Sinä katkera keski-ikäinen tai sitä vanhempi nainen
miksi olet niin katkera? Miksi luulet, että katkeruutesi on nuorempien naisten tai ylipäätään toisten naisten vika? Mikä elämässäsi on mennyt pieleen. rehellisiä vastauksia kaivataan.
Kommentit (33)
Minä olen jo keski-ikäinen nainen, jos ikää katsotaan. Ulkonäkö kyllä nuorempi kuin ikävuodet. Saan kyllä hyvää palvelua paljon itseäni nuoremmilta naisilta eli ei valittamista. Joskus kyllä on sellaisia typeriä ja tyhmiä asiakaspalevlussa, että miettii miten tuokin on töihin otettu, mutta harvemmin näitä eteen tulee.
En tiedä mistä johtuu, mutta minua ainakin palvelee yleensä paremmin tuollaiset nuoret naiset kuin ikäiseni tai vanhemmat. Mikä lie syynä?
ja kyllä hankalimpia ovat ne keski-ikäiset katkerat naiset, ja ne ovat inhottavia juuri tälläisille nuorille ja näteille naisille kuten minä!
ja yksi ainoa inhottava ihminen tuli minua vastaan. Se oli nuori mies.
Niin metsä vastaa kuin sinne huutaa.
vaatia, mutta noin keski-ikäiset naiset voisivat välillä miettiä että miten sen asiansa ilmaisevat nuoremmilleen.
Baarihommia tehneenä voin kertoa että kaikkein pahimpia suustaan ovat "pukumiehet", juuri 18-vuotta täyttäneet ja keski-ikäiset naiset. Vaikka olisinkin sinua 30-40 vuotta nuorempi, se ei tarkoita sitä että saat puhutella minua miten sattuu tai käyttäytyä minua kohtaan huonosti. Jos kiitosta ei kuulu, en myöskään tule olemaan seuraavalla tilauskerrallasi kovinkaan ystävällinen. Nykyään myös asiakaspalvelijat ovat ihmisiä. Tiesittekös sen?
Olen myöskin törmännyt keski-ikäiseen katkeraan naiseen. Mutta hänen koko suku on samanlainen ja katkeruus tuntuu vain periytyvän kymmenkertaisena alemmille polville. He myös katsovat kaikkia muita ihmisiä nenänvarsiaan pitkin. He valittavat että ei ole tarpeeksi rahaa silloin kun he eivät pääse vähintään kerran vuodessa ulkomaille. Ruotsia ja Eestiä ei lasketa ja Venäjälle ei mennä vaikka henki lähtisi.
Tämä nainen kadehtii _kaikkia_ muita ihmisiä joilla on jotain sellaista mitä hänellä ei ole. Hän ei ole ikinä väärässä omasta mielestään, eikä hän tee ikinä mitään väärää omasta mielestään. HÄNELTÄ pitää pyytää anteeksi, vaikka hän olisi aloittanut riidan. Hän stressaa kaikesta ja kaikki on aina huonosti. Ei hymyile vahingossakaan eikä omista minkään näköistä huumorintajua.
No pointtini oli että kyllä näitä naisia on. Kuten myös nuoria naisia tai kaikenikäisiä miehiä. Ei kait se katkeruus ikää katso.
Täytän tänä kesänä 38 vuotta. Kyllähän se kyrsii, kun nuoruus ja hehkeys ovat hävinneet. Ja olen kateellinenkin parikymppisille kaunottarille. Ajokoirankorvatissit ja selluliittiperse eivät kohota itsetuntoani. Kukaan mies ei enää katso mua pitkään.
Siis olenko tosiaankin ainoa tietoisesti katkera ja kateellinen av-mamma?
Minä olen jo keski-ikäinen nainen, jos ikää katsotaan. Ulkonäkö kyllä nuorempi kuin ikävuodet. Saan kyllä hyvää palvelua paljon itseäni nuoremmilta naisilta eli ei valittamista. Joskus kyllä on sellaisia typeriä ja tyhmiä asiakaspalevlussa, että miettii miten tuokin on töihin otettu, mutta harvemmin näitä eteen tulee.
En tiedä mistä johtuu, mutta minua ainakin palvelee yleensä paremmin tuollaiset nuoret naiset kuin ikäiseni tai vanhemmat. Mikä lie syynä?
Mutta ehkä niillä tytöillä on asiakaspalvelu paremmin vaan hanskassa?
Itse olen keski-ikäinen ja tunnen vain urheilullisia ja itsensä löytäneitä keski-ikäisiä naisia.
Eniten naisista minusta kitisee ja valittaa nuoret naiset kun ovat vielä niin ehdottomia ja luulevat tietävänsä kaiken.
...ei välttämättä jaksa innostua samoista asioista kuin nuoremmat, ei tee meistä katkeria.
vanhempia tai keski-ikäisiä työkavereita. Ei ne ole katkeria, pikemmin iloisia ja huumorintajuisia naisia. Paljon vapautuneempia, ei ollenkaan tiukkapipoisia kuin nuoret joskus. Sen olen huomannut, etteivät hyväksy enää kaikkea paskaa, vaan sanovat suoraan, myös pomoille, jos homma ei toimi tai tehdään työt huonosti.
muten katkeraksi. Toki joku nipo/ymmärtämätön voi sarkasmin kääntää katkeruudeksi.
Kateus ja katkeruus tuntuvat kulkevan käsikädessä ja valitettavasti tunnen enemmän nuoria naisia, jotka kantavat tuota kahden k:n taakkaa.
kananpersetukassaan kurtut naamalla eskadrooniksi asti.
Tosin mulla on aika lailla muita kiinnostuksen ja ajattelun ja huomioinnin kohteita kuin toisten ihmiset tukat ja naamat, saati niiden arvostelu ja taivastelu. Mutta hei, kukin tavallaan.
Miksi keski-ikäinen nainen olisi katkera nuorelle naiselle? En keksi mitään syytä.
Keksin kyllä monta syytä miksi keski-ikäinen nainen voisi olla katkera vanhemmalle naiselle, esim. äidilleen.
Tosin mulla on aika lailla muita kiinnostuksen ja ajattelun ja huomioinnin kohteita kuin toisten ihmiset tukat ja naamat, saati niiden arvostelu ja taivastelu. Mutta hei, kukin tavallaan.
elämälleen ja katsoo maailmaa katkerien silmälasien läpi ja näkee sitä, mitä haluaa.
Jos on sinut itsensä kanssa, ei tarvitse niin hanakasti haukkua toisia ja etsiä heistä negatiivisia piirteitä.
Itse olen keski-ikäinen ja tunnen vain urheilullisia ja itsensä löytäneitä keski-ikäisiä naisia. Eniten naisista minusta kitisee ja valittaa nuoret naiset kun ovat vielä niin ehdottomia ja luulevat tietävänsä kaiken.
42 vuotiaana elämä alkaa olla parhaimmillaan. Tiedän paikkani maailmassa, olen kasvattanut kolmea lasta parhaani mukaan, niin että 10 v kuopuskin on jo reipas koululainen, parisuhde on löytänyt uuden intohimoisen vaihteen pikkulapsiaikaväsymyksen ollessa historiaa...
Hmm.... en vain keksi yhtään syytä olla katkera. Aurinkoista päivää kaikenikäisille naisille
katkeruus voi olla esim. sitä, etten jaksa enää kikatella työpaikan setien rasvasille jutuille vaan pidän niitä tökeröinä ja asiattomina. Sen verran on jo myös kokemusta, etten lähde enää mihin tahansa mukaan ja uskallan sanoa mielipiteeni jos jokin juttu ei mielestäni tule toimimaan. Tällä lailla katkera kyllä tunnustan olevani :D.
ja vuodet 40 jälkeen on olleet ehdottomasti elämäni ihaninta aikaa!! Paremmaksi vain muuttuu kaikilla osa-alueilla. Lapset on jo isoja, on enemmän aikaa olla miehen kanssa, on (lopultakin) varaa hemmotella itseä, olen vielä hyvännäköinen ja nuorekas vaikka kremppoja aina välillä onkin(no, niskajumia on ollut 30v lähtien). Lopultakin voi ruveta suunnittelemaan "omaa" elämää kun tähän saakka on aina joutunut ottamaan kaikki muut huomioon.
Mitä se katkeruus on?
Minä esim. olen erittäin tyytyväinen nykyiseen elämääni, mutta toki muistan pahalla sellaista menneisyyden ihmistä, joka on tahallaan ollut minulle törkeä. Tämä pahalla muistaminen ei kuitenkaan estä minua olemasta onnellinen. Niin että olenko nyt sitten katkera? Onnellinen ja katkera?
Mutta toisaalta, on ikävää, että naisilla on vasta keski-iässä mahdollisuus olla varteenotettavia asiakkaita. Että monia vuosia pitää odottaa, ennen kuin pääsee vaikuttamaan edes siihen millaista asiakaspalvelua saa.