Tähän minua ei voi pakottaa/velvoittaa
Mieheni sisarentytär on mennyt aamulla synnyttämään.
Meillä ei ole lapsia, kiitos mieheni päätöksen ettei hän halua lapsia. Asia ok.
Mieheni herätti minut aamulla seitsmän aikoihin ja kertoi, sisarentyttären menneen synnyttämään ja kysyi, että mennäänkö illalla katsomaan vauvaa. Mitä???????
En todellakaan lähde riemuitsemaan synnärille enkä kyllä muuallekaan vauvasta. Minulta on äitiydenonni "viety/kielletty" ja nytkö minun odotetaan osallistuvan tähän suureen onneen iloiten ja hymyillen....?
Ei vain onnistu. Minulta pyydetään nyt enemmän kuin mihin kykenen. Mielestäni minua ei voi kukaan pakottaa tai velvoittaa tähän. Nyt on miehen ja tämän suvun vuoro ymmärtää minua!
Kommentit (31)
ja hanki yksin vaikka keinosiemennys Virosta. Ihan vakavissaan: miehelläsi on kyllä aikaa tulla isäksi jonkun toisen naisen kanssa, sinulla aika käy vähiin.
Tekisin sille jotain, haluatko mielummin miehesi vai lapsia?
ap
joten vaihtia nyt!
Eihän ap kertonut ikäänsä.
Et ole vielä liian vanha hankkimaan vauvaa (ellet sitten ole jo reilusti yli 40v), mutta kiire on.
miehesi ei halua lasta sinun kanssa, mutta sukulaisen lasta on heti menossa katsomaan tukkaputkella. Tollo mies. Älä mene
on kolme lasta ja muistan kuinka karmaisevan pahalta minusta tuntui aina kälyni raskauden ja lasten syntymän aikoihin. Hänen kanssaan kuitenkin pystyin puhumaan asiasta ja hän ymmärsi minua ja tunteitani. Minulla ja näillä lapsilla on lämpimät ja läheiset välit ja he ovat usein meillä; kutsuvat minua äidikseen meillä ollessaan.
Minua loukkaa todellakin nyt se, että mieheni hehkuttaa tuon vauvan syntymää. Mieheni tietää, että asia on minulle arka ja vaikea paikka nykyään. Minulle tämä hänen innostuksensa ja kiinnostuksensa tuli totaalisena yllätyksenä.
Tiedän etten pysty menemään vauvaa lähellekään, en vain pysty. Toisaalta koen myös, että on väärin vauvan vanhempia kohtaan, että menen väkisin katsomaan vauvaa ja en pysty osoittamaan heille iloa ja onnea. Siksi on parempi heidän kannaltaan, että pysyn poissa.
ap
Voi se olla liian myöhäistä yli 40v tulla (ekaa krt) raskaaksi. Mutta kannattaisi yrittää. Mutta tuossa tilanteessa ei kyllä ole aikaa alkaa kääntää miehen päätä.
Ehkä vetäytymiseni peiton alle kertoi enemmän kuin tuhat sanaa ja mieheni tajusi.
Luin tänään fb:stä, että poika on syntynyt eilen aamupäivällä.
ap
se oli ihan oma ratkaisusi pysyä miehesi kanssa yhdessä, vaikka hän ei lapsia halunnut. Ei hän sitä päätöstä tehnyt teidän molempien puolesta, vaan omastaan. Kukaan ei sua aseella uhannut jäämään miehesi luo. Eli lakkaa syyttämästä muita, on oma päätöksesi, ettet ole yrittänyt saada lasta.
Jokaisella naisella pitää olla oikeus lapseen. Kyllä ne miehet siihen yleensä sopeutuu.
en nyt oikein osaa asettua ap:n asemaan. En olisi ikipäivänä suostunut miehen tahdon vuoksi jäämään lapsettomaksi.
Eihän tässä tietysti voi tietää kaikkia taustoja yms. mutta en vaan jotenkin osaa nyt sympatiaa paljon jakaa... Varsinkin kun ap vaikuttaa noin katkeralta asian suhteen. Eikö silloin olisi pitänyt tehdä jo aiemmin jotain asian eteen? Jättää mies ja etsiä uusi, joka haluaa lapsia tai hankkia lapsi yksin.