Nyt on pakko vähän purkaa kun niin ärsyttää
Lähdetään perheen kanssa reissuun alkusyksyllä. Minä ehdotin matkaa, mutta sanoin miehelle, että hänen ei ole pakko lähteä jos ei halua. Mies kuitenkin sanoi, että lähtee mukaan.
No, sitten valitsin sen tiedon mukaan meille kohteen, josta kysyin mielipidettä mieheltä ja kerroin paljonko se kaikkinensa maksaa (2700 €) ja mies oli että OK, varataan se. Ja varasin.
Tänään tuli sitten puhetta maksupuolesta. Oletin että on päivänselvä asia, että maksetaan tuloihimme suhteutettuna ja sanoin sitten miehelle näin. Eli mä kun olen hoitovapaalla (miehenkin tahdosta!!) ja mies töissä, on tuloihin suhteutettuna miehen osuus 2100 € ja mun 600 €. Mies alkoikin sitten vaatimaan, että meidän pitää maksaa matka puoliksi!
(Ja meillä on siis eri rahat, meille sopiva systeemi syistä joita en nyt jaksa eritellä, en halua kommentteja siis niistä. Tässä asiassa vaan todella tökkii)
Mies ei suostu näkemään että asiassa olisi jotain epäreilua, että puoliksi matka maksettaisiin. Ja mä en ymmärrä miten se voi ajatella niin!
Vastasin tuonne jo kerran näin:
"...Siinä vaiheessa muistutin miestä siitä, että vaihtoehtona esitin kyllä ettei hänen tarvitse lähteä mukaan, jolloin olisin lähtenyt lasten kanssa itse ja tietenkin osannut sitten valita vaikka jonkun halvan kotimaan reissun varojeni mukaan."
ap