ärsyttääkö muita, että on jotenkin helvetin in olla suvaitsevainen?
Musta aito suvaitsevaisuus tulee kuitenkin ajattelun ja pohdiskelun kautta. Ihminen on luonnostaan epäileväinen kaikkea erilaista kohtaan.
Kommentit (30)
mutta miksi sinä taas lyöt kaikkia uskovaisia tällä kommentillasi. ootko itse lukenut Marja-Siskon mielipiteitä ja ajatuksia. Minä olen ja tällaista uskovaisten panettelua en sieltä ole löytänyt. Päinvastoin.
Minä esim. suvaitsen eri uskontojen rauhanomaisia edustajia ollen ihan aidosti sitä mieltä ettei yksi ole toista parempi.
Siis eihän sitä uskalla oikein sanoa mitään, kun heti nämä "suvaitsevaiset" ihmiset leimaa muut suvaitsemattomiksi ja alkavat opettaa "rajoittuneita". Ei jaksais. Tottakai ihmisillä on erilaisia mielipiteitä ja Suomi on vapaa maa, kai sitä voi ääneen ajatella... Ja itse ainakin tykkään pohdiskella asioita monelta kannalta. Mielestäni tämä nykyinen suvaitsevaisuus on usein henkistä laiskuutta, välinpitämättömyyttä tai hälläväliä-asennetta.
Ei minua homona tarvitse "suvaita". Ei minussa ole mitään suvaitsemista, jos joku ottaa asiakseen kertoa että ihan minua suvaitsee, niin pidän kyllä tyyppiä sivistymättömänä. Minä suvaitsen esimerkiksi sitä, että naapurissa joskus on bileet vähän pitempään kuin yhteentoista. Tai sitä, että kaveri myöhästyy huolimattomuuttaan tapaamisesta. Homoudessa tai transsukupuolisuudessa ei ole mitään suvaitsemista: kyse on lain edessä yhdenvertaisuudesta (joka ei vielä toteudu), syrjimisen kitkemisestä ja moninaisuuden olemassaolon kunnioittamisesta.
mutta oikeesti valtaväestölle kaikissa näissä asioissa on kyllä sulattelemista. Älä pidä sitä pahana, anna ihmisten tehdä ajatustyönsä rauhassa. Homoseksuaalisuus on kuitenkin jo aika tunnettua, mutta ei voi olettaa, että kaikille just esim. transseksuaalisuus olisi tuttu juttu. ja jos ihminen kesken ajtustyönsä tuomitaan, niin aika äkkiä silloin ajatus muuttuu negatiiviseksi.
Mielestäni tämä nykyinen suvaitsevaisuus on usein henkistä laiskuutta, välinpitämättömyyttä tai hälläväliä-asennetta.
Minä olen miettinyt nämä asiat jo ajat sitten valmiiksi ja tuskastuttaa kun hämeen hitaat vaan jahkuaa saman sorvin ääressä vuosikymmenestä toiseen. Homot.... omg pitääkö nyt suvaita pedofiilit.... eläimiin sekaantujat... tahkotahkohtahko...hoh.hoi.jaa.
Ei minua homona tarvitse "suvaita". Ei minussa ole mitään suvaitsemista, jos joku ottaa asiakseen kertoa että ihan minua suvaitsee, niin pidän kyllä tyyppiä sivistymättömänä. Minä suvaitsen esimerkiksi sitä, että naapurissa joskus on bileet vähän pitempään kuin yhteentoista. Tai sitä, että kaveri myöhästyy huolimattomuuttaan tapaamisesta. Homoudessa tai transsukupuolisuudessa ei ole mitään suvaitsemista: kyse on lain edessä yhdenvertaisuudesta (joka ei vielä toteudu), syrjimisen kitkemisestä ja moninaisuuden olemassaolon kunnioittamisesta.
mutta oikeesti valtaväestölle kaikissa näissä asioissa on kyllä sulattelemista. Älä pidä sitä pahana, anna ihmisten tehdä ajatustyönsä rauhassa. Homoseksuaalisuus on kuitenkin jo aika tunnettua, mutta ei voi olettaa, että kaikille just esim. transseksuaalisuus olisi tuttu juttu. ja jos ihminen kesken ajtustyönsä tuomitaan, niin aika äkkiä silloin ajatus muuttuu negatiiviseksi.
En olekaan ketään lyttäämässä (paitsi jos minua tullaan solvaamaan, sitäkin kun tapahtuu), vaan asiallinen tieto on parasta lääkettä. Suuri kiitos vain kaikille jotka jaksavat sitä jakaa! Itselläni kieltämättä joskus menee hermo.
Tässä olikin kyse käsitteistä, suvaitseminen käsitteenä vaatii sen, että on jokin asia jota tarvitsee erikseen sietää. Valitettavaa on se, että kertakaikkisesti on olemassa ihmisiä, jotka ovat älyllis-tunteellisesti niin vaurioituneita, etteivät kykene käsittelemään saati oppimaan mitään seksuaalisuuteen liittyvää uutta.
Ei heti oltaisi lynkkaamassa toisiamme puolin ja toisin. Mua esim. ärsyttää tää juttu nyt kun koko kirkko ollaan tuomitsemassa Marja-Siskon takia. Varsinkaan kun hän ei sitä itse halunnut. Olisi tosi mukavaa vaihtaa asiallisia mielipiteitä puolin ja toisin, mutta vaikeata tuntuu olevan.
t.ap
mutta eikö siihen olisi kuitenkin kaikkein parasta asiallisen, kiihkottoman tiedon jakaminen
40 vuotta ja kaikesta asiallisesta ja kiihkottomasta tiedon jakamisesta huolimatta erityisesti tietystä leiristä alkaa alkaa kuulua kuin nappia painamalla mumina pedofiilit..eläimiinsekaantujat... joka kerta kun lausutaan sana homo. Alan kallistua sille kannalle että on paras syöttää heille iso satsi omaa lääkettään, saavatpahan tuta edes murto-osan siitä pahasta mielestä mitä koko ajan aiheuttavat. Jospa valo jossain vaiheessa syttyisi.
Ei minua homona tarvitse "suvaita". Ei minussa ole mitään suvaitsemista, jos joku ottaa asiakseen kertoa että ihan minua suvaitsee, niin pidän kyllä tyyppiä sivistymättömänä.
Minä suvaitsen esimerkiksi sitä, että naapurissa joskus on bileet vähän pitempään kuin yhteentoista. Tai sitä, että kaveri myöhästyy huolimattomuuttaan tapaamisesta. Homoudessa tai transsukupuolisuudessa ei ole mitään suvaitsemista: kyse on lain edessä yhdenvertaisuudesta (joka ei vielä toteudu), syrjimisen kitkemisestä ja moninaisuuden olemassaolon kunnioittamisesta.