Mihin uskontoon kuulut?
Kerropas mihin uskontokuntaan kuulut? Jos siinä on erilaisia "lahkoja" niin kerro tarkemmin mihin. Esim. kristityissä onko evankelisluterilainen, katolinen vai mikä.
Ja toinen kysymys: oletko tyytyväinen siihen uskontoon mihin kuulut, vai haluaisitko löytää uskottavamman uskonnon?
Jos olet ateisti niin kirjoita vaan se.
Kommentit (22)
muslimi (sunni) ja erittäin tyytyväinen. Noin 10 vuotta sitten olin vielä evankelisluterilainen ja erittäin epätyytyväinen ja vailla vastauksia.
mutta en tunne kuuluvani mihinkään uskontokuntaan tms vaan uskoni on osa minua, henkilökohtainen asia. Se on minulle luonnollista, eikä ole tarvetta etsiä mitään muuta "uskoa", kuulostaakin oudolta.
hyvin tyytyväinen olen ja onnellinen ihminen.
ja tyytväinen olen tähän elämänkatsomukseeni, johon siis uskon.
kannata mitään uskontoa mutta uskon kyllä Jumalaan. En siis kuulu kirkkoon.
Pidän uskontoja tosi mielenkiintoisia, ja siksipä tällaiset aloitukset tulee luettua. Haluaisin tietää paljon lisää erilaisista uskonnoista. Todennäköisesti itse tulen kuitenkin aina pysymään uskonnottomana, koska minun on vaikea uskoa johonkin suurempaan voimaan, joka olisi ilmoittanut itsestään joillekin ihmisistä.
uskontoon kulttuurisiteet, ei hengellisiä
olen onnellinen.koen että uskoni on suurta jumalan lahjaa joka ohjaa elämääni.
ajatus ei aina ole ollut näin "selkeä",mutta nyt on.
en kuulu mihinkään uskontoon enkä ole ateisti. En tiedä edes etsinkö totuutta vai olenko tyytyväinen tähän tilanteeseen. Elämästäni nautin ja olen onnellinen.
ortodoksi. En varsinaisesti usko Jumalaan, mutten kielläkkään. Mikäs tässä ollessa, ei ole ollut tarvetta erotakkaan.
Uskon Jumalaan, mutta sellaiseen, joka on paljon suurempi kuin mitkään uskonnot.
Voisin ehkä kuvitella kuuluvani myös helluntaiseurakuntaan tai vapaaseurakuntaan.
minusta tulee katolilainen.
.. katolilaisuuteen viimeaikaisten pedofiilitapausten johdosta? Vai miksi koet kyseisen lahkon omaksesi?
mutta olen tutkinut islamia, ja aion kääntyä sunnimuslimiksi pikapuoliin. Islam on antanut vastauksen niihin moniin kysymyksiini, joihin luterilaisuus ei vastaa.
En voisi kuvitella vaihtavani. Tämä on hengellinen kotini, ehdottomasti. Kaunis uskonto.
saakka (olen nyt 37). Olen vasta muuttanut kaupunkiin, jossa vaihto on mahdollinen. Katolisuus on henkinen kotini.
uskonnoton.