Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain juuri vakipaikan, kuukauden päästä raskaana...

Vierailija
17.03.2010 |

Raskautta yritetty pitkään, mutta eihän esimies sitä tiedä. Pelottaa mennä kertomaan, vaikka olenkin tosi onnellinen tästä raskaudesta. No kerran se kai vaan kirpaisee?

Kommentit (472)

Vierailija
421/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pituutta? Onko se normaalit 4kk?

kysyin ajat sitten, kuinka pitkä koeaikasi on?

Koeaika on mennyt ennenkuin olisin päässyt raskausviikon 12 ohi. Et varmaan tarvitse sen tarkempaa tietoa, joka yksityiskohtaa en viitsisi täällä jakaa.

-Ap

Turhaa jankkausta, en aio täällä joka yksityiskohtaa kertoa.

-Ap

Vierailija
422/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ensimmäinen ultrasi on viikko koeajan loppumisen jälkeen?

Koeaika on mennyt ennenkuin olisin päässyt raskausviikon 12 ohi. Et varmaan tarvitse sen tarkempaa tietoa, joka yksityiskohtaa en viitsisi täällä jakaa.

-Ap

-Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdotonta näemmä kuvitella, että täällä on useampia, jotka paheksuvat juuri edustamaasi käytöstä. Olen tää alkuperäinen the jankkaaja (tai toinen niistä), mutta palasin vasta nyt palstalle muutaman tunnin tauon jälkeen.

Hait ihan selkeesti pään silittelyä ja hyväksyntää täältä ja "kilahdit" kun kaikki eivät toimintamalliasi hyväksykään täällä. Nyt onkin helppo vetää tää "tämä yksi ja sama tyyppi jankkaa"- kortti esille, vaikka meitä toimintamalliadi paheksuvia on muitakin.

Jos kerran olet niin varma, että sulla on ymmärtäväinen esimies, niin minkä ihmeen takia sitten keplottelet. Ymmärrät varmaan fiksuna naisena senkin, ettei työnantajan edustajakaan ihan urpo ole ja varmasti muistaa tän "tempauksesi" myös perhevapaittesi ajan.

BTW, mikä tässä sun viimeisimmässä viestissä oikeastaan oli se kysymys?

Ps. Luuletko ihan oikeesti että tervehenkisessä organisaatiossa ihan nenää nyrpistelemättä vaikkapa työtoverisi ottavat tällaisen uutisen vastaan. Todennäköisesti sun perehdyttämisesi on vienyt aikaa myös työtovereiltasi, joten älä ihmettele jos ihan hienoista nenän nyrpistelyä sattaisi ilmestyäkin. Totesit työskenteleväsi tervehenkisessä organisaatiossa, jonne palktataan naisiakin ilman "keplotteluja". Sinänsähän tilanne on tasapainossa jos työnantaja ei keplottele, mutta työntekijät sitä tekevät.

Kirjoitustyylistä päätellä tämä sama tyyppi jankkaa keplottelusta täällä koko ajan, mutta ei vastaa kysymyksiini, vaikka kuinka jankkaisin eli vielä kerran. Mielellään kuuntelisin vastauksesi, mutta tunnut vain kiertelevän. En todennäköisesti ehdi edes ensimmäiseen ultraan kun koeaikani on jo loppunut. Oletko tosissasi sitä mieltä, että minun pitää kertoa työnantajalle raskaudestani vaikken itsekään edes tiedä onko siellä masussa varmasti mitään? Ja ennen ultraa en aio kertoa muutenkaan kenellekään, koska lapsettomuuden takia tämä raskaus on minulle herkkä asia, en uskalla vielä hurrata. Eli aion kyllä kertoa heti kun vaan itsekin tiedän, että kaikki on ok! Siinä vaiheessa vaan koeaika on jo loppunut. Onneksi minulla on fiksu esimies, joka ei varmasti odota minulta mitään tuollaista "luottamuksen osoitusta" enkä usko että täällä nyrpistellään nenää kenenkään selän takana. Työskentelen sentään tervehenkisessä organisaatiossa, jonne palkataan naisiakin ilman mitään määräaikaisuus "keplotteluja". Tämä työ vastaa koulutustani ja on muutenkin ihan unelmahomma, joten varmasti palaan töihin suhteellisen pian. Toki kuitenkin jännittää tämän asian kertominen, vaikka nyt tajusin että mun tilanne on ihan hyvä kun mulla sentään on ymmärtäväinen esimies! -Ap

Vierailija
424/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ap

-Ap

En valitettavasti tiedä vielä milloin se ultra on, kun en ole vielä aikaakaan varannut. Haluat kenties kuitenkin tietää päivämäärän, ajan ja ehkä paikankin?

-Ap

Vierailija
425/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja silti olet kusi sukassa kertomisen suhteen ja päätit siitä sitten avautua täälläkin. Omien sanojesi mukaan sinua kuitenkin hävettää ja koet tarpeelliseksi pantata tätä tietoa koeajan loppumiseen asti.

Onneksi minulla on fiksu esimies, joka ei varmasti odota minulta mitään tuollaista "luottamuksen osoitusta" enkä usko että täällä nyrpistellään nenää kenenkään selän takana. Työskentelen sentään tervehenkisessä organisaatiossa, jonne palkataan naisiakin ilman mitään määräaikaisuus "keplotteluja". Tämä työ vastaa koulutustani ja on muutenkin ihan unelmahomma, joten varmasti palaan töihin suhteellisen pian. Toki kuitenkin jännittää tämän asian kertominen, vaikka nyt tajusin että mun tilanne on ihan hyvä kun mulla sentään on ymmärtäväinen esimies!

-Ap

Vierailija
426/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeaikana työsuhteen purkamisen syy täytyy kertoa ja syyn on oltava toteennäytettävissä. Sitä on siis aika vaikea keksiä ja vielä hankalampi tilanne, jos työntekijä on raskaana. Mitään väärä ap ei ole tehnyt raskaaksi tullessaan. Eikä ole mitään pakkoa kertoa vielä tuossa vaiheessa raskaudesta työpaikalla.

Vierailija
427/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sanoa muuta kuin että ihan sairaita tapauksia on kyllä liikenteessä...

Vierailija
428/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan vain, että kerrot kuinka monta päivää jää koeaikasi loppumisen ja raskautesi ensimmäisen kolmanneksen loppumisen väliin, näin selkeyden vuoksi.

-Ap

-Ap

En valitettavasti tiedä vielä milloin se ultra on, kun en ole vielä aikaakaan varannut. Haluat kenties kuitenkin tietää päivämäärän, ajan ja ehkä paikankin?

-Ap

Vierailija
429/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

keksi tän, että ultra on vasta koeajan loppumisen jälkeen sen jälkeen kun tää "ryöpytys" alkoi. En muuten yhtään ihmettelis, vaikka ap:n koeaika ois sen perinteisen 4 kk ;)

Koeaika on mennyt ennenkuin olisin päässyt raskausviikon 12 ohi. Et varmaan tarvitse sen tarkempaa tietoa, joka yksityiskohtaa en viitsisi täällä jakaa. -Ap

Turhaa jankkausta, en aio täällä joka yksityiskohtaa kertoa. -Ap

En valitettavasti tiedä vielä milloin se ultra on, kun en ole vielä aikaakaan varannut. Haluat kenties kuitenkin tietää päivämäärän, ajan ja ehkä paikankin? -Ap

Vierailija
430/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sympatiaa ei täällä kaikilta herukaan ;)

En voi sanoa muuta kuin että ihan sairaita tapauksia on kyllä liikenteessä...

Vierailija
431/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta vaikka olisi sen neljä kuukautta niin en silti kertoisi ennen sen loppumista. En ole niin tyhmä, että ottaisin sen riskin. Teidän/sinun mielestä voin olla keplottelija, omasta mielestäni en kuitenkaan ole ja raskaaksi tuleminen oli iloinen yllätys, vaikka sitä nyt yritetäänkin latistaa. Minullakin täytyy olla oikeus sekä työpaikkaan että lapseen, ei ne sulje toisiaan pois. Palaanhan kuitenkin takaisin.

-Ap

Vierailija
432/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin ollut vajaan vuoden vakipaikassa, kun tulin raskaaksi. Nolotti kertoa, mutta mun esinainen suhtautui tosi hienosti asiaan. Ei puhettakaan mistään epäluottamuksista.

Kerroin raskaudesta vasta siinä vaiheessa, kun se oli jo lähemmäs rv 20. Ennen ensimmäistä ultraa en uskaltanut kertoa vielä kenellekään.

Sulla on hyvää aikaa pitkästi yli puoli vuotta tehdä töitäsi. Niiden perusteella se luottamus rakentuu. Aika harvassa lopulta on sellaiset idioottiesimiehet, jotka vetää herneet nenukkiin raskausuutisista. Kun suurimmalla osalla ihmisistä on itselläänkin lapsia ja suurin osa ihmisistä on tehnyt ihan laskelmoidusti saman kuin sinä vahingossa, eli hankkiutunut raskaaksi vakityössä, koska se on silloin turvallista.

Tympii tuo jankkaaja, on varmaan sama tyyppi kuin nykyään joka toisessa ketjussa...

Vierailija
433/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattitaitoosi kun noin pelkäät sitä ettei sua vakinaistettaiskaan, jos raskaus paljastuu. Kenties sulla ei olekaan paikkaa odottamassa, kun palaat takaisin ;) Nää isot pahat työnantajathan voivat kehitellä mitä erikoisempia keinoja, joilla päästä eroon suoraselkäisistä ja rehellisistä työntekijöistään :D

Vierailija
434/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koeta kyetä erottelemaan lapsesi omasta kyvystäsi toimia reilusti ja olla rehellinen.

Kehuit juuri työnantajaasi jatyöyhteisösi reiluksi, mikset itse olisi myös työpaikkasi arvoinen?

Olet hieman ristiriitainen puheissasi. Minusta sinua kutsutaan aiheesta keplottelijaksi, en näe syytä luottaa sinuun.

mutta vaikka olisi sen neljä kuukautta niin en silti kertoisi ennen sen loppumista. En ole niin tyhmä, että ottaisin sen riskin. Teidän/sinun mielestä voin olla keplottelija, omasta mielestäni en kuitenkaan ole ja raskaaksi tuleminen oli iloinen yllätys, vaikka sitä nyt yritetäänkin latistaa. Minullakin täytyy olla oikeus sekä työpaikkaan että lapseen, ei ne sulje toisiaan pois. Palaanhan kuitenkin takaisin.

-Ap

Vierailija
435/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin se asia on!

Koeta kyetä erottelemaan lapsesi omasta kyvystäsi toimia reilusti ja olla rehellinen. Kehuit juuri työnantajaasi jatyöyhteisösi reiluksi, mikset itse olisi myös työpaikkasi arvoinen? Olet hieman ristiriitainen puheissasi. Minusta sinua kutsutaan aiheesta keplottelijaksi, en näe syytä luottaa sinuun.

mutta vaikka olisi sen neljä kuukautta niin en silti kertoisi ennen sen loppumista. En ole niin tyhmä, että ottaisin sen riskin. Teidän/sinun mielestä voin olla keplottelija, omasta mielestäni en kuitenkaan ole ja raskaaksi tuleminen oli iloinen yllätys, vaikka sitä nyt yritetäänkin latistaa. Minullakin täytyy olla oikeus sekä työpaikkaan että lapseen, ei ne sulje toisiaan pois. Palaanhan kuitenkin takaisin. -Ap

Vierailija
436/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti miettikää nyt itekin. Ikävää, että teitä tympii se, että täällä on eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Ikävät tosiaan todeta, että meitä asian eri tavoin näkeviä on useampi kuin yksi kappale.

Nimim. itsekin esimies ;)

Minä olin ollut vajaan vuoden vakipaikassa, kun tulin raskaaksi. Nolotti kertoa, mutta mun esinainen suhtautui tosi hienosti asiaan. Ei puhettakaan mistään epäluottamuksista. Kerroin raskaudesta vasta siinä vaiheessa, kun se oli jo lähemmäs rv 20. Ennen ensimmäistä ultraa en uskaltanut kertoa vielä kenellekään. Sulla on hyvää aikaa pitkästi yli puoli vuotta tehdä töitäsi. Niiden perusteella se luottamus rakentuu. Aika harvassa lopulta on sellaiset idioottiesimiehet, jotka vetää herneet nenukkiin raskausuutisista. Kun suurimmalla osalla ihmisistä on itselläänkin lapsia ja suurin osa ihmisistä on tehnyt ihan laskelmoidusti saman kuin sinä vahingossa, eli hankkiutunut raskaaksi vakityössä, koska se on silloin turvallista. Tympii tuo jankkaaja, on varmaan sama tyyppi kuin nykyään joka toisessa ketjussa...

Vierailija
437/472 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin esimies.

t. tämä jankkaaja nro 2 ja keplottelu-termin tähän keskusteluun lanseerannut.

Oikeesti miettikää nyt itekin. Ikävää, että teitä tympii se, että täällä on eri tavalla ajattelevia ihmisiä. Ikävät tosiaan todeta, että meitä asian eri tavoin näkeviä on useampi kuin yksi kappale.

Nimim. itsekin esimies ;)

Minä olin ollut vajaan vuoden vakipaikassa, kun tulin raskaaksi. Nolotti kertoa, mutta mun esinainen suhtautui tosi hienosti asiaan. Ei puhettakaan mistään epäluottamuksista. Kerroin raskaudesta vasta siinä vaiheessa, kun se oli jo lähemmäs rv 20. Ennen ensimmäistä ultraa en uskaltanut kertoa vielä kenellekään. Sulla on hyvää aikaa pitkästi yli puoli vuotta tehdä töitäsi. Niiden perusteella se luottamus rakentuu. Aika harvassa lopulta on sellaiset idioottiesimiehet, jotka vetää herneet nenukkiin raskausuutisista. Kun suurimmalla osalla ihmisistä on itselläänkin lapsia ja suurin osa ihmisistä on tehnyt ihan laskelmoidusti saman kuin sinä vahingossa, eli hankkiutunut raskaaksi vakityössä, koska se on silloin turvallista. Tympii tuo jankkaaja, on varmaan sama tyyppi kuin nykyään joka toisessa ketjussa...

Vierailija
438/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...oliskohan vaikka että kun tulet raskaaksi, niin oletettavasti pidät aitiysvapaatakin. Ja ei välttämättä ole varaa jättää yritystä pyörimään tyhjää, vana työt täytyy tehdä.

Yrittäjänä näet selkeämmin tuon toisenkin puolen tarinasta. Ei ole herkkua olla työnantaja, edes itselleen.

Vierailija
439/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy jotenkin osoittaa se sopeutumattomuus.

Vierailija
440/472 |
19.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välittömästi JOS jokin syy siihen ilmenee. Esim jos työntekijä tulee humalassa töihin. Koeaikana sen perusteella voidaan sanoa heti heippa. Koejan jälkeen pitäisi ensin ohjata työntekijä hoitoon jne. Ilman syytä ei voi koeaikanakaan purkaa työsuhdetta.