Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen melkein julkkis! Sakari Orava on tutkinut polveni!

Vierailija
17.03.2010 |

Kysykää mitä haluatte!

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai oletin, että lukee minun puolen A4-kokoisen selkeän ja johdonmukaisen selostuksen vaivastani. Paljon kauemmin aikaa tuhrautui, kun niitä samoja asioita kysyi ja en muistanut enää tarkalleen, mitä vastata, kun kaikki oli lapussa.

Muuten lääkäri oli ystävällinen ja rento. Nivelvaivaani vain ei osannut ratkaista eikä neuvojakaan antaa, vaikka vaiva vei työkykyni. (Suuret oli odotukset minut hänelle lähettäneellä kirurgilla)

Vierailija
2/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ihan oikeastiko oletit, että lääkäri alkaa vastaanotolla lukemaan potilaan kirjoittamaa koostetta vaivastaan? Ei voi olla tosissasi!

Ymmärrän toki, että potilas itselleen voi kirjoittaa muistilapun, josta voi juttelun aikana luntata ettei mitään unohdu, mutta että kirjoittaa lääkärille puolikkaan A4:n ja olettaa, että lääkäri alkaisi sitä lukemaan. =)

Voisitko päästää minut tuskistani ja kertoa, että olet provo - en voi uskoa, että kukaan olisi noin ... (jätetään sanomatta).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkärin on helpompaa antaa itse lukea lyhyt ja ytimekäs selitys vaivastani, kuin että lukisin sen hänelle itse ääneen. (Häkellyin niin, etten tajunnut alkaa lukea sitä sitten itse. Nyt tekisin niin.)

Yleensä minulla on muistilappu itseäni varten, jossa on muutama avainkohta muistiani virkistämään. Tuon kerran kuitenkin annoin lääkärille tiivistelmän, kun tiesin, että muuten puhuisin asiasta aivan liian laveasti ja halusin lähinnä säästää aikaa ja olla selkeä. Asia oli hankala ja monipuolinen.

Äidilläni on aina muistilappu mukanaan ja usein lääkärit pyytävät luettavakseen sen muistilapun. Niin asiat tulevat juohevammin selville.

Vierailija
4/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta lääkärin on helpompaa antaa itse lukea lyhyt ja ytimekäs selitys vaivastani, kuin että lukisin sen hänelle itse ääneen. (Häkellyin niin, etten tajunnut alkaa lukea sitä sitten itse. Nyt tekisin niin.)

Yleensä minulla on muistilappu itseäni varten, jossa on muutama avainkohta muistiani virkistämään. Tuon kerran kuitenkin annoin lääkärille tiivistelmän, kun tiesin, että muuten puhuisin asiasta aivan liian laveasti ja halusin lähinnä säästää aikaa ja olla selkeä. Asia oli hankala ja monipuolinen.

Äidilläni on aina muistilappu mukanaan ja usein lääkärit pyytävät luettavakseen sen muistilapun. Niin asiat tulevat juohevammin selville.

tekemään, että muistaa sitten vastaanotolla sanoa kaikki oireet

Vierailija
5/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olethan provo, olethan? Ettei usko ihmisten typeryyteen kasva ihan kauheasti...

Vierailija
6/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette molemmat lämpimiä ja mukavia ihmisiä. Sellaisia järkeviä, joiden kanssa minä olen mielelläni tekemisissä. (En muista numeroani, mutta se lapun tehnyt.)

Vierailija
7/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna nimmari!

Vierailija
8/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pieru syntyy?

Minut tutki Helmu Orawa ja se on paljon kuuluisampi ulkomailla! Älkää vaan kysykö mitään...

Vierailija
9/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiva oli hyvin samantyyppinen kuin Beckhamilla, vaikkei akilesjänne ollutkaan päässyt menemään ihan poikki.

Vierailija
10/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika huvittavalta kuulostaa, että nuori tai keski-ikäinenkin antaisi lääkärille valmiiksi kirjoitetun tiivistelmän vaivoistaan.

Aina oppii jotain uutta =) Kiitos päivän nauruista, tosin edelleen hieman uskon (ja ennenkaikkea toivon), että muutama kirjoittaja vedättää nyt lippuineen ja lappuineen.

Vierailija
11/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on silponu munki kinttua tossa 4vuotta takaperin. ;)

Vierailija
12/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaivannut jo 21 vuotta, sitä on leikattu useaan kertaan yms, tarvitsin joku vuosi sitten lääkäriltä lausuntoja yms.

