Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä siinä yökyläilyssä rasittaa? En ymmärrä?

Vierailija
21.03.2010 |

En ole tainnut koskaan kieltää lasten kavereita jäämästä meille yöksi, enkä ymmärrä mikä siinä rasittaa? Me ainakin eletään ihan normaalisti onpa lapsilla kavereita tai ei. Kiva kun lapsilla on seuraa ja ihan omatoimisia ovat kaikki olleet, joten mitään erityistä passaamista ei tarvita. Ja mikä sen mukavampaa kun omat lapset on yökylässä ja saa itse omaa aikaa?

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei talossa huolita yökylävieraita. Meillä on aina viihtyneet lasten kaverit, jo kohta 20 vuotta erilaisin kokoonpanoin. Tykkäävät olla meillä, ja tunnen kaikki lasteni kaverit, mutta menevät silti kotiinsa nukkumaan.

Vierailija
2/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla on työt, päiväkodit, harrastukset sun muut kiireet, ja viikonloppuna on aikaa olla vaan ja nauttia perheen seurasta. Viikonloppuaamuisin lapset kömpivät meidän sänkyyn ja köllöttelemme siellä kaikki yhdessä, höpötellen, kirjoja lukien yms. Jos lapsilla on yökaveri, aamut on ihan erilaisia.



Viikolla on niin vähän koko perheen yhteistä aikaa, etten raaskisi sitä kovin usein viikonloppuisin "tuhlata". Meillä lapset tosin ovatkin vielä alle kouluikäisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin siis se, joka siitä kirjoitti. Kun meillä ollaan oman perheen kesken kotona, lapsia ei koskaan tarvitse erikseen viihdyttää, he kyllä keksivät tekemistä ihan koko ajan. Mutta sitten kun tulee joku yökyläkaveri, ollaan ihan jatkuvalla syötöllä kysymässä, mitä tehtäisiin. eivät keksi yhtään mitään tekemistä, ja jos ei sitä aikuinen ehdota, sitten juostaan ja riehutaan ympäri olohuonetta.

Vierailija
4/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä voi olla normaalisti samalla tavalla kuin muuten kotona olisi. Mulla itselläni ei kyllä olisi pokkaa alkaa jotain viiniä juomaan jos lapsella on vieras yökylässä!! Haluan jonkun saunan jälkeen lysähtää sohvalle aamutakissa, eikä olisi pokkaa tehdä sitäkään jos on joku vieras.

Vierailija
5/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuopus 6v. ja kyllä sen kaverit vie päivälläkin sen kotirauhan. Ton ikäiset on äänekkäitä ja juoksevat ympäri kämppää, kun leikkivät merirosvoja.

Joten menee kyllä vielä kauan ennenkuin yökyläilyä voidaan edes harkita.

Ihmettelevät miksei meidän makkarissa tai saunassa saa leikkiä.

Vierailija
6/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ammattikasvattaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/55 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uppoutuu lapseen täysillä kun se on vauva. On niin lapsentahtista ja lapsen ehdoilla.

Väsyyhän siihen. Pian aletaan toivoa, että ne kasvais ja häipyis, että saa lojua sohvalla ja olla rauhassa.



Älkää huoliko. Kun ette halua kavereita kylään niin äkkiä ne häipyy iltaisin muualle ja saatte olla rauhassa.



Olen kai poikkeuksellinen äiti kun minusta on kiva kun nuoret viihtyvät meillä, eivätkä kaupungilla iltaisin. Minusta on ihanaa kun tunnen lasteni kaverit ja he saattavat istua minun kanssa iltateepöydässä pitkäänkin juttelemassa omia asioita. Moni sanookin, ettei oma äiti kuuntele heidän murheitaan vaan minä kuuntelen niitä ja yritän opastaa ja auttaa elämän karikoissa.

Vierailija
8/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaus kysymykseen: rasittavaa on se, että kun tulee viikonloppu, on aivan totaalipoikki, ja pitäisi hiukan levätä, että jaksaisi taas seuraavan viikon rumban. Jos on vieras lapsi kylässä, 1) ei saa yhtään nukkua 2) pitää keksiä koko ajan ylimääräistä viihdykettä 3) ei voi harrastaa miehen kanssa seksiä 4) ei voi juoda sitä viinilasillistaan illan päätteeksi 5) pitää jaksaa kuunnella kikatusta ja riehumista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rasittavaa on se, kun vieras ei nuku illalla ajoissa ja herää aamulla kukonlaulun aikaan. Me tykättäis nukkua pitempään.



Toinen mua rasittava asia on lapsiyövieraiden ronklaaminen ruoan kanssa. Ruoka ei kelpaa, tai ottavat esim. pelkkää perunaa. Aamupalaksi menee ruisleipää kahdella kurkkusiivulla, vaikka tarjolla olisi mitä. En halua vieraita nälässä pitää, mutta kun en tiedä mitä pitäis olla, että söisivät.



Lisäksi sänkyjen laitot, ylimääräiset lakanapyykit yms. Nämä eivät ole niin pahoja esteitä kuin nukkumiset ja syömiset. Joskus silti lasten takia suostun ottamaan yövieraita. Päivällä meillä saa vaikka asua.

Vierailija
10/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole yhtä sosiaalisia. osaavat olla vaan oman perheen kesken. Esim. minun on vaikea esim. käydä anoppilassa. vaikea olla jso he meillä taime heillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mummoja lukuunottamatta. Enkä edes odota, että ottaisi kaikki lapset, mutta kunhan edes jonkun.

Ja rasittavaa on se, kun vieras ei nuku illalla ajoissa ja herää aamulla kukonlaulun aikaan. Me tykättäis nukkua pitempään. Toinen mua rasittava asia on lapsiyövieraiden ronklaaminen ruoan kanssa. Ruoka ei kelpaa, tai ottavat esim. pelkkää perunaa. Aamupalaksi menee ruisleipää kahdella kurkkusiivulla, vaikka tarjolla olisi mitä. En halua vieraita nälässä pitää, mutta kun en tiedä mitä pitäis olla, että söisivät. Lisäksi sänkyjen laitot, ylimääräiset lakanapyykit yms. Nämä eivät ole niin pahoja esteitä kuin nukkumiset ja syömiset. Joskus silti lasten takia suostun ottamaan yövieraita. Päivällä meillä saa vaikka asua.

Vierailija
12/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että varmaan sitä jaksaisi paremmin, jos olisi joku mummola tms. että saisi itse vaikka kerran vuoteen yhden yön vapaata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vastaus kysymykseen: rasittavaa on se, että kun tulee viikonloppu, on aivan totaalipoikki, ja pitäisi hiukan levätä, että jaksaisi taas seuraavan viikon rumban. Jos on vieras lapsi kylässä, 1) ei saa yhtään nukkua 2) pitää keksiä koko ajan ylimääräistä viihdykettä 3) ei voi harrastaa miehen kanssa seksiä 4) ei voi juoda sitä viinilasillistaan illan päätteeksi 5) pitää jaksaa kuunnella kikatusta ja riehumista

Miksei sitä viinilasillistaan voi juoda? Kyllä minä juon vaikka keskellä päivää viinilasillisen, jos huvittaa ja lapsista riippumatta.

Vierailija
14/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään olla kotona rauhassa vain oman perheen kesken öisin, joten yövierailu meillä ei ole toivottavaa. Enkä jaksa huolehtia ylimääräisille ihmisille aamu- ja iltapalaakaan, saati petailla petejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. nukutaan vaikka olisi lasten kavereita kylässä

2. ei keksitä mitään ylimääräistä viihdykettä. Jos ei viihdy ei tarvitse tulla

3. Harrastetaan seksiä. makuuhuoneen oven saa kiinni ja lapset nukkuu yöllä.

4. Juomme ihan hyvällä omallatunnolla lasin viiniä tai oluen vaikka on lasten kavereita kylässä.

5. siellähän ne kikattelee huoneessaan. Sisällä meillä ei riehuta.

Vierailija
16/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäisistä lapsista puhut? Meillä usein lasten kavereita yötä, eikä se esta mitään noista mainitsemistasi kohdista. Nukun päivällä jos haluan ja saunan jälkeen juon viiniä jos haluan. Toki valvovat ehkä myöhempään kuin normaalisti ja kikattavat, mutta kun itse muistelee lapsuuttaan ja sitä miten kivaa oli kun oli kaverilla yötä tai kaveri on meillä, niin en omiltakaan lapsilta halua sitä evätä.

mutta vastaus kysymykseen: rasittavaa on se, että kun tulee viikonloppu, on aivan totaalipoikki, ja pitäisi hiukan levätä, että jaksaisi taas seuraavan viikon rumban. Jos on vieras lapsi kylässä, 1) ei saa yhtään nukkua 2) pitää keksiä koko ajan ylimääräistä viihdykettä 3) ei voi harrastaa miehen kanssa seksiä 4) ei voi juoda sitä viinilasillistaan illan päätteeksi 5) pitää jaksaa kuunnella kikatusta ja riehumista

Vierailija
17/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

viinilasillisen tai parikin, ylimääräistä viihdykettä en järjestä, eikä meillä riehuta. Lapset kavereineen saa kyllä itse aamupalaa jos haluavat herätä aiemmin ja jos valvovat niin itse kyllä nukun.

ap, joka ei edelleenkään ymmärrä mikä on vaikeaa

Vierailija
18/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, esim. tuossa omassa luettelossasi miettisin tuota ruokajuttua. Uskallatko vaan koisata, ku lapset laittaa aamupalaa? Entä jos vetävät ruokaa väärään henkeen?

Ja monesti kuitenkin jossain vaiheessa lapset riehaantuu.

Mulla just se tilanne, että yökylään olis muksu lähiaikoina tulossa ja yhtään ei kiinnosta. Tuntuu rankalta oman perhekuvion kanssa. Kun huollettavia ihan omasta takaa.

Montako lasta ap sinulla on?

viinilasillisen tai parikin, ylimääräistä viihdykettä en järjestä, eikä meillä riehuta. Lapset kavereineen saa kyllä itse aamupalaa jos haluavat herätä aiemmin ja jos valvovat niin itse kyllä nukun.

ap, joka ei edelleenkään ymmärrä mikä on vaikeaa

Vierailija
19/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelätä että lapset vetävät ruokaa henkeen aamupalalla ollessaan :D



Anteeksi, mutta mua hiukan naurattaa. En minäkään ole innostunut alle kouluikäisten (=vahdittavien) yökyläilyistä mutta koululaisten yökyläkavereista ei ole mitään vaivaa.



En minäkään alkaisi kenellekään keksimään ylimääräistä viihdykettä ja pohtimaan viihtyykö se vai ei jne. ELetään normaalia elämäämme ja yökyläkaverit menee siinä mukana.

Vierailija
20/55 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 4 lasta, joista 3 alle kouluikäisiä. Ainakin joka toinen viikko meillä on joku yökylässä ja se on minusta aivan mahtavaa. Mitään muuta en kyllä vieraita varten tee kuin varmasti maistuvat ateriat (ei siis lämmitellä jämiä pakastimesta, mutta harvoin viikonloppuisin muutenkaan).



Lapset leikkivät yhdessä, en minä heitä viihdytä, lasin viiniä juon jos huvittaa eikä pienet vieraat meitä muutenkaan häiritse. Ihanaa kun lapset nauttivat ystävistään, eipä tarvitse lähteä HopLopiin aamulla kun koko yläkerta on yhtä majaa ja salatunnelia :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi