Lähtisitkö töihin 2500-2800€:lla?
Eli palkka on nykyisin 3400€ mutta töistä tuli YT-neuvotteluiden seurauksena lähtöpassit. Nyt mulle tarjottiin hommaa, jossa palkka on tuossa 2500-2800€ välissä ja muuten ei ole oman alan paikkoja pahemmin tarjolla. MIten itse tekisitte?
Kommentit (29)
kuvitellakaan kieltäytyväni töistä.
Verkossa on laskureita, kannattaa tsekata miten kävisi. Ansiosidonnaisessahan on tuo käänteinen progressio, eli mitä isompi palkka, sitä pienempi osuus palkasta tulee ansiosidonnaista.
Kannattaa otta työ vastaan, pääsehän siitä vaihtamaan, jos tulee parempi vastaan.
Olisin onnellinen tuollaisesta palkasta. Olin työttömänä pari vuotta, korkeakoulutus ja palkka jonkin aikaa ennen äippälomaa oli 800 euroa/kk, josta vielä täytyy laskea työmatkakulut. Parempiakin palkkoja olen saanut aikoinaan kuin tuo 800 euroa, mutta en tuollaista koskaan kuin sinulla olisi.
Kannattaa otta työ vastaan, pääsehän siitä vaihtamaan, jos tulee parempi vastaan.
mieluummin kuin jäisin työttömäksi. Haet sitten uudessa työssä ollessasi sopivampaa ja/tai paremmin palkattua hommaa. Työttömänä et ole parhaassa asemassa työmarkkinoilla.