Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäisitkö yhteyttä poikasi kännipanosta syntyneeseen lapseen?

Vierailija
20.01.2010 |

Eli asetelma tämä: ei parisuhdetta, mutta mies tapaa lasta silloin tällöin, ei osallistu elatukseen, hoitoon tms. ollenkaan. Mies ja nainen asiallisissa väleissä. Miehen äiti asuu 500 km päässä. Vauvan äiti ja miehen äiti eivät tunne toisiaan ollenkaan.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsihan olisi lapsenlapseni.

Vierailija
2/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tunkeutuisi vauvan äidin elämään, jollei hän tuntuisi haluavan tai jollei äiti esittäytyisi tai poika esittelisi häntä minulle.

Miksi ihmeessä tämä mies ei osallistu lapsensa elatukseen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän itse asiassa vastaavan tapauksen: miehen äiti otti itse yhteyttä lapsen äitiin ja pyysi, saisiko tulla vauvaa katsomaan.

Lapsen äiti oli tästä hyvillään ja miehen äiti halusi ryhtyä mummoksi.

Nyt lapsi kyläilee säännöllisesti mummolassa vaikkei isä olekaan lapsesta kiinnostunut. Mummo ja ukki sen sijaan pitävät lapsesta kovasti.

Järjestely toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä.

Eniten saavat tietysti lapsi ja isovanhemmat, joilla on ihana suhde.

Tässä maailmassa onni voi tulla elämään omituisiakin teitä. Älkää olko pikkusieluisia.

Vierailija
4/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkisin on huono pitää yhteyttä.

Vierailija
5/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse olisi kuitenkin lapsenlapsestani. En voisi hylätä lastani, joten tuskin lapsenlastakaan.

Vierailija
6/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosin äidille mahdollisuutta olla mukana lapsenlapsen elämässä. Hänestä ei ole kuitenkaan kuulunut mitään, vaikka puhelimessa vaikutti ihan suopealta.

Äiti on käynyt paikkakunnallamme pyörähtämässä poikaansa tapaamassa, mutta hän ei ole tullut tapaamaan lasta. Mies kertoi, että heillä oli silloin niin paljon muuta tekemistä, että tapaaminen jäi. Näin on ollut jo muutaman kerran.

Ainoa kontakti miehen äitiin on ollut se, että lähetti poikansa mukana vauvalle bodyn. Mitään korttia tms. ei ollut mukana. Pyysin välittämään kiitokset miehen mukana.

Minusta vaan tuntuu, että äiti ei halua pitää yhteyttä. Enkä viitsi ahdistellakaan.

Mies ei osallistu elatukseen sen takia, koska on tuloton opiskelija. Hän ei ole ostanut vauvalle koskaan yhtään mitään. Vaikka eipä tuo nyt mua niin haittaa. Vauvalla on kaikkea. Pääasia, että haluaa välillä nähdä vauvaa.

Ap

mutta en tunkeutuisi vauvan äidin elämään, jollei hän tuntuisi haluavan tai jollei äiti esittäytyisi tai poika esittelisi häntä minulle. Miksi ihmeessä tämä mies ei osallistu lapsensa elatukseen?

Vierailija
7/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin tietysti, jos vaan lapsen äiti olisi siihen myötämielinen. Turha aikuisten mokailuja on lapsen niskaan kaataa sen enempää kuin pakollista, ja on kuitenkin lapsen etu tuntea omia juuriaan ja taustojaan. Mitä enemmän välittäviä ihmisiä lapsella on elämässään, sen parempi.

Mutta tarvii sanoa että poikaani olisin kyllä pettynyt jos ei selkärankaa riittäisi oman vastuun kantamiseen tuommosessa asiassa =/.

Vierailija
8/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies ja miehen äiti asuvat 500km päässä.

Miehen äiti on sanonut ettei halua tavata.

Muutoin kuulostaa ihan samalta, mies tuloton opiskelija, ei osallistu elatukseen, on muutaman kerran vuodessa käynyt katsomassa lastaan, jne.

Vierailija
9/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se tilanne olisi lapsen vika.

Vierailija
10/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa tilanteessa tekisin ehkä niin, että ottaisin kerran vielä yhteyttä ja kertoisin, että isoäiti on tervetullut lapsen elämään. Saa tulla katsomaan ja pitää yhteyttä, mutta itse et aio väkisin yrittää yhteydenpitoa.

Myöhemmin lapsi kuitenkin varmasti haluaa tavata isovanhempiaan, joten mukavampi kaikille jos sanoo asiat suoraan.

Vierailija
11/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika on ollut ääliö, se ei ole sen lapsien syytä.

Vierailija
12/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka jälkeen isoäiti lähetti lapsellesi bodyn. Sitten sä "pyysit lapsen isää välittämään kiitokset".

Ja nyt sä oot närkästynyt kun isoäiti ei pidä enempää yhteyttä. Onko sulla käynyt mielessä, että sä olisit voinut ITSE soittaa tai lähettää kortin siitä bodysta tai edes jouluksi tai synttäriksi valokuvan lapsesta.

Minä jos olisin tuo isoäiti niin ajattelisin, että SINÄ et oikeasti halua pitää yhteyttä kun et edes kiittänyt bodysta. Ja väistyisin sitten takavasemmalle, sillä en minä tunge kenenkään asioihin. Toisen kautta lähetetty pitkinhampaintervehdys ei ole oikea kiitos, etkähän sä edes tiedä, onko se viety perille.

Vierailija
13/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota uudestaan rohkeasti yhteyttä. Tai lähetä vaikka kirje, jossa valokuvia ja kerrot samalla, että saa otta yhteyttä jos haluaa. Laita vaikka puhelinnumero ja sinun nimesi vaikka kuvan taakse, niin ei häviä.

Lapsi varmaan haluaisi joskus tavata isovanhempiaan.

Tuossa tilanteessa tekisin ehkä niin, että ottaisin kerran vielä yhteyttä ja kertoisin, että isoäiti on tervetullut lapsen elämään. Saa tulla katsomaan ja pitää yhteyttä, mutta itse et aio väkisin yrittää yhteydenpitoa. Myöhemmin lapsi kuitenkin varmasti haluaa tavata isovanhempiaan, joten mukavampi kaikille jos sanoo asiat suoraan.

Vierailija
14/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsen elämä kaadu siihen, vaikka ei kaikki sukulaiset pidäkään yhteyttä.

Miehen isä ei pidä mieheen yhteyttä, eikä miehen suku. Ei ole miehen elämää hetkauttanut. ei ole nähnyt koskaan sisarpuoliakaan.

Enemmän hänelle merkitsee isäpuoli ja isäpuolen suku. Isäpuoli on myös meidän lapsien läheinen vaari.

Saattaa olla, että pitäisin, saattaa olla, etten pitäisi. Miksikään rahanantokoneeksi ja lahja-automaatiksi en alkaisi ainakaan. Sitä olisi tyhjä odottaa. Perinnönhän se lapsi saisi kuitenkin aikanaan kun kuolen isänsä kautta.

Vierailija
15/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksikään rahanantokoneeksi ja lahja-automaatiksi en alkaisi ainakaan. Sitä olisi tyhjä odottaa. Perinnönhän se lapsi saisi kuitenkin aikanaan kun kuolen isänsä kautta.

Vierailija
16/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonkun äidin pojan ja toisen äidin tytön kännipanon tuotoksia ;-)

Vierailija
17/19 |
20.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos vain äiti antaisi.

Vierailija
18/19 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita ap nyt kirje ja pari kivaa valokuvaa lapsesta sekä kiitä siitä bodysta.

Vierailija
19/19 |
21.01.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ristiäiset/nimijuhlat tm jo pidetty? Kutsu mummu juhliin. Voisi olla hyvä tilaisuus tavata, kun on muitakin paikalla, ei vaivautunutaa, jos teillä ei olisi juteltavaa.

Muutoin voisit kysellä millainen lapsen isä oli vauvana, mittoja vaikka, sairauksia, sanot, että neuvolassa kysyttiin. Vaikka sitten kirjeessä tai puhelimitse, jos ette matkan vuoksi tapaa.