Mainitkaa ammatteja, joissa EI pysty tekemään osa-aikatyötä?
Tai on kokemuksen mukaan ollut tosi hankala järjestellä?
Kommentit (58)
lehmän hoitaja ei voi tehdä osa aikatyötä.
Lehmät on ruokittava ja lypsettävä aamua iltaa.
Sehän olis eläin rääkkäystä jos jomman kumman jättäis tekemättä.
niin eihän se tarkoita sitä, että teet pienen ajan työtä ja muu jää tekemättä! :D
MIKÄÄN työ ei ole sellaista mitä ei voisi järjestää osa-aikaiseksi. Voi lyhentää päivää, pitää viikossa vapaata enemmän tai tehdä joka toisen viikon töitä. Suurin este on työnantajan joustamattomuus, mitään "olen korvaamaton" ajattelua ei ole olemassakaan!
Muuten kyllä osa töistä jää tekemättä..
No jos tekee osa-aikatyötä
lehmän hoitaja ei voi tehdä osa aikatyötä. Lehmät on ruokittava ja lypsettävä aamua iltaa. Sehän olis eläin rääkkäystä jos jomman kumman jättäis tekemättä.
niin eihän se tarkoita sitä, että teet pienen ajan työtä ja muu jää tekemättä! :D MIKÄÄN työ ei ole sellaista mitä ei voisi järjestää osa-aikaiseksi. Voi lyhentää päivää, pitää viikossa vapaata enemmän tai tehdä joka toisen viikon töitä. Suurin este on työnantajan joustamattomuus, mitään "olen korvaamaton" ajattelua ei ole olemassakaan!
Meillä on tällä hetkellä puheterapeutti, joka tekee lasten takia kolmipäiväistä työviikkoa, on töissä ti-to. Ja kyllä harmittaa, sillä juuri ma ja pe ovat niitä päiviä, jolloin parhaiten pääsisin viemään lasta puheterapeutille. Onhan se tietysti parempi kuin ei mitään (täällä oli pitkään paikka auki), mutta olisi se ihan kiva että pt olisi valmis tekemään niitä töitä ihan oikeasti eikä harrastuspohjalta. Nyt asiakkaat joutuvat joustamaan liikaa.
Hyh hyh. Oikeesti!!! :-(
Muuten kyllä osa töistä jää tekemättä..
No jos tekee osa-aikatyötä
lehmän hoitaja ei voi tehdä osa aikatyötä. Lehmät on ruokittava ja lypsettävä aamua iltaa. Sehän olis eläin rääkkäystä jos jomman kumman jättäis tekemättä.
niin eihän se tarkoita sitä, että teet pienen ajan työtä ja muu jää tekemättä! :D MIKÄÄN työ ei ole sellaista mitä ei voisi järjestää osa-aikaiseksi. Voi lyhentää päivää, pitää viikossa vapaata enemmän tai tehdä joka toisen viikon töitä. Suurin este on työnantajan joustamattomuus, mitään "olen korvaamaton" ajattelua ei ole olemassakaan!
niin eihän se tarkoita sitä, että teet pienen ajan työtä ja muu jää tekemättä! :D
siis voi tehdä lyhyempää työaikaa pienemmällä palkalla, mutta samat hommat pitäisi saada tehdyksi joka tapauksessa.. eipä paljon motivoi. Työmäärääkin on usein vaikea mitata.
Jäähän se tekemättä, jos ei ole ketää muuta joka tekisi ne hommat...
syvällistä perehtymistä ko. alueeseen, että töitä ei voida noin vain jakaa tai delegoida toisille. Lyhyempi työaika onnistuu ehkä, mutta käytännössä samat työt on tehtävä silti :(
Itse teen asiantuntijatyötä ja lyhennettyä työaikaa. Vaikka samat työt on tehtävä lyhyemmässä ajassa, olen itse ajatellut niin, että se ei haittaa, kun voi olla yhden päivän kotona lasten kanssa (ja ei vaan vastaa kaikkiin sähköposteihin silloin).
taas päästiin tähän asiantuntijatyöhön, mikä ei käytännössä kerro yhtään mitään..
tai jopa satoja eri ammattinimikkeitä, joita asiantuntijatöihin lasketaan.. Tässä nyt kuitenkin yksi esimerkki: development manager
taas päästiin tähän asiantuntijatyöhön, mikä ei käytännössä kerro yhtään mitään..
Jossain työtehtävässä voi olla mahdotonta tehdä osa-aikaa, mutta se ei tarkoita sitä, etteikö kukaan samaan ammattiin kouluttautunut voisi tehdä osa-aikaduunia.
Yleensä tämä on vain ja ainoastaan kiinni työnantajasta- ei ammatista.
Tunnen mm. merimiehen, joka teki osa-aikaa.
tai jopa satoja eri ammattinimikkeitä, joita asiantuntijatöihin lasketaan.. Tässä nyt kuitenkin yksi esimerkki: development manager
eihän kukaan ole käskenytkään niitä kaikkia luettelemaan, pyydettiin vain esimerkkejä.
koska työkohteessani pakko olla kokopäiväinen kokki eli jos olen poissa olen kokonaan poissa ja palaan töihin sitten kun voin tehdä 100% töitä.
Myös asiantuntija töitä ja kokin töitä. Ei ole mahdotonta nuokaan.
syvällistä perehtymistä ko. alueeseen, että töitä ei voida noin vain jakaa tai delegoida toisille. Lyhyempi työaika onnistuu ehkä, mutta käytännössä samat työt on tehtävä silti :(
pistää ovet kiinni äitiyslomien, vuosilomien ja sairaslomien ajaksi?
koska työkohteessani pakko olla kokopäiväinen kokki eli jos olen poissa olen kokonaan poissa ja palaan töihin sitten kun voin tehdä 100% töitä.
tuossa on kyse työnantajan joustamattomuudesta, ei ammatista.
Onhan nelipäiväinen työviikkokin lyhennettyä työaikaa, sitä varmaan voi sellaisetkin tehdä, jotka eivät voi tehdä lyhyempää päivää (esim. kokki).
Oikeastihan kuka tahansa voi tehdä lyhennettyä työaikaa, kyse on vaan järjestelystä ja siitä suostuuko palkanalennukseen, jos silti joutuu tekemään kaikki samat työt.
.
tuossa on kyse työnantajan joustamattomuudesta, ei ammatista.
Onko tosissan työnantajan joustamattomuutta, jos perhepäivähoitaja haluaa tehdä kuuden tunnin päivää tai kolmipäiväistä viikkoa? Mihin lapset laitetaan lopuksi ajaksi?
ei varmaan tehnyt kuuden tunnin päivää ainakaan?
Tunnen mm. merimiehen, joka teki osa-aikaa.
[/quote]
Jonkun on pakko tehdä se työ kunnes seuraava vuoro tulee töihin. Ja jos kyseessä on säännöllinen 3-vuorotyö, myös nelipäiväisen työviikon pitäminen on hankalaa. Kuka ne työt tulee hoitamaan sinä päivänä kun olet pois?
Tiedän että LTO voi tehdä lyhennettyä työviikkoa, mutta lapsia kohtaan se ei ole oikein. Ei ole hyväksi lapsille, että yhtenä päivänä viikossa vieras LTO tulee sijaiseksi. Hän ei kuitenkaan pysty ohjaamaan ryhmää ja yksittäisiä lapsia yhtä hyvin, koska he ovat hänelle vieraita.
Luokanopettajakaan ei voi tehdä lyhennettyä työviikkoa.
Meillä on tällä hetkellä puheterapeutti, joka tekee lasten takia kolmipäiväistä työviikkoa, on töissä ti-to. Ja kyllä harmittaa, sillä juuri ma ja pe ovat niitä päiviä, jolloin parhaiten pääsisin viemään lasta puheterapeutille. Onhan se tietysti parempi kuin ei mitään (täällä oli pitkään paikka auki), mutta olisi se ihan kiva että pt olisi valmis tekemään niitä töitä ihan oikeasti eikä harrastuspohjalta. Nyt asiakkaat joutuvat joustamaan liikaa.