Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT viikko 11 ja 12

16.03.2010 |

On taas edellinen pino käynyt niin pitkäksi, joten avataan uusi.

Omaa napaa sen verran, että pahoinvointi on tosiaan alkanut helpottamaan ja elämä alkaa hymyilemään. Tässä taitaa selvitä tämän saikkujakson jälkeen töihinkin, kun vähän kerkiää kuntoaankin nostamaan :) Nyt tunnin kävely saa koko kropan kipeäksi...viikkojen sänky, ruokailu, oksennus rallin jäljiltä. Toivossa on kuitenkin hyvä elää, että tämäkin raskaus olisi pahoinvoinnin suhteen jo mennyttä elämää!

Tämän järkyttävän jakson kunniaksi varasin kesäksi kahden viikon reissun etelän lämpöön. Lapset lähtee mukaan, joten vaatimuksena oli lapsiystävällinen kohde ja hotelli. Kunhan on aurinkoa, meri ja kunnon uima-allas hotellilla, niin minä vain rentoudun ja pulikoin lasten kanssa :) Itse olen aina ennen boikotoinut valmismatkoja ja täysin turistikohteita, mutta ajaa varmasti asiansa kahden pienen lapsen ja raskauden kanssa :) Lapset kun ei vielä ymmärrä nähtävyyksien päälle, rinkkaselässä omatoimimatkakaan ei toimi ja aktiivilomasta/sukeltamisesta voi raskaana vain haaveilla. Kivasti kuitenkin mieltä piristää kun on jotain mitä odottaa!

Positiivisin mielin Marsupilami 12+2

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sitten eilen haettua tuon Angel Soundsin postista ja heti löysin vauvelin sykkeet. Ihan kiva juttu :)

Mitä tuohon "vaarallisuuteen" tulee, niin uskon esim. tämän nyt sylissäni olevan läppärin olevan haitallisempi sikiölle kuin tuo laite :) Tuo nanatinin kätilöltä saatu vastaus varmaan kertoo sen pää syyn miksi noita ei ammattilaiset potilaille halua. Se on vähän sama kuin ihmiset verenpainemittarin kanssa. Joillekin siitä tulee pakkomielle ja monta kertaa päivässä tutkitaan omaa verenpainetta ja sitten hakeudutaan ilman mitään oireita päivystykseen, kun pulssi oliki 45 :P Ihan kiva että seurataan verenpaineita, mutta rajansa kaikella.

Tänään tuli sitten syötyä ravintolassa jotain aivan liian valkosipulista ruokaa...lopputuloksena koko ajan nousee ällöttäviä valkosipuli "örppyjä" ylös :) Argh!

Hyvää sunnuntaita!

Vierailija
22/34 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitillä on vielä ajoittain ollut sellasta heikotusta!! Siis yksinkertasesti joku ruoka vaan alkaa puolivälissä maistua ihan sairaan vastenmieliseltä tai sit jo siin valmistusvaiheessa etoo :D

Onks teillä palijo jo paino noussu? Meitillä ainakin on muutoinki sillail ton painon kans, et kesällä se laskee ja talvella painan enempi.. Siis viimetalvena paino pääs nousee 60kg ja sit kesällä oli alimmillaa 47,4kg (165cm tappi) :D

Nyt tossa terkkarilla kun otettiin lähtöpaino 8 viiko hujakoilla (tai ultras siirty tuo la, ni olin oikeestaa 7viikol) nii merkattiin 56,5 painoksi, mut olin just syäny ja rakko oli nii täys et hampaat kellu, kotona näytti 54,6kg (tarkalleen mummulan vaa'alla ku itte en vaakaa omista) :D

Mut joo kyl varmaan on paino nyt noussu ainakin sen muutaman kilon jo ton ekan kolmanneksen aikana, kun olin viiko kipiänä nii en päässy lenkkeilee ja sitä enne oli selkä pari viikkoo jumissa heh ja muutoinkin oon talvella nii huano ulkoileen kovilla pakkasilla...eli kevättä oottelen :D ja tietty ku ruuansulatus hidastuu nii seki jo vaikuttaa jonnin verra.. kai on taas tullu kilo lisää

Sais vaan toi vatta tosta ny kunnol pyäristyy :) Kait se siin likempän rakenneultraa sit alkaa jo olee melkonen pallo :) Mut ohan toi masu melkosen paisuksissa illalla ja toisinaa kyl aamusinki ku tua ruuasulatus on nii viätävän hidasta!!

Oikeen mukavaa ja antoisaa odotusta kaikille :)

T. Jamesoni & "Papu" 15+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin sanoa Reimarille (mut sallittakoon tämä ailahtelu ja hajamielisyys näin raskausaikana).. tuosta innosta työtä kohtaan että meitillä se ainakin väheni tossa ihan mukavasti.. kun tosiaan oon käyny tässä nyt koulussa samalla ja sitte joulukuussa ja tammikuussa oli töitä baarissa viel koulun lisäksi to, pe, la 20-00 ja su 13-18.. No tossa helmikuus jäi sunnuntai duunit pois (koska oon ollu nyt vaan tuuraajana) ja nyt oon tehny vaan torstai illat ja viimetorstai oliki viimone työpäivä. Ja koville se kyl otti kun oli niin kauhee kiire koko ajan ja ku teki safkoja, plokkas ja oli tiskillä nii tsiisus...

Ja ku sit ku on noita tentittävii kurssei + päättötyö niin kiva herätä aamulla 6.30 kouluu ja sit men nukkuu vasta 24 ku kerkee välttis välissä nukkuu ollenkaan... Nii eipä ois ollu hyvä tuokaa järjestely..

Mut joo tosiaan ois ilmeisesti mahollista nyt kesällä tehä ainaki jottain vuoroja, mut toisaalta toi baariympäristö ei oo kovin turvallinen, tiiä millo joku känninen paukauttaa mahaan ja ku ei voi mittää kaljakorei sun muit enää kanniskella.. ja tietty selkä kipeytyy tossaki lisää ku pitäis koko ajan seisoo ja kumarrella. Koulua ois nyt jäljellä viel tonne kesäkuun alkuun et jos sen nyt sutasis alta pois.

Vierailija
24/34 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tuon saisi selvästi vaihdettua? Siis uuden pinon? Olisiko joka viikko hyvä vaihtaa uusi pino ja lisätä viikko otsikon perään?

Huoh...minulla on ollut järjetön tunnemyrsky aamupäivä. Huh itkenyt kohta pari tuntia elämää. Toisaalta aivan turhia asioita, mutta tulipahan purkauduttua omalle äidille muutamista asioita mitkä on mielessä pyörinyt. No jälkikäteen ylireagoin, mutta ehkä välillä ilman puhdistus auttaa? Ainakin tässä raskauden tunnepöllyssä se on enemmän kuin helppoa :) Ei liiemmin ajattele mitä suustansa tunnepössyssä syytää! Huoh... jos vaikka lähtis ulkoileen ja tasaamaan fiiliksiä!

Parempaa uutta viikkoa kaikille!

Vierailija
25/34 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katotaan osaanko kirjottaa oikeaan paikkaan...

Kolmatta odotellaan rv:t tasan 14+0 tänään ja elämä pikku hiljaa alkaa voittamaan. Viikosta 6 olen oksentanut taukoamatta, joten aika taistelua on ollut. Mutta nyt mennään siis pienellä etomisololla vaan.

Meillä varovasti aletaan iloita raskaudesta viime syksyisen keskemenon jälkeen, joka siis tapahtui varsin myöhäisillä viikoilla, noin 13-14. Menetys oli henkisesti todella vaikea ja se todella jätti arvet.

Olen lueskellut paljon taustalla teidän kirjotuksia, mutta en itse ole uskaltanut vielä kirjoittaa...taikauskoako :)?

Aika moni kirjoitellut pyöristyvästä vatsasta ja minulla tuossa viikko sitten pompasahti esiin ihan yhtäkkiä ja nyt ei enää piilotellakkaan edes tuntemattomilta, vaikka haluaisinkin.

Joku kyseli täällä työhaastattelussa raskauden esiin tuomista. Niin kyllä minä ihan ehdottomasti kertoisin ihan kahdestakin tärkeästä syystä. Toinen on se että jos nyt saat sen paikan ja et ole kertonut asiasta, niin se antaa erittäin huonon kuvan vaikka siis sitä ei ole pakko kertoa, mutta luottamuksen perustamisella työnantajaasi heti alusta asti on todella suuri merkitys jatkon kannalta. Ja toinen on se että raskautes tulisi kuitenkin julki hetken päästä, jolloin sinun työsuhteesi voidaan purkaa koeajan puitteissa, ja siihen ei tarvita erillistä syytä. Jos siis olit vaihtamassa kokonaan työpaikkaa.

Minulla oli aikoinaan esikoisen odotusaikaan vastaava tapaus ja sain kaikesta huolimatta sen paikan ja syynä oli myös se että olin ollut rehellinen työnanatajalle alusta asti vaikka näin ei tarvitsisi toimia.

Itse uskon oikeudenmukaisuuden voittavan ennemmin tai myöhemmin.

Keväänodottelua kaikille, voikaa hyvin :)

Vierailija
26/34 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narnia tervetuloa ja minä kovasti toivon, että tällä kertaa kaikki menis teilläkin vaan ja ainoastaan hyvin! Minä pelkäsin jo ihan ilman mitään keskenmenotaustaakin ihan näille viikoille asti aivan kamalasti, joten en tosiaan tiedä miten olisin sinun tilanteessa. Ultrassa käynti ja nyt vielä lääkärineuvolakin onneks on tipauttanu kiven sydämeltä.

Narnian kanta tuohon työhaastattelu/työnhakemistilanteeseen oli muuten tosi hyvä ja tärkee. Ite unohdun niin helposti puolustamaan raivokkaasti omia oikeuksiani (tässä tilanteessa oikeutta olla kertomatta), että monasti unohdan miltä se näyttää ulospäin. Muutenkin ehkä vois helpottaa, jos joskus antasin ihan kunnolla siimaa, enkä olis heti vaatimassa omia oikeuksiani. Töissä siis =). Terveydenhuoltoalalla vaan tuntuu, että saa pitää koko ajan tosi tarkkaan ite kiinni asioista, ettei vedätetä ihan 100-0. Tällä hetkellä työinto on kyllä lähes nollassa, tekis vaan mieli rakentaa pesää kokopäivätoimisesti =).

Omassa navassa tuntuis kaikki olevan oikein hyvin. Masu pompsahti täälläkin viime viikolla aivan yllättäen esiin ja nyt se tosiaan sitten alkaa näkymään. Mieskin kovasti hakeutuu jo korvansa kanssa vatsan äärelle, joka minua huvittaa ja oudoksuttaa vielä kovin =). Toisaalta vatsa kyllä voi näyttää vielä siltäkin, että on vaan oltu ruoka-aikaan kotona.

Viime viikolla oli neuvolalääkäri ja saatiin taas kuunnella sydänääniä ja muutenkin kaikki oli oikein hyvin. Alapaine oli vähän koholla, mutta ajattelin, että se olis voinu johtua myös pitkästä pahoinvointi- ja huonounisuusjaksosta, kun normaalisti mulla on ollu aina tosi hyvät paineet. Hb oli 148 ja virtsakin täysin puhdas. Paino tippunu 2kg, mutta nyt viikossa on jo tullu kilon verran takas, kun on taas ruoka maistunu. Tästä ei ole enää tie kun ylöspäin =).

Kohtu tulee muuten ultralääkärin mukaan tosi eteen, eli vaikuttaako tämä automaattisesti myös vatsan kasvuun? Sisätutkimuksessa taas kohdunkaula löyty tosi takaa, eli päättelin kohdun olevan eteenpäin kallellaan. Melkosta päättelyä esikoista odottavalta, joten korjailkaa asiaan enemmän jo paneutuneet, jos kuulostaa ihan hassulta =).

Noniin, siinäpä tuli taas paatosta. Ehkä pitäis kirjotella useemmin, niin pysyis jutut hiukan lyhkäsempinä.

Kaikille aivan ihania aurinkoisia päiviä ja toivotaan, että jokaiselle meille koittaa mukava ja helppo keskiraskaus ilman turhia vaikeuksia.

Intopiukka + Perttuanneli 13+6

Vierailija
27/34 |
22.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla menee ihan mukavasti. Pahoinvointi on enään tosi harvoin vaivaksi. Väsymys on kylläkin hiukan lisääntynyt, mutta mahtaiskohan syynä olla raudan vajaus? Mulla seuraava neuvola 30.3, joten eiköhän syy selviä siellä. Vauvan liikehdinnästä en oikein osaa sanoa olenko tuntenut vai en? Välillä tuntuu kuin tuntisinkin liikehdintää, mutta en voi olla varma onko se ilmaa masussa joka kiertää vai ruuan sulatusta vai ihana vaavimme. Odotan kovasti kunnon potkuja, jotka myös mies voisi havaita. Rakenneultra on kanssa piakkoin, jota odottelen todella innolla ja jännityksellä. Kumpikohan täällä masussa myllertää? Viime launtaina mulle kävi hassu juttu, kun vasemmasta tisustani alkoi ihan yks kaks valua kirkasta nestettä. On tää raskaus niin mahtava juttu ja koskaan ei ole samanlaista päivää. Voimia kaikille odotukseen.

Viikkoja 16+4

Vierailija
28/34 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoista oottelen LA 23.9. Pahoinvointi vihdoin alkaa helpottamaan.:) Päänsärkyä on kylläkin ollut välillä mutta muuten meni ensimmäinen raskauskolmannes hyvin. Nyt paljon virkeämpi olo kun väsymyskin helpottaa. Rupean miettimään sisustusta tulevalle vauvan huoneelle, uudet tapetit ja huonekalut ym. Ihanaa kun mahakin näkyy jo vähän.:)

Viikkoja 14+risat

Vierailija
29/34 |
23.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille! =)

Tänään on tullut ulkoiltua oikein kunnolla lapsen kanssa. Kummasti piristää mieltä, kun aurinko paistaa ja lämmittää jo. Huomenna olisi paluu töihin kahden viikon saikun jälkeen. Väsymys on edelleen jonkinlaista mutta hieman helpompi kuin pari viikkoa sitten. Ja nyt on monta vajaata työviikkoa, kun on nuo viikkopyhät. EIkä tässä enää ole kuin 8vko kesälomaan! =) Mahtaakohan lumet sulaa siihen mennessä? =D

Tehtiin tytön kanssa virpomisoksia niin saa sitten mummot ja papan virpoa viikonloppuna. Täytynee varautua sunnuntaina pieniin virpojavieraisiin. Sisustusinto on taas iskenyt päälle kevään tullen ja pitäisi saada kaikkea uutta kotiin. Mies ei oikein aina ymmärrä näitä puuskia! =)

VAuva liikuskelee päivä päivältä enemmän. Voimakkaampia potkuja tässä odotellessa!

Ihanan aurinkoisia päiviä kaikille syysmassuille! Jaksakaa hyvin!

meikku ja taimi 16+2 (enää muutama viikko puoliväliin!!! =))

Vierailija
30/34 |
24.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta jäi varmaan muutama viesti lukematta pinon vaihdon yhteydessä. Olen mielenkiinnolla seurannut alkukuun odottajien liikkeiden bongausta, mutta vain muutaman olen huomannut ne jo tuntevan. Täällä tullaan perässä, että eiköhän liikkeet jo tunnu kohta täälläkin mahassa.On tää hassua, ensin on huolissaan kun ei tunnu mitään ja sitten vasta onkin huolissaan kun potkut tuntee selvästi ja tulee hiljaista vaikka hän nukkuisi vain pitemmät päikkärit.

Ihanaa kuinka moni pystyy nauttimaan kevät auringosta, ihan itseäkin piristää. Minäkin alan heräillä :), mutta vielä en jaksa ulos lähteä. Rankkaan väsymykseen löytyi syy kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja lääkitystä lisätty rajusti. Viellä siitä sokerirasituksesta. Olen sinne menossa rv 16 eli ensi kuun puolessa välissä. eikös ole aika aikainen ajankohta!? Onpa tässä kyllä ollu edellisissä raskauksissa sokerit kohollaan, liekö sillä merkitystä.

Iloisia odotuspäiviä kaikille!

Vierailija
31/34 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi työntäyteistä päivää on imenyt musta mehut! OSittain syynä voi olla myös se, että en voi työpäivän aikana tarpeeksi juoda, kun vessaan ei pääse silloin kun haluaa. Mutta koitetaan jaksaa. =) Onneksi tiet alkaa sulamaan niin on mukava ajella pitkin maakuntaa, tosin pikkutiet on aika veikeässä kunnossa!

ulpula: Sokerirasitus tehdään jo viikoilla 12-16, jos äidin sairastumisriski on suuri (vaikea ylipaino, voimakas sukurasite tai edellisissä raskauksissa on todettu raskausdiabetes).

Hyvää loppuviikkoa kaikille! =)

meikku ja taimi 16+4

Vierailija
32/34 |
25.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ensimmäisessä raskaudessa sokerirasitus oli kyllä vasta viikoilla 27+2, nyt ois menossa 16+3 enkä vielä ees teidä koska se tehdään... Ja mulla on kyllä melkonen ylipaino. Joten sanoisin että toi rv16 on kyllä aika aikasin. =)

Vierailija
33/34 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marsupilamin ehdotusta että joka viikko uusi pino KANNATAN ehdottomasti :) itse en jaksa pitkiä pinoja edes alkaa lukemaan ja katsoa päivämääriä et kannattaako edes vastata ja niin ed :)

Omaa napaa: väsymys ja pahoinvointi helpottanut, ja olo on kaikinpuolin hyvä, lukuunottamatta pissatulehdusta joka näkyi lääkärineuvolan määrämässä näytteessä.. oireitakin on ollut mutten osannut hhdistää sitä pissatulehdukseen.. Inhottava kun sen takia saa olla huolissaan, nyt on antibiottikuuri :( Miksi sen nyt pitää tulla kun on raskaana kun ei ennenkään ole ollut :/

Vauvalla kuitenkin pitäis olla kaikki kunnossa:)

Viikkoja nyt menossa 14+1, viikot menee kuitenkin nopeasti kahden lapsen, oman yrityksen ja talon rakentamisen kanssa!

Syksyllä esikoinen aloittaa eskarin, talon pitäisi olla valmis ja oma yrityskin jää äitiyslomalle ja vauva rauha toivottavsti syntyä ja aloittaa elämä

Vierailija
34/34 |
26.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vauvalle toivottavsti rauha syntyä, mutta siihen asti painetaan täysillä aamut töissä ja illat tontilla!!

Muita yrittäjämammoja syyskuisissa?

Napsukka rv 14+1