Ihmistä, jota ei kiinnosta muiden lapset
Ei todellisuudessa kiinnosta oikein omansakaan. Ihminen joka oikeasti välittää lapsistaan haluaa rakentaa ympärilleen sellaisen ilmapiirin, jossa lapsista ja lapsen elämässä tärkeistä ihmisistä välitetään ja heitä pidetään tärkeinä.
Huono äiti on sellainen, jonka sydämeen mahtuu vain omat lapset.
Kommentit (27)
ei minuakaan kiinosta muiden lapset. Ei ollenkaan. En kyllä on kiinnostunut muiden miehistäkään.
minulle riittää omien neljän lapsen ja mieheni kahden lapsen ajatteleminen ja heistä huolehtiminen. muut huolehtikoon omista lapsistaan.
itse ainakin haluan että lapsista välitetään ja heidtä otetaan huomioon (esim. pihasuunnittelu, turvallisuus, asuinalueen palvelut). Mutta välitän vieraista lapsista vain yleisellä tasolla, ei minua kiinnosta mitä jonkun satunnaisen bussissa viereen istuvan Pentti Perusmiehen Nico-Liisalle kuuluu. Tietty jos esim. tapaan eksyneen lapsen niin autan, mutta ei se vaadi mitään sen kummempaa kiinnostusta myöskään, koen vaan että auttaa pitää vaikkei kiinnostaisikaan.
Ei todellisuudessa kiinnosta oikein omansakaan. Ihminen joka oikeasti välittää lapsistaan haluaa rakentaa ympärilleen sellaisen ilmapiirin, jossa lapsista ja lapsen elämässä tärkeistä ihmisistä välitetään ja heitä pidetään tärkeinä.
Huono äiti on sellainen, jonka sydämeen mahtuu vain omat lapset.
Ei muakaan juuri kiinnosta kuin oma + veljeni lapset. En ole koskaan ollut "lapsirakasta" tyyppiä vaikka omaani rakastankin enemmän kuin elämää.
Tottakai puutun jos vieraalla lapsella on hätä, mutta en ole erityisen kiinnostunut muiden lapsista saati sitten jaksa ihastella muiden (ventovieraidenkin) lapsia kuten jotkut (ne hyvät?) äidit tekevät.
minä myös olen huono äiti näillä perusteilla. Muut kriteerit kyllä sanovat muuta.
kaikkien kummin kaimojen lapset jaksaa kiinnostaa? Minua ei oman lapsen lisäksi kiinnosta kuin veljen lapset, muutaman muun sukulaisen jälkikasvu ja joidenkin kavereiden lapset, joita siis tapaamme useammin. Muiden lapsiin suhtaudun asenteella, onpas kiva/söpö/reipas, mutta ei oikeastaan sen enempää kiinnosta. Ei minua aikuisetkaan puolitutut niin suuresti kiinnosta, miksi lapsista pitäisi olla jotenkin erityisesti kiinnostunut?
Normi perheelle riittää normi arki oman perheen kesken, ei ne tarvitse siihen muita pyörimään. Paitsi ne laiskat äidit, jotka haluavat että mummit ja ukit on siinä syöttämässä ja ulkoittamassa pikku Liisaa, kun itse ei viitsi läskejään pihalle raahata.
Kunnon perhe toimii itsenäisesti. Oman perheen lapsille riittää kyllä se koulu ja kerhot, ei ne siihen enää muuta hälinää tarvitse. Niin kun ei muidenkaan perheet mielestäni tarvitse, ellei perhe ole jotenkin "vajaakunotinen", mm. parisuhde ei toimi, mies toisella puolella suomea töissä. Vanhemmat ihmiset toivovat että lapset toimivat itsenäisesti, he kun ovat jo omat lapset kasvattaneet ja saavat nyt nauttia omasta elämästä.