Menin sairaala Ortoniin nykyisen hoitavan lääkärini vastaanotolle, totta kai olin ottanut mukaan myös "pienen koosteen" polvestani aikaisempian kuvien + epikriisien lisäksi, jos olisin siinä alkanut vain kertoa, olisi lääkärillä varmaan mennyt asiat sekaisin..

Varsinkin lausuntoihin tarvitaan paljon

taustatietoa vammasta/sairaudesta ja sitähän ei uudella lääkärillä ole ollenkaan. Lääkärin vastaanottoaika on maksimissaan 20min yleensä, joten siinä ei ihan kauheasti ehdi.

Minulla oli kerran soittoaika mainitulle Sakari Oravalle, hänestä jäi kyllä erittäin miellyttävä kuva.

Vierailija
13/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on vaivannut jo 21 vuotta, sitä on leikattu useaan kertaan yms, tarvitsin joku vuosi sitten lääkäriltä lausuntoja yms. Menin sairaala Ortoniin nykyisen hoitavan lääkärini vastaanotolle, totta kai olin ottanut mukaan myös "pienen koosteen" polvestani aikaisempian kuvien + epikriisien lisäksi, jos olisin siinä alkanut vain kertoa, olisi lääkärillä varmaan mennyt asiat sekaisin.. Varsinkin lausuntoihin tarvitaan paljon taustatietoa vammasta/sairaudesta ja sitähän ei uudella lääkärillä ole ollenkaan. Lääkärin vastaanottoaika on maksimissaan 20min yleensä, joten siinä ei ihan kauheasti ehdi. Minulla oli kerran soittoaika mainitulle Sakari Oravalle, hänestä jäi kyllä erittäin miellyttävä kuva.

Vierailija
14/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on epikriisejä, kuvia, lausuntoja yms vuodelta 1989. Niitä on aika paljon! Jos ja kun olen mennyt uudelle lääkärille ja 20 min on aikaa, eikö ole suorastaan järkevää, jos asiakkaalla on ns tiivistelmänomainen paperi, josta lääkäri näkee suurinpiirtein kertavilkaisulla mistä on kyse.

Esim näin:

-2/1989 Eturistisidevamma

-8/1989 Lateral relaese/TYS

-12/1990 Roux Goldtwait/TYS

-2/1996 Ruptura Patellae Tendon,sääriluun avlusiomurtuma Korjaus hamstring-jänteellä

-2/1996-12/1996 Fysioterapiajakso/TYS

Oliko vielä jotain??

Vierailija
15/24 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika huvittavalta kuulostaa, että nuori tai keski-ikäinenkin antaisi lääkärille valmiiksi kirjoitetun tiivistelmän vaivoistaan.

Aina oppii jotain uutta =) Kiitos päivän nauruista, tosin edelleen hieman uskon (ja ennenkaikkea toivon), että muutama kirjoittaja vedättää nyt lippuineen ja lappuineen.

Et ilmeisesti seuraa mitään lehtiä tai televisiota tai käy koskaan lääkärissä, jos tämä on sinulle TÄYSIN uusi juttu.

Vierailija
16/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tutkiiko hän myös taviksia vai oletko itsekin joku "Hannele Lauri"

Vierailija
17/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitsu sanoi, ettei ota kuin urheilijoita, mutta mut otti, kun oli tutultaan lähete ja hankala vaiva.

En saanut kylläkään apua nivelongelmaani. Ei osannut keksiä mitään.

Mulla oli puolikas A4 koneella kirjoitettuna ja siinä oli kaikki selkeästi aikajärjestyksessä ytimekkäästi selitetty. Olin miettinyt sitä pari päivää, jotta pohjatiedot olisivat parhaat mahdolliset. Se ei viitsinyt sitä ollenkaan lukea. Silmäili 2 sekuntia ja sitten alkoi kysellä. Mä vaan aina sanoin, että tuokin oli siinä paperissa ja sitten selitin huonommin, kuin olin selkeästi mietittynä kirjoittanut.

Millainen se sulle oli?

Vierailija
18/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orava on nimittäin tutkinut minunkin jalkani =)

Vierailija
19/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

WOW!!!!! Sulkeuduitteko tekin huoneeseen? Siis perheen kanssa?

Vierailija
20/24 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli aivan uskomattoman miellyttävä lääkäri, näki aikaa ja vaivaa ongelman suhteen. Muistaakseni normaali vastaanotto ei maksanut oikeastaan sen enempää kuin muillakaan Mehiläisen ortopedeillä, ainakaan summassa ei ollut hirveästi eroa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi