Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemusta ristipurennasta / oikomahoidosta?

Vierailija
23.03.2010 |

Pojallani todettiin ristipurenta eli alahampaat tulevat hampaat yhteen purtuna edemmäs kuin ylähampaat. Hammaslääkärin mukaan tila vaatii oikomahoitoa, itse epäilen..siis että olisiko tuosta oikeasti haittaa, jos ei oikoisi?

Kysynkin, onko jollakulla täällä vastaavasta kokemusta ja millaistahan oikomishoitoa ko. vaiva vaatii? Itselläni kun ei ole oikomisista mitään kokemuksia. Vähän pelottaa lapsen puolesta, että tuleeko hankalaa/kivuliasta/kavereiden haukkumista..

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
14.06.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojallani on nyt tuollainen kitalaessa kiinni oleva, metallipiikillä kiristettävä oikomiskoje mutten ole edelleenkään aivan varma, miten se toimii. saisinko siis sinulta jotain ohjetta kiristämiseen, kiitos ;)? Nimim. Epätietoinen Hämeestä

Sinä et kiristä sitä laitetta vaan oikomishammaslääkäri!!! Mene ensikerralla lapsesi mukaan hammaslääkäriin. Etkö ole saanut mitään muitakaan ohjeita laitteesta? ei saa syödä toffeeta tai ohjeita miten toimia jos laite irtoaa.

Vierailija
22/29 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne oikeat rauta-raudat tai irroitettavat joita pidetään öisin ja päivisin ja otetaan ruokailun ja hampaiden pesun ajaksi pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ristipurenta ollut aina, nyt ikää jo 39, eikä mulla ainakaan ole haitannut yhtään mitään ikinä. Ihan hyvä ettei vanhempani suostuneet vaivalloisiin oikomishoitoihin aikoinaan. Eikä tuota nyt käytännössä ulkoisestikaan mitenkään huomaa, kun harvefmmin sitä irvistelee hampaat yhteen purtuina niin että ihmiset huomaisivat että alahampaat tulee aavistuksen ylähampaiden yli.

Vierailija
24/29 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oikeesti nyt se on helppo ja halpa korjata ja palkinto on kaunis hymy :)"

Ei sitä aina palkintona ole. Itsellänikin oli raudat lapsena ties kuinka kauan, mutta minulla on silti ruma hymy ja jonkinverran vinot hampaatkin. Ei saanut paremmaksi kun minulla on niin oudon muotoiset hampaat, alhaalta kapeat ja ylhäältä hyvin leveät, joten jos yläreunat oikoisi riviin, jäisi hampaiden väliin alhaalla rumia isoja kolmiomaisia välejä. Joten ne oiottiin sitten niin että hampaat on alhaalta tasaisesti mutta ylhäältä rumasti limittäin.

Vierailija
25/29 |
27.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuttainen pureskeluliike eli ruoan jauhanta  hampaiden välissä estyy, jos on ristipurenta. Joutuu syömään suu auki kiinni tyylillä murskaten suokaa . Purukausto kuluu, lihakset jännittyvät ja tulee päänsärkyjä. Ehdottomasti oikomishoitoon siis.

T: Ristipurennan kanssa yli 30 vuotiaaksi sinnitellyt nyt jo oiottu.

Vierailija
26/29 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä seuraa niskakipua jos sitä ei hoida

Vierailija
27/29 |
16.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oiottu lapsena lievää ristipurentaa. Aikuisena on vaivannut leukakivut, niskakivut yms. Onneksi teetin purentakiskon, ja se on helpottanut kasvojen kipuja. Kyllä kannattaa oikoa jo lapsena.

Vierailija
28/29 |
28.12.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli vaikeinta se muotin tekeminen.... Ja tietysti rautojen laitto oli meilestäni hirveää🦉 En pitänyt siitä yhtään! Se oksetti🌈

Vierailija
29/29 |
12.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta oiottiin ristipurenta 7-vuotiaana quad-helix nimisellä kitalaessa olevalla oikomislaitteilla, mistä muutkin ovat jo täällä maininneet. Muistan muottien tekemisen sattuneen ja itkin sillä hammaslääkärikäynnillä, mutta muuten en muista rautojen pitämisen sattuneen. Taisi olla vuoden ajan suussa eikä sen jälkeen ole tarvinnut käyttää muita oikomislaitteita

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi