Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä yökyläilyssä rasittaa? En ymmärrä?

Vierailija
21.03.2010 |

En ole tainnut koskaan kieltää lasten kavereita jäämästä meille yöksi, enkä ymmärrä mikä siinä rasittaa? Me ainakin eletään ihan normaalisti onpa lapsilla kavereita tai ei. Kiva kun lapsilla on seuraa ja ihan omatoimisia ovat kaikki olleet, joten mitään erityistä passaamista ei tarvita. Ja mikä sen mukavampaa kun omat lapset on yökylässä ja saa itse omaa aikaa?

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

illalla käyn vähän pienemmille lukemassa ja juttelemassa... Lapsista on kivaa kun on vieraita.

petien laitot, ylimääräiset lakanapyykit ja silittämiset,

ei voi olla kuin kotonaan vähissä vaatteissa,

ei voi köllötellä katsomassa tv:tä lapset kainalossa,

riehumiseksi menee aina, ym ,ym.

Mutta kyllä sillon tällön käy, muistan itsekin miten kivaa se oli ja toivon tietysti myös vastavuoroisuutta.

Vierailija
42/55 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei edes mahtuisi vieraita yökylään, ei ole missä nukkua. Tosin mun lapset on vasta 4v ja 1v, joten ei ajankohtaistakaan. Omaani en myöskään yökylään päästäisi ennenkun joskus koululaisena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistot yökyläilyistä ja jopa lomareissuilla olin kaveriperheen mukana tai joku kaveri meidän mukana.

Vierailija
44/55 |
30.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko sinulla hyvä tukiverkosto? Näillä asioillakin on merkitystä jaksamiseen. On eri asia jo ihan omien voimien kannalta, jaksaako vieraita lapsia ottaa hoitaakseen, jos on viisi omaa pientä lasta ilman mitään apuvoimia kuin vaikka yksi lapsi joka on mummolassa jatkuvasti, että vanhemmat saavat omaa aikaa ja levätä.

Vierailija
45/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

saunasaa tai aamulla suihkussa tai syödä rauhassa aamupalaa perheen kesken ja lukea lehteä.

mutta vastaus kysymykseen: rasittavaa on se, että kun tulee viikonloppu, on aivan totaalipoikki, ja pitäisi hiukan levätä, että jaksaisi taas seuraavan viikon rumban. Jos on vieras lapsi kylässä, 1) ei saa yhtään nukkua 2) pitää keksiä koko ajan ylimääräistä viihdykettä 3) ei voi harrastaa miehen kanssa seksiä 4) ei voi juoda sitä viinilasillistaan illan päätteeksi 5) pitää jaksaa kuunnella kikatusta ja riehumista

Vierailija
46/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nakkaavat repun lastenhuoneen nurkkaan kun tulevat perjantaina koulusta yökylään. syövät ja painuvat huoneeseen. En näe kuin iltapalalalla seuraavan kerran.


Taitaa tämäkin tapaus olla sossun asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
47/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on kavereita yökylässä. Heräävät aikaisin vaikka valvoisivatkin. Seuraava päivä on yhtä tappelua ja kiukuttelua kun unet jää lyhyiksi.



Meillä on pieni asunto, joten en itse pysty nukkumaan jos lapset kikattelevat illalla tai heräävät aikaisin. Valvominenkaan ei haittaisi jos jaksaisivat kunnolla seuraavan päivän. Tämän vuoksi siis ei kiitos, en jaksa seuraavaa päivää. Aamupalaa laitan mielelläni kavereillekin ja pyykkikään ei haittaa.

Vierailija
48/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen lapsi nukkuu sängyssään ja on hiljaista. Muussa tapauksess saan raivarin. En halua kutsua ketään vieraita lapsia kuunteleman raivariani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
49/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

petien laitot, ylimääräiset lakanapyykit ja silittämiset,

ei voi olla kuin kotonaan vähissä vaatteissa,

ei voi köllötellä katsomassa tv:tä lapset kainalossa,

riehumiseksi menee aina, ym ,ym.



Mutta kyllä sillon tällön käy, muistan itsekin miten kivaa se oli ja toivon tietysti myös vastavuoroisuutta.

