Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt tekis mieli kiroilla! Myyjä uhkasi tekevänsä mun vauvasta ls-ilmoituksen

Vierailija
19.03.2010 |

Olin eilen ostamassa 2.rattaita, koska en halua ottaa matkalle mukaan 1000e maksaneita 1.rattaita, jos vaikka menevät rikki tai joutuvat hukkaan.

Vauva (kohta 7kk) oli sylissäni, (koska hän istuu jo nykyään autossa kiinteällä istuimella). Siinä häntä kanniskellessa hän sitten hukkasi toisen lapasensa liikkeessä jonnekin ja sanoinkin myyjälle, että nyt on toinen lapanen kadonnut jonnekin ja otin samalla myssyn pois vauvan päästä. Ostin rattaat - myyjä vei rattaat autoon, minä vauvani. Huomasin vasta liikkeen ulko-ovella, että pipo puuttuu päästä ja sanoin, että laitetaanpas myssy vielä päähän, johon myyjä tokaisi, että mietin juuri, että huonosti puettuna ja liian pienissä vaatteissa kuljettelet lastasi pitkin maita ja mantuja ja siinä sivussa sanoi, että mitenhän nyt pärjäät sen kanssa???

Siis mitä ihmettä tämä oli??!

Oliko myyjä joku sekopää vai menikö itseltäni ohi jotain?

Vauvallani oli päällä kokopotkari, reiman fleeceasu, reiman toppapuku, sukat, niken kengät, sellainen virkattu talvimyssy (ja ne kadonneet tumput), niin ja vauvani on 68cm pitkä, vaatteet päällä olivat 74cm, joten eivät todellakaan ole pienet ja kaikki vaatteet vielä uudenkarheita/olleet käytössä vasta muutaman kerran!

Mua ottaa niin päästä ja loukkaa, että pahaa tekee. Olen pitänyt vauvani niin hyvin, ettei paremmin voisi ja sit joku idiootti pilaa mun päivän arvostelemalla ja uhkailemalla mua, kun siihen ei todellakaan ole aihetta. Olen hyvässä työssä, rahaa on, autot on uudet, uusi talo, en käytä päihteitä, en ole kertaakaan vauvan syntymän jälkeen edes käynyt missään yksin/mieheni kanssa, eikä edes kiinnosta, rakastan vauvaani enemmän kuin mitään muuta koko maailmassa ja teen kaiken aina hänen parastaan ajatellen ja pidän aina puhtaana.

En rehellisesti sanottuna voisi tehdä mitään lapsen suhteen paremmin ja siksi loukkaakin tuon naisen käytös.

Kertokaa onko tämä ihan normaali käytöstä vai teinkö itse jotain mitä en ymmärrä?

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai tuo niin sanottu asiakaspalvelun ammattilainen tekee noin vielä muillekin.

Ja kyllä sitä on varmaan suurin osa äideistä ollut hieman herkkänä esikoisesta kuultavien kommenttien suhteen.

Vierailija
22/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minullakin olisi mennyt tuollaisesta kohtelusta päivä pilalle, vaikka tietäisinkin, että kommentilla ei ole mitään perusteita. Et todellakaan ole pukenut vauvaasi huonosti, kuten joku täällä on väittänyt. Tehän ette olleet ulkoilemassa, vaan autossa ja kaupassa sisällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut provo. Mun vauva painaa lähemmäs 10kg ja tuli kannettavan kaukalon yläpäästä pää jo ulos ja siksi oli pakko jo hankkia kiinteät istuimet autoihin. En ole ymmärtänyt ettei vauvalla saisi pitää sukkien päällä kenkiä? Mulla on ainakin 10 paria vauvalle kenkiä ja ajattelin kyllä pitää niitä jatkossakin, miksi niitä myytäisiin, mikäli ei olisi käytettäväksi tarkoitetut? Eikä myyjä voinut tarkoittaa liian pienillä vaatteilla liian vähäistä vaatetusta, sillä vauvaltani oli 1tumppu hukassa, ei muuta. Ja tämä meidän pikkuihminen riisuu itse nämä tumput pois, joten ei ole eka kerta kun hukkui toinen lapanen. Ärsyttää ja loukkaa niin suunnattomasti edelleen k.o. naisen asiattomat kommentit.

Vierailija
24/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ainakin muutaman kerran kuullut tuollaista huulenheittoa. Sen kun voi antaa silloin, kun näkee, että toisella mitä todennäköisimmin on perusasiat kunnossa.

Jos ei ollut läppä, niin minulta meni ohitse, että koska uhkasi tehdä ls-ilmoituksen?

Vierailija
25/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just niin :/ On muitakin törppöjä näkäjään kuin ap.

Tuonikäisten haalareissa on yleensä umpikärjet.

Toisekseen ei taatusti 68-senttinen ole liian pitkä vauvakaukaloon. Ap lienee näitä joilla on kamala tarve esittää että vauva on isompi kuin onkaan.

Vauvan pulleat jalat eivät tarvitse kenkiä, töppöset tai umpihaalarit on parhaat.

Suomen oloihin ei Nikellä edes ole lämpimiä "vauvakenkiä".

Ap lienee tosi nuori tai muuten vielä opettelemista siinä, mikä on tärkeää vanhemmuudessa...

Vierailija
26/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lapsellasi oli Reimaa päällä.

Vierailija
27/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta pitää silti puuttua tuohon kenkäasiaan. Meillä vauva käveli tukea vasten jo tuossa vaiheessa, joten eivät kengät olisi mitenkään turhat olleet seitsenkuisella.

Vierailija
28/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos 68cm vauva kasvaa ylhäältä yli?! :D :D :D Meillä on 79cm/10kg 1v ja neidin pää oli vielä hyvin suojassa, mutta jalat alkoivat olla niin pitkällä, ettei enää tuntunut hyvältä kantaa, kun joka paikkaan kolhi toisen kinttuja.

Epäkohtia alkaa olla niin paljon, että hmm..

Vierailija
29/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Nukahdin jo ennen kymmentä ja heräsin yöllä syöttämään vauvan ja olin tunnin hereillä.

Vierailija
30/46 |
20.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

68 cm vauvan pää tulisi ylhäältä ulos!!! :DD *REPS*

Pitkäselkäiset vauvat voi kasvaa kaukalosta ulos niin että olkapäät on turvavyön lähtöaukkojen yläpuolella, jolloin kaukalo on liian pieni, tai sitten pitkäjalkaisilla voi jalat tulla niin paljon ulos kaukalosta että ovat koukussa. Olen myynyt turvakaukaloita työkseni pian 5 vuotta ja en ole ikinä kuullut että pää tulisi ulos kaukalosta!!!!

En usko että ap:n teksti on totta. Mutta jos jollekin kävisi näin, kannattaa tehdä liikkeen myymäläpäälikölle valitus ko. myyjästä. Jos kyseessä pieni liike ja myyjä on omistaja, vaihtoehdot on vähissä, kannattaa jatkossa asioida muualla ja antaa puskaradion tehdä tehtävänsä.

Vierailija
31/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hissi ei kulkenut ihan ylös asti..jne..

Älä anna moisen vaivata päätäsi :)

Vierailija
32/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisi mieli tehdä, olen vieläkin todella pahalla mielellä, mutta olen todella huono valittamaan.

ap

Vierailija
33/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siksi sekos

Vierailija
34/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä merkkisiin vaaatteisiin vauvasi oli puettu, lähinnä sukkamerkki kiinnostais kovasti

miksi et käy koskaan missään? ei ole ihme, että tulee konflikteja, jos et koskaan missään käy

onneks teillä on ne 1000 € 1. rattaat

nauran sulle :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Vierailija
35/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-2-

Vierailija
36/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oliko hänellä sinun henkilötietosi? tämä ei selvinnyt viestistäsi.

Vierailija
37/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa se myyjä sanoi sen lastens. ilmoituksen tekevänsä?

ja mitä sillä on merkitystä, onko teillä talo, auto ja rahaa tai miten hienoissa ja uusissa vaatteissa lapsesi menee. Ei se kerro yhtään mitään siitä, onko todella kyvykäs huolehtimaan lapsesta vai onko aihetta lastens.ilmoitukseen.

Nykyisen lain mukaan ihan pelkkä, varsin epämääräinen subjektiivinen HUOLI on syy tehdä lastens.ilmoitus. Jos myyjällä on HUOLI siitä että lapsesi on epäasiallisesti puettu, hän voi tehdä vaikka nimettömän teistä ilmoituksen.

Lastensuojeluviranomaiset sitten arvioivat että onko huoli aiheellinen ja aiheuttaako se lastensuojelullisia toimenpiteitä, esim. perhetyön tarvetta.

Yhdellä keskustelulla tätä ei voi arvioida, joten he jututtavat sinua ja miestäsi, ja tapaavat teidät yhdessä ja erikseen ja leikittävät vauvaasi myös, nähdäkseen millaisia vanhempia olette ja miten toimitte vauvan kanssaa ja onko vauvalla kaikki hyvin.

Ja täällähän aina mammat hokee, että "tosi hienoa että ihmiset välittää ´lapsista ja toisista ihmisistä" JA: "mitä sit jos must tehdään lastensuojeluilmoitus, tarvetuloo vaan, ei meillä oo mitään salattavaa tai hävettävää, ja onpahan sit tarkastettu että miten hyvä perhe olemmekaan....."

Ja nyt sitten se huoli ja välittäminen koetaankin loukkaavana.??

Vierailija
38/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se niillä tekee??? Ei ihme että myyjä katso pitkään. Ei vauvan jalkaan kuulu talvipakkasella laittaa jotain ihmeen hienostelukenkiä.

Vierailija
39/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sulla voi mennä päivä pilalle tollaisista huomautuksista?

Vierailija
40/46 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin katsoisin pitkään jos näkisin näin talvella noin pienellä jalassa jotkut niken kengät? Haloo?!?