Kenellä lainaa 200 000 +? Millaiset tulot? Paljonko lyhennys?
Kommentit (71)
lyhennys 1900€, bruttotulot n.12 000€
Tällä hetkellä bruttotulot 5000 euroa, kun olen hoitovapaalla. Ensi syksytä oletettavasi 8500 euroa.
Lyhennys 2500/kk yhteensä.
ja lyhennys 1200 EUR / kk. Lainaa 220 000.
Laina on minulla yksin nimissäni. Lyhennys ja korko ovat yhteensä 1200 e kuussa, nettotuloni ovat 2200 e kuussa. Yhtälö perustuu siihen, että omistan kokonaan toisen asunnon, joka on vuokralla.
Bruttotulot vaihtelee noin 10 000- 12 000 e/kk. Lyhennys korkoineen 1500 e/kk.
Tulot bruttona noin 7000 euroa ja lyhennys noin 1200 euroa.
Tulot on pienet, alle 4000 euroa/brutto/yhteensä multa ja mieheltä. Lyhennys+korot yhteensä noin 1100 euroa kuussa.
kyselyn perusteella 90% vastanneista on todella suurituloisia vs. suomalaiseen keskiarvoon. Onkohan n.4000 eur brutto/perhe tienaavilla mahdollisuutta ko lainasummiin sekä selviääkö lyhennyksistä?
perheet pääkaupunkiseudulla vuokralla tai jossain pikkukaksiossa kaupungin laitamilla???
perheet pääkaupunkiseudulla vuokralla tai jossain pikkukaksiossa kaupungin laitamilla???
Mutta me, keskituloiset joista minä töissä helsingissä, asumme ns. kehyskunnassa, emme vuokralla, emmekä pikkukaksiossa.
kyselyn perusteella 90% vastanneista on todella suurituloisia vs. suomalaiseen keskiarvoon. Onkohan n.4000 eur brutto/perhe tienaavilla mahdollisuutta ko lainasummiin sekä selviääkö lyhennyksistä?
normaalilla omakotitalo/rivarialueella suurin osa on juuri tuota tuloluokkaa saavia ja lainat juuri tuota luokkaa.
Hyvin pärjää, mutta ihan normaalisti pitää elää, ei siis voi tuosta noin vaan matkustella, vaan sitä varten pitää säästää rahaa esim. vuosia. Ei myöskään voi ostella lapsille montaa Tickettia ja Reimatecia/vuosi tai ruokailla usein hienoissa ravintoloissa ulkona. Mutta hyvin pärjää kun tekee järkeviä valintoja :)
Meillä tuo oma talo oli sellainen asia, jonka tahdoimme mieluummin kuin esim. pienen kaksion huonommalta alueelta ja siihen päälle matkustelua ja kivoja vaatteita yms.
lainaa 250000€. Takaisinmaksu on mitoitettu vain miehen tuloihin, koska olen kotona lasten kanssa pari vuotta. Lyhennys on n.1250€/kk. Kun palaan takaisin töihin alamme maksamaan lyhennystä ehkä enemmän takaisin. Niin ja miehen kk-palkka n. 4500€/kk.
Meillä on bruttotulot noin kymppitonnin ja lainaa reilu 200000. Laina 1500.
Mun mielestä on jos bruttotulot on pysyvästi alle 5000 euroa, on sulaa hulluutta ottaa noin iso laina.
Kymppitonnin bruttotuloihin pääsee muuten kaksi teollisuudessa työskentelevää päällikkötason ihmistä aika helpostikin.
rikasta väkiä :) meillä alle 40 000€ lainaa lyhennetään n 350€/kk. No tulot on ny pienet,ku ite oon kotona ja isäntä jäi työttömäksi. Onneksi ei sovittu kovin isoa lyhennyssummaa niin pärjää hyvin.
Bruttotulot yhteensä n. 7500 euroa/kk. Asumme pks:n kehyskunnassa pari vuotta sitten rakentamassamme omakotitalossa. Meille ja meidän tuloillemme tuo lainasumma on ihan maksimi, mutta tuntuu monilla pienempituloisilla olevan isompiakin lainoja, tai ainakin paljon hulppeampia lukaaleja...
miehen bruttopalkka 2800e, itse olen lasten (3) kanssa kotona ja käyn osa-aikatyössä josta saan palkkaa 1000-1300e/kk brutto.
Hyvin ollaan pärjätty ja matkusteluunkin on riittänyt rahaa.
Missähän ammmateissa lienette. ns. normiduunarit ei tollaisia tienaa
Bruttotulot normaalisti n. 6000 euroa mutta olen äitiyslomalla ja tulot siis nyt n. 4600 euroa/kk. Kun palaan töihin, alamme lyhentää 1800 euroa.
12kk euribor on tällä hetkellä 1,2% ja siihen vielä marginaali päälle. Vai tarkoitatko että teidän marginaali on alla 1%?
Bruttotulot yhteensä n.8000€, lyhennys tällä hetkellä 1200€ (sis. lyhennys + korko, joka tällä hetkellä todella pieni, alle prosentin). Ja nelihenkinen perhe kyseessä, omakotitalolaina kyseessä.
Bruttotulot yhteensä n.8000€, lyhennys tällä hetkellä 1200€ (sis. lyhennys + korko, joka tällä hetkellä todella pieni, alle prosentin).
Ja nelihenkinen perhe kyseessä, omakotitalolaina kyseessä.