Vierailija
50/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilla olisi omat huoneet, niin yökyläily ei olisi mikään ongelma.

Meillä kuitenkin neljä lasta, eli molemmissa lastenhuoneissa on kaksi lasta ja kerrossängyt. Jos lattialle laittaa patjan, huone on täynnä. Tilaa ei ole muuta kuin siinä patjalla olemiseen. Lisäksi isommilla lapsilla saattaa olla vaikkapa koe tulossa tai raskas viikko takana. Haluaa ehkä olla ihan rauhassa omissa oloissaan. No jos toiselle tulee vieras, niin se ei vaikuta ainoastaan meidän aikuisten oloon vaan myös sen samassa huoneessa asustavan sisaruksen elämään. Tämä on harmillinen asia, mutta rajoittaa meillä yökyläilyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
51/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä voi olla normaalisti samalla tavalla kuin muuten kotona olisi. Mulla itselläni ei kyllä olisi pokkaa alkaa jotain viiniä juomaan jos lapsella on vieras yökylässä!! Haluan jonkun saunan jälkeen lysähtää sohvalle aamutakissa, eikä olisi pokkaa tehdä sitäkään jos on joku vieras.

Lasten kaverit ovat meilä niin paljon, että ovat kuin varalapsiani. En erittele heitä mitenkään, vaan saavat saman kohtelun kuin omani. Kuri ja järjestys kaikille, samoin kainalopaikka tai halaus. Jokaiselle. Lasteni kavereiden läsnäollessa olen oma itseni.

Syitä miksi yökyläily voi rasittaa, on se, että valvovat liian myöhään ja pitävät minua hereillä kikatuksineen. Muuten ei rasita. Enkä tuostakaan ota itselleni kovin rasitusta. Meillä saa olla ja meille saa tulla. Yökyläilystä on vain sovittava etukäteen, etten ehdi suunnitella muuta.

Vierailija
52/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en vaan jaksa vieraita lapsia. Haluan olla rauhassa omassa kodissani. Vieras ihminen kotonani ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
53/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja koska lapsilla on mummolassa mukana lista ohjeita siitä, miten niiden kanssa tulee olla, tulee moni kouluikäinen samalla tavalla pitkä luettelo mukanaan meille yökylään. Mihin aikaan pestään hampaat, koska pitää olla nukkumassa, mitä ruokaa/herkkua saa tarjota, mitä ei jne.



Eli en jaksa niiden ohjeiden kanssa sumplata. Jos jotain tekee eri tavalla, tulee soittoa vanhemmilta, että unohdettu sitä ja sitä ja nyt kaikki pilalla.

Vierailija
54/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tällä hetkellä 2 yökyläläistä. Otin päivätorkut sohvalla ja olen saanut hyvin levättyä. En ole keksinyt mitään viihdykettä ja lapset itse ovat tarjoilleet iltapalan vierailleen. Viiniä voisin aivan hyvin ottaa lasillisen jos haluaisin. Ei vain nyt haluta.

Ei lasten yövieraat ole koskaan muuttaneet minun elämääni mihinkään. Alkavat olla jo niin tuttuja, että odottelen kohta, koska vanhimmat poikavieraat tuo tyttöystävänsä minullekin näytille. Sen verran lämpimät välit näihin poikiin on tullut kun ovat olleet paljon meillä.

mutta vastaus kysymykseen: rasittavaa on se, että kun tulee viikonloppu, on aivan totaalipoikki, ja pitäisi hiukan levätä, että jaksaisi taas seuraavan viikon rumban. Jos on vieras lapsi kylässä, 1) ei saa yhtään nukkua 2) pitää keksiä koko ajan ylimääräistä viihdykettä 3) ei voi harrastaa miehen kanssa seksiä 4) ei voi juoda sitä viinilasillistaan illan päätteeksi 5) pitää jaksaa kuunnella kikatusta ja riehumista

Miksei sitä viinilasillistaan voi juoda? Kyllä minä juon vaikka keskellä päivää viinilasillisen, jos huvittaa ja lapsista riippumatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
55/55 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei silloin voi ryypätä normaalisti! Hävetkää, juopot akat!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi