Mikä oli se "viimeinen pisara" jolloin päätit että nyt erotaan (seurustelukumppanista)?
Mulla oli silloisen poikakaverin kanssa mennyt jo vuoden ajan heikosti, paljon riideltiin, jos jostain oltiin eri mieltä, ei kumpikaan antanut periksi.
Se viimeinen pisara tuli kesäloman päättyessä kun palasin takaisin opiskelupaikkakunnalle (syyskuun alussa). Poikakaverini oli ensinnäkin vasta 3pv aikaisemmin kertonut että pääsi samalle paikkakunnalle opiskelemaan vaikka oli tiennyt asian jo 3vk aikaisemmin. Ensimmäisen koulupäivän iltana sanoi ettei todellakaan aio kanssani hankkia yhteistä asuntoa koska koulun asuntolassa saa asua ilmaiseksi. Sanoi myöskin ettei kertaakaan aio tulla käymään luonani kylässä koska matkaa oli 3km, eihän sitä jaksa kävellä ja autolla on kallista ajaa, bensa nääs maksaa. Mutta minun pitäisi joka ilta ajaa hänen luonaan pyörällä mutkat.
Kommentit (52)
Se kun tulin raskaaksi ja mies ei suostunut vastaamaan puheluihin, ei viesteihin, jotta olisin voinut kertoa. Hän oli liian kiireinen hoitelemaan uutta ämmäänsä ja dokaamaan. Asuvat nykyään yhdessä ja mies edelleen ihmettelee miksi en pidä hänestä..
Juhlittiin mun synttäreitä. Mies juopotteli ja katosi illan aikana omille teilleen. Menin kotiin yksin nukkumaan ja ihmettelin aamulla, missä synttärilahjani voisi olla piilossa. Sängyn alla. Silitysrauta.
Kerron tässä myös miehisen näkökannan ja oman kokemukseni. Minä maksoin YKSIN katon päämme päälle, naisen osallistumatta siihen mitenkään. En tosin koskaan häneltä maksua siitä vaatinutkaan... Hoidin suurimman osan ruokapuolesta ja keittiössä hääräämisestä, koska tykkään kokkaamisesta ja hyvästä ruoasta. Annoin anteeksi naisen alkoholinkäytön ja itsekin tulin sitä hänelle ostaneeksi, koska halusin pitää hänet "hyvällä päällä". Kieltävä vastaus kun tod.näköisesti olisi kuitattu joko jollakin verukkeella tai vittuilulla. Nainen itse jätti esim. karkkipapereita pitkin lattiaa, joita en sitten enää loppujen lopuksi halunnut siivota, jätti tiskit tiskaamatta ajallaan, vaikka lupasi tiskata. Suurimmat ruokakustannukset osuivat "oudosti" aina siihen aikaan kun itselläni oli "palkkapäivä". Annoin anteeksi ja katsoin läpi sormien monen monta muutakin juttua, mutta ainoa mitä sain kiitokseksi oli nipottaminen ja nalkutus aivan pikku asioista ja nainen antoi ymmärtää, ettei "minusta ole mihinkään"...
Viimeinen pisara tuli siis siinä kun havaitsin, että oikeastaan millään, mitä itse teen molempien hyväksi jne. ei ole mitään arvoa, eikä sitä tarvitse huomioida mitenkään. Pääasia, että HÄNELLÄ oli hyvä olla ja HÄNTÄ ymmärrettiin jatkuvalla syötöllä. Sainpahan paskaa niskaani jopa siitäkin, että silloin harvoin kun itse sairastan, enkä jaksa alle neljän tunnin yöunien jälkeen lähteä töihin... Olin kuulema laiska...
Siinäpä tuo kai tulikin jo pähkinänkuoressa. Kenties HIUKAN enemmän olisin odottanut sentään JOTAIN arvostusta omalle panokselleni ja huolenpidolleni ym., mutta kun ei... Suhde loppui riitaisasti ja edelleen ainoastaan MINÄ vaikutan olevani se kusipää... Näin ko. nainen on saanut ainakin minut ymmärtämään.
Viimeinen niitti. ...no avioliittomme loppuivat siihen paikkaan kum hän kulliaan uitti vieraassa naisessa.
Mies toi kotiini panonsa, joka tuhosi omaisuuttani
Viimeinen niitti oli, kun ajeltiin mökille. Hänellä oli ärsyttävä pakonomainen tarve ohittaa kaikki. Ajoivat edellä menijät mitä vauhtia tahansa. Kun sitten jossain vaiheessa sanoin, että pysähdytään seuraavalla huoltiksella, että mun pitää käydä vessassa ja ostaa limua. Niin herra huusi pää punaisena, että just tehnyt kaksi vittumaista rekan ohitusta, eikä aio pysähtyä. Eikä pysähtynyt.
Kun löysin mieheni pillupuhelimen kaapin takaa.
2