Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt on pakko vähän purkaa kun niin ärsyttää

Vierailija
24.03.2010 |

Lähdetään perheen kanssa reissuun alkusyksyllä. Minä ehdotin matkaa, mutta sanoin miehelle, että hänen ei ole pakko lähteä jos ei halua. Mies kuitenkin sanoi, että lähtee mukaan.

No, sitten valitsin sen tiedon mukaan meille kohteen, josta kysyin mielipidettä mieheltä ja kerroin paljonko se kaikkinensa maksaa (2700 €) ja mies oli että OK, varataan se. Ja varasin.

Tänään tuli sitten puhetta maksupuolesta. Oletin että on päivänselvä asia, että maksetaan tuloihimme suhteutettuna ja sanoin sitten miehelle näin. Eli mä kun olen hoitovapaalla (miehenkin tahdosta!!) ja mies töissä, on tuloihin suhteutettuna miehen osuus 2100 € ja mun 600 €. Mies alkoikin sitten vaatimaan, että meidän pitää maksaa matka puoliksi!

(Ja meillä on siis eri rahat, meille sopiva systeemi syistä joita en nyt jaksa eritellä, en halua kommentteja siis niistä. Tässä asiassa vaan todella tökkii)

Mies ei suostu näkemään että asiassa olisi jotain epäreilua, että puoliksi matka maksettaisiin. Ja mä en ymmärrä miten se voi ajatella niin!

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja väitti hoitavansa lasta. Minäkin halusin hoitaa vauvaa vielä kun vauva oli. No ei kelvannut hänelle.

Ei muuten käy vieläkään töissä vaikka erostakin on jo aikaa. Minä tahdoin pitää omat rahani ja hän omansa. En todellakaan ajatellut olla sellainen isä joka maksaa vaimon elämän.

Minä haluan myös osallistua lapsen elämään ja hän olisi saanut käydä osaksi töissä.

Tuo raha järjestelmä toimii vain niissä perheissä joissa vaimo ei suostu käymään töissä. Silloin elelköön lapsilisillä.

T: 11cm mies

Miksi haluat olla äiti? Miksi taistelet naisten oikeuksista? Mikset antanut exäsi olla perinteinen kotiäiti?

Olet hirveä mies!

Vierailija
22/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teille olisi ollut koko perheelle parempi se halvempi kotimaanmatka,mieskin olisi innokkaammin osallistunut kun ei tonni tolkulla tarvii sijottaa.

Meillä ei kyllä edes varattais matkaa ennen kuin ois säästetty matkarahoja jonkin verran,mut kukin tyylillään.

Sen kyllä ymmärrän että mies maksaa enempi kun tienaa paremmin,mutta mielestäni sun osuus on tosi pieni kärpäsen paska.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä sitten ihmettele jos miestäkään ei huvita maksella. Sähän taidat olla ihan siipeilijä...

Mun mielestä yhteinen koti vaatii yhteisen talouden.. Molemmille omaa käyttörahaa ja isot ostokset yhteisestä sopimuksesta.

Perhe on perhe.

Vierailija
24/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaisiko ap:n perheelle sopia sellainen systeemi, että on omat tilit ja omat rahat ja sitten on yhteinen tili, johon kumpikin laittaa tuloihin suhteutetun summan kuukausittain tai vaikka viikottain? Sieltä sitten voidaa maksaa matkat ja ruuat ja muut perheen yhteiset menot ja kumpikin voi tuhlata jäljelle jääneet omat rahat kuten tahtoo.

Vierailija
25/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo teidän systeemi kovin hyvältä vaikuta.

Vierailija
26/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä on jostain syystä tuollainen erikoinen rahanjakosysteemi perheessä, niin kyllä mä olisin varmistellut jo lomaa suunnitellessa, että miten loma maksetaan.

Kannattaa varmaan perua se loma.

Vierailija
27/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä kyllä oikeasti oletin, kun matkan hintaa miehelle kerroin, että hän tietenkin maksaisi siitä enemmän kuin tienaakin viisinkertaisesti sen mitä minä kuukaudessa.

Pidin sitä niin itsestäänselvyytenä, etten sitä siksi erikseen kysynyt... Kai nyt muutkin olisitte olleet samaa mieltä?

ap

Vierailija
28/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hänellä huolta rahavaikeuksista, onko ruvennu nyppimään tehdyt sopimukset, toivoisiko, että olisi perheessä kaksi tienaajaa jne. On kyllä tällä hetkellä epäreilua, että maksaisit yhtäkkiä puolet matkasta.

Vierailija
29/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritinkin tuossa puhua ja kysellä, miksi mies onkin tätä mieltä ja että onko se hänen mielestään reilua, ja jos on niin millä perusteella.

Mies ei selittänyt mitään. Sanoi vaan, että kun minä matkalle halusin niin pitää maksaa puolet! Siinä vaiheessa muistutin miestä siitä, että vaihtoehtona esitin kyllä ettei hänen tarvitse lähteä mukaan, jolloin olisin lähtenyt lasten kanssa itse ja tietenkin osannut sitten valita vaikka jonkun halvan kotimaan reissun varojeni mukaan.

Muistutin häntä myös siitä että kotiäitinä olen hänenKIN tahdostaan, että haluaako hän että lähden töihin ja mies saa alkaa sitten osaltaan lasten hoitoon kuskaamiseen ja hakemiseen, tekemään kotitöistä puolet ja laittamaan ruokaa niinä päivinä kun hän ei ole töissä ja minä olen.

Eipä halunnut.

Mitään rahavaikeuksia ei ole.

ap

Vierailija
30/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ollaan maksettu aina sen mukaan mitä kenelläkin on rahaa sillä hetkellä. Thaimaan matka maksoi 6200, josta minä maksoin 2500€ ja mies loput.

Vierailija
31/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä on noin erikoinen systeemi perheessä, niin mä en kyllä ottaisi mitään rahaan liittyvää annettuna.

Vierailija
32/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka on sinun ideasi, on sinun ideasi pitää se semmoisissa budjettiraameissa, että SINUN rahasi riittävät omaan osuuteesi. Muutenhan miehesi suhteellinen kustannus kasvaa sitä mukaa, mitä kalliimman matkakohteen valitset.

Mutta meillä onkin yhteiset tulot ja yhteiset menot eikä tuommoisia sopimuksia. Ja hyvin toimii.

Vierailija
33/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä se joka matkan varaa, myös maksaa sen. Loogista, eikö totta? Jos et halua miestä reissuun, jätä hänet pois matkustajalistasta, ja sillä selvä.

Vierailija
34/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suostuisi tuollaiseen. Meillä on yhteiset rahat.

Vierailija
35/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempituloisena maksaa elämisestä suuremman osan kuin minä. Silti en ikinä varaa tai tilaa tai osta mitään ja oleta että mies maksaa hankinnasta isoimman osan. Varmistan aina etukäteen, että" jos ostetaan tämä, niin sun pitäisi sitten maksaan siitä xx euroa koska muuten ei ole siihen varaa". Aina tuo on suostunut, mutta edelleenkään en sopimatta käytä hänen rahojaan. Minulle tämä on sitä itsenäisyyttä - jos olettaisin että mies kustantaa jotain mun valitsemaani automaattisesti, niin silloinhan eläisin hänen rahoillaan ja yli omien varojeni...

Vierailija
36/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meillä se joka matkan varaa, myös maksaa sen. Loogista, eikö totta? Jos et halua miestä reissuun, jätä hänet pois matkustajalistasta, ja sillä selvä.

Mutta en näe mitään logiikkaa siinä, että miehenihän kyllä hyvin tietää, etten minä "tienaa" kuin sen hoitorahan. Ja kun erikseen miehelle sanoin, paljonko matka kustantaa, mies vaan myönteli että ok, varaa pois.

Ehkä hänen olisi sitten pitänyt yhtälailla sanoa minulle, että hän ei sitten ole valmis maksamaan kuin puolet?!

ap

Vierailija
37/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme todellakaan laske jotain matkabudjettia prosenttiosuuksina vaan se maksetaan niistä rahoista, jotka meillä perheenä on. Kuten kaikki muutkin yhteiset menot. Siksi en voi mitenkään ymmärtää tuollaista ap:n ja muutaman muunkin kuvailemaa tilannetta.

Yli jäävät rahat molemmat saavat sitten käyttää niin kuin mieli tekee.

Vierailija
38/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä sitten ihmettele jos miestäkään ei huvita maksella. Sähän taidat olla ihan siipeilijä...

Vierailija
39/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos matka on sinun ideasi, on sinun ideasi pitää se semmoisissa budjettiraameissa, että SINUN rahasi riittävät omaan osuuteesi. Muutenhan miehesi suhteellinen kustannus kasvaa sitä mukaa, mitä kalliimman matkakohteen valitset. Mutta meillä onkin yhteiset tulot ja yhteiset menot eikä tuommoisia sopimuksia. Ja hyvin toimii.

Lisäksi tuo systeeminne kuulostaa muutenkin hankalalta, asia kannattaisi sopia kunnolla. Sinänsä kannatan sitä, että myös avioliitossa kummallakin on omat rahansa, mutta joku järkihän tuohon teidän tilanteeseen täytyy saada.

Vierailija
40/41 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jos ukkosi ei olisi lähtenyt mukaan, olisiko hän silti logiikkasi mukaan joutunut maksamaan osan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän