Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinua leikatu? Miten puudutettu?

Vierailija
22.03.2010 |

Yhdestä lapsesta olen saanut pieleen meneen epiduraalin synnytyksessä (kandi toheloi todella). Nyt olisi tiedossa spinaali - miten pitäisi suhtautua?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta polvi tähystetty ja puudutus oli epiduraali ja olen ihan sen lumoissa.. toivon että sen saan ja se vie taas kaiken tunnon. siskolla ei auttanut ja kaveri ei ehtinyt saamaan.

spinaalista siis en tiedä..muista mitä viisaammat ovat kertoneet.

Vierailija
2/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sektio tammikuussa. hyvin meni kaikki, siinähän tosiaan laitetaan sekä epiduraali että spinaali..

Hyvin meni, ja tarkkaan katsovat ensin että puudutus on kunnollinen ja toimii (siis nipistelivät mahaa niin kauan etten tuntenut mitään ja olin siis täysin tunnoton vyötäröstä alaspäin, jalkoja ei voi liikuttaa).

Ihan iisi homma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandin tohelointi vaikuttaa epiduraaliin?? Epiduraalin laittaa nukutusLÄÄKÄRI, ei kätilöt tai kandit...

Vierailija
4/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä sairaalassa keinot ja lääkkeet löytyy. ketään ei puuduttamatta/nukuttamatta leikata.

Vierailija
5/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraali varmaan toimii eri tavalla kuin alapääsynnytyksessä? t:2

Vierailija
6/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

puudutusmäärät vaan on erillaiset.

Vierailija
7/8 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

epiduraali tee synnytyksestä kivutonta... se helpottaa sietämään kipua. Näin siis mulla, en nyt muista numeroo, mut se jolla sektio oli tammikuulla. Edellinen tuli alakautta, epiduraalin sain ja se toimi hyvin. Mutta ei vie tuntoa jaloista, eli voi kävellä jne. Siinä on se kipupumppu josta voi annostella kivun mukaan, siksi se siihen sektioonkin laitetaan, epiduraali jää sektiota seuraavaksikin päiväksi kipupumppuineen...

Vierailija
8/8 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan puudutteena käytetään spinaalia (se siis laitetaan johonkin spinaalialueelle, epiduraali taas epiduraalitilaan eli on lievempi puudute).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän