Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

laihat, hankkikaa elämä

Vierailija
16.03.2010 |

ja lopettakaa se ainainen lihavien haukkuminen. Onko teillä niin huono itsetunto, että täytyy sitä pönkittää haukkumalla? Oletteko katkeria, kun lihava on vienyt haluamanne työpaikan tai miehen?

Mistä se viha oikein kumpuaa?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minusta on järkyttävää miten ihmiset (usein itse hivenen ylipainoiset) kokevat oikeudekseen arvostella mun laihuutta esim. juuri töissä tai joku ihan tuntematon mummo lääkäriaseman odotustilassa. Olen 40-v., kaksi lasta synnyttänyt, normaalisti syövä ja silti painoindeksi 17.

Itse koen usein todella reilusti ylipainoiset hivenen epäsiisteinä, koska usein hikoilevat herkästi painonsa takia (siis liikkuminen raskasta) ja vaatteet eivät istu päälle, mutta en koskaan missään edes tällä palstalla alkaisi heitä julkisesti arvostella. Ja tottahan toki on tyylikkäitäkin reilusti ylipainoisia ihmisiä.

Mutta mun kokemukset arvostelusta on kyllä ihan toisenlaiset. Lihavuudestahan ei saa kommentoida mitään, mutta laihoja saa vapaasti nimitellä ja arvostella. Ihme touhua.

kyllä yleensä toisin päin. Varsinkin av:llä.

laihuuden kommentointi on ihan sallittua. Lihavuuden taas ei. Tätä tarkoitin. Itse en harrasta kenenkään ulkonäön arvostelua, mutta oikeasti kuinka moni lihava kuulee työpaikan kahvipöydässä kommentteja ulkonäöstään? Laihaa taas sit saa vapaasti arvostella niin syömisistä, urheilusta kuin siitä ulkonäöstäkin.

Vierailija
22/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minulla on ylipainoisia kavereita. Mieheni sen sijaan haukkuu läskejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

laihuuden kommentointi on ihan sallittua. Lihavuuden taas ei. Tätä tarkoitin. Itse en harrasta kenenkään ulkonäön arvostelua, mutta oikeasti kuinka moni lihava kuulee työpaikan kahvipöydässä kommentteja ulkonäöstään? Laihaa taas sit saa vapaasti arvostella niin syömisistä, urheilusta kuin siitä ulkonäöstäkin.

[/quote]

Näin juuri. Mun syömisiä ja liikkumista on ihan vapaasti arvosteltu, mutta eipä ole lihavien.

Vierailija
24/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se en ole ainakaan minä, hoikka ihminen, jota on aikojen kuluessa nimitelty ties miksi luuviuluksi ja aidanseipääksi. Kun pitäähän sitä ihmisellä läskiä olla ansaitakseen ihmisarvon!

t. ongelmaton, mutta todellakin hieman katkera kaikista niistä pahoista sanoista, joita etenkin nuorempana sai niellä pullukoiden suusta.

Vierailija
25/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkiä saa nimitellä amazoneiksi ja ties miksi lipputangoiksi, mutta auta armias jos lyhyitä naisia arvostellaan mitenkään!

Pätkät ja läskit on jossain ihme suojeluksessa, että heidän itsetuntoaan ei saa loukata. Sen sijaan jos olet pitkä ja laiha olet vapaata riistaa kaikkien arvostelulle ja törkeälle käytökselle. Niin täällä kuin IRL.

t kokemusta on

Vierailija
26/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ylipainoinen neljän lapsen äiti ja nuori sellainen (kauhistus!). Niin millälailla se on sitten surullinen asia mun lasten kannalta? Ulkona ollaan ja liikutaan lasten kanssa, muutenkin yhdessä touhutaan paljon, ihan vain mainitakseni, jos siis tarkoitit liikunnan puutetta.

Vierailija
27/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ylipainoinen neljän lapsen äiti ja nuori sellainen (kauhistus!). Niin millälailla se on sitten surullinen asia mun lasten kannalta? Ulkona ollaan ja liikutaan lasten kanssa, muutenkin yhdessä touhutaan paljon, ihan vain mainitakseni, jos siis tarkoitit liikunnan puutetta.

meilläkin. Useat laihat ystäväni eivät liiku lastensa kanssa minnekään. He istuvat kotona, katsovat telkkaria ja pelaavat pleikkaria. Meillä ollaan ulkona joka päivä. Sään salliessa useita tunteja päivässä. Käymme leikkipaikoilla, kävelemässä, pyöräilemässä, uimassa jne.

Miksi se on surullista?

lihavat usein menossa ja laihat makaavat kotona.

Vierailija
28/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kanssa miettinyt mitä useilla laihoilla on lihavia vastaan? Itse oon ihan normipainoinen, mutta mulla on monta lihavaa ystävää. Olemme koko ajan yhdessä liikkeellä; lenkillä, jumpassa, kaupoissa, baareissa jne. emme me koskaan vain röhnötä piilossa sisällä. Teillä on kummalisia käsityksiä lihavista!

Eniten ärsyttää, kun te väitätte, että lihavat ovat hikisiä ja haisevat. Näin ei todellakaan ole. Ystäväni eivät hikoile enempää kuin muutkaan, ovat aina raikkaan olisia. He syövät paljon salaatteja ja hedelmiä ja kasvisruokaa eivätkä ahda hamppareita naamaan. Välillä minultakin meinaa puhti loppua kun painelen heidän mukanaan. Reipasta menoa! :)

Tutustukaa lihaviin ennen kuin tuomitsette!

Vierailija
29/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon kanssa miettinyt mitä useilla laihoilla on lihavia vastaan? Itse oon ihan normipainoinen, mutta mulla on monta lihavaa ystävää. Olemme koko ajan yhdessä liikkeellä; lenkillä, jumpassa, kaupoissa, baareissa jne. emme me koskaan vain röhnötä piilossa sisällä. Teillä on kummalisia käsityksiä lihavista!

Eniten ärsyttää, kun te väitätte, että lihavat ovat hikisiä ja haisevat. Näin ei todellakaan ole. Ystäväni eivät hikoile enempää kuin muutkaan, ovat aina raikkaan olisia. He syövät paljon salaatteja ja hedelmiä ja kasvisruokaa eivätkä ahda hamppareita naamaan. Välillä minultakin meinaa puhti loppua kun painelen heidän mukanaan. Reipasta menoa! :)

että moni ei henkilökohtaisesti tunne ketään lihavaa ja ovat siksi niin ennakkoluuloisia heitä kohtaan. Mulla on ihana pullea maailman paras ystävä

Vierailija
30/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten kotiäitien tekosia. Ei kai kukaan yli 35-v. enää noin typeriin ketjuihin osallistu? Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

Vierailija
31/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorten kotiäitien tekosia. Ei kai kukaan yli 35-v. enää noin typeriin ketjuihin osallistu? Annetaan kaikkien kukkien kukkia.

kuulostaa kyllä alle kolmekymppisten jutuilta, joilla ei ole valtavasti elämänkokemusta.

Vierailija
32/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa kyllä alle kolmekymppisten jutuilta, joilla ei ole valtavasti elämänkokemusta.

alkaa jo tympimään tämä "teiniäitien" ikuinen taistelunaihe!

Vierailija
33/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että moni ei henkilökohtaisesti tunne ketään lihavaa ja ovat siksi niin ennakkoluuloisia heitä kohtaan. Mulla on ihana pullea maailman paras ystävä

läheisin ystävä on huomattavan lihava. Hän viettää täysin normaalia elämää eikä koskaan tulisi mieleenikään haukkua häntä,koska hän on lihava.

Kyllä täytyy itsellä olla ongelmia ellei suvaitse lihavia.

Vierailija
34/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kaikki laihat hauku lihavia. Kukaan lihava ei ole vienyt työpaikkaani tai miestäni. En ole katkera. Ehkä siksi en koe tarvetta haukkua heitä?!

Kyllä sinä ap nyt taisit itsekin haukkua laihoja tai ainakin yleistää mielipidettäsi.

Vierailija
35/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiha tai lihava vaan ihanan normaali! :)

ja tee muut myös! Se tulee tuolta korvien välistä...

Vierailija
36/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiha tai lihava vaan ihanan normaali! :)

ja tee muut myös! Se tulee tuolta korvien välistä...

asenne! :D

Vierailija
37/38 |
18.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun kokemukset arvostelusta on kyllä ihan toisenlaiset. Lihavuudestahan ei saa kommentoida mitään, mutta laihoja saa vapaasti nimitellä ja arvostella. Ihme touhua.

Laihuus tai hoikkuus yleisellä tasolla on tavoiteltavaa ja hyvä asia, ei yhteiskunnassa käydä "luuviulusotaa", sen sijaan läskisotaa käydään. Kaikessa keskustelussa, jossa sivutaan painoasioita, lihavuus nostetaan inhottavaksi asiaksi, ja sitä yritetään sitoa myös muihin ei-mieluisiin piirteisiin, joita ihmisessä voi olla ( laiskuus, heikko tahdonvoima jne.)

