tajua yhtään noita miehen puolustajia, joiden mukaan miestä ei saa pakottaa. Miksi sysätään aina naisten harteille!!!
ajattelen näin kysymyksestä että miksi ehkäisy on aina naisten harteilla. Että se nyt johtuu siitä että, nainen on se joka raskaaksi tulee. Ja nainen on se jolla on mahdollisuus päättää tuleeko raskaaksi eli käyttääkö ehkäisyä vai ei ja mitä ehkäisyä. Nainen raskaaksi tulosta on vastuussa loppujen lopuksi, koska nainen sen lapsen kantaa.
Vaikka se veemäistä onkin. Toisaalta sitten, miehellä ei ole koskaan mitään sananvaltaa siihen, jos nainen haluaa tehdä abortin. Tai pitää miehen puoleltä ei-toivotun lapsen.
Mutta kenenkäänhän ei olepakko kierukkaa tms. ottaa, ja miehen voi velvoittaa suhraamaan niiden kortsujen kanssa. Itse taas olen siihen väsynyt, ja aion nyt vuosien tauon jälkeen kokeilla taas hormoniehkäisyä.
kovastipa täällä ymmärretään ja pidetään miehen puolta. Miten niin vasektomia on miehisyyden kannalta niin iso asia? Eikö naisen sterilisaatio muka ole? Toimenpiteenä miehen vasektomia on paljon yksinkertaisempi toteuttaa. Onko se tasapuolista, että kymmenien vuosien suhteessa nainen on aina se, joka kantaa sekä ehkäisyn, raskauden että synnytyksen vaivan?
Kerro heti, en ole kuullutkaan vielä, että joku muu kuin nainen voisi kantaa raskauden ja synnytyksen vaivan!
Jos naiseus on sulle taakka, on se sun oma ongelmasi. Turha sun miehiä siittä on syyttää.
vähän eri juttu, että miehenkin pitää muistaa pitää kortsuja varastossa, kuin että hänet pakotetaan luopumaan mahdollisuudesta saada enää koskaan lisää lapsia. Ihan hyvin voi tulla ap:lle ja miehelle ero, tai ap voi kuolla, jolloin mies etsii uuden puolison. Ja on ihan oikeutettua häneltä tehdä lisää lapsia tämän uuden kanssa. Jos kyse on vain ehkäisyn epätasa-arvoisuudesta, niin miksette pakota kaikkia seurustelukumppaneita heti sterilisaatioon, jos kerran mitään muita ehkäisykeinoja ette voi käyttää?
mies ei suostu vasektomiaan - ihan rehellisesti tunnusti, ettei uskalla. Meillä 4 lasta, minä voisin vielä yhden tehdä, mutta mies on varma, että lapset on tässä. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi minulle, joten kondomien kanssa tässä pelataan. Essureen en itse mene, koska pelkään, että katuisin sitä myöhemmin. Miehen valinta.
Niinkuin joku siellä kirjoitti. Lääkärit eii poista kohtua ja munasarjoja muuta kun aivan pakon edessä jos tulee jokin sairaus.
Mene ihmeessä itse toimenpiteeseen ap! Meillä mies olisi suostunut, mutta itse halusin mennä. Koska minulla oli vakaa päätös, etten lapsia enempää tee. Eipä tuo ollut kummonenkaan juttu, eikä kuukautiskipuihin tms. vaikuttanut kyllä mitenkään.