Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tulee mieleen nimestä Joona?

Vierailija
01.04.2010 |

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimahyppääjä Joona Puhakka. Symppiksen oloinen tyyppi, siksi nimikin vaikuttaa symppikseltä.

Vierailija
2/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a on feminiini pääte esim italiassa, joten ulkomailla / asiakastyössä / kansainvälisellä alalla voi selittelyjä tarvita

Kuten joku jo sanoi, on nimi Jonah tuttu englanninkielisissä maissa.

Sitä paitsi Italiassa on useita a-kirjaimeen päättyviä miehen nimiä, kuten Luca, Andrea, Nicola...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kysyn, miksi/miten tulee mieleen valas?

koskaan kuullu Joonasta valaan vatsassa?

...ole kuullut. Kurkkaanpa kertooko Google mitään.

Vierailija
4/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teidän lestaperheen, jossa vanhin kuudesta pojasta on Joona.

Vierailija
5/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavallinen ainakin meillä päin. Mitäänsanomaton.

Vierailija
6/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ulkomailla a-päätteiset nimet tulkitaan naistennimiksi.

ilmeisesti joissakin maissa o-päätteiset miehen nimiksi - ainakin olin kerran ulkomailla työpaikan semianarissa, jossa minut oli merkattu listalle nimeni perusteella Mr - minulla siis suomalainen o-päätteinen nimi + olen Ms :).

Vierailija
7/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ulkomailla a-päätteiset nimet tulkitaan naistennimiksi.

ilmeisesti joissakin maissa o-päätteiset miehen nimiksi - ainakin olin kerran ulkomailla työpaikan semianarissa, jossa minut oli merkattu listalle nimeni perusteella Mr - minulla siis suomalainen o-päätteinen nimi + olen Ms :).

että jos tykkää nimestä niin mitä välii :) selviää se oikeakin sukupuoli sitten jos tulee väärinkäsityksiä, ei se niin vakavaa ole. Voi jopa henkilö jäädä paremmin mieleen ko syystä, joka saattaa olla joskus etu

Vierailija
8/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

a on feminiini pääte esim italiassa, joten ulkomailla / asiakastyössä / kansainvälisellä alalla voi selittelyjä tarvita

...ollut tiennytkään tällaisesta. Mielenkiintoista. :)

Poikamme nimi siis on Joona, joka on iloinen, eloisa, vilperi, muttei suinkaan valas. ;)

ap

En usko että tuosta nimestä melkein kuakan länsimaalainen erehtyisi luulemaan naisen nimeksi, sen verran yleinen on, kun Raamatusta on.

ihmettelen, ettei ap;, joka nimen on pojalleen antanut, ole tietoinen sen alkuperästä :o Olen siis todella, todella hämmästynyt.

Vierailija
9/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi Italiassa on useita a-kirjaimeen päättyviä miehen nimiä, kuten Luca, Andrea, Nicola...

Andrea ja Nicola ovat tytön nimiä...

Vierailija
10/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

maailmankuulu tenori Andrea Bocelli?

Vierailija
11/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

italiainen F1-kuljettaja Nicola Larini?

Vierailija
12/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ollut tiennytkään tällaisesta. Mielenkiintoista. :)

Poikamme nimi siis on Joona, joka on iloinen, eloisa, vilperi, muttei suinkaan valas. ;)

ap

En usko että tuosta nimestä melkein kuakan länsimaalainen erehtyisi luulemaan naisen nimeksi, sen verran yleinen on, kun Raamatusta on.

ihmettelen, ettei ap;, joka nimen on pojalleen antanut, ole tietoinen sen alkuperästä :o Olen siis todella, todella hämmästynyt.

...duudeliduu! :) Se ei onneksi ole sun ongelmasi, millä perusteilla olemme pojallemme nimen valinneet. Ja raamattua en nyt ainakaan ala selaamaan läpi kun tälle tulevalle vauvallenikin nimeä mietimme. :D

Vierailija
13/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadassa luullut:) Todellakin osaavat yhdistaa nimeen Jonah.

Vierailija
14/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eteläisessä euroopassa (samoin monissa keski-euroopan maissa) luullaan nimen perusteella naiseksi. Vaikka poikkeuksiakin (kuten kaikessa aina) on, on a-kirjaimeen päättyvät nimet yleisimmin ja oletetusti naisten nimiä varsinkin etelä-euroopassa.

Vierailija
15/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos olisi väliä, tuskin kukaan voisi antaa lapselleen nimeä Pirjo tai Kerttu tai Onni tai Väinö.... tuskin kukaan ulkomailla tietää, kumpaa sukupuolta edustavat

Vierailija
16/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa poikaa!! :)

Vierailija
17/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

(tai korkeintaan matkustaa kanarialle suomibaariin) eikä ole tekemisissä ulkomaalaisten kanssa.

Paljon helpompaa on jos nimi on sellainen, ettei ulkomaalainen tee siitä automaattista oletusta tai ettei erikseen joudu täsmentämään joka kerta sukupuoltaan.

Vierailija
18/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen meidän ihana ja iloinen pieni poika! ;)

Vierailija
19/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naismainen mies. Ainakin ulkomailla saisi aina selittää olevansa mies, ei nainen.

Vierailija
20/32 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieleen meidän ihana ja iloinen pieni poika! ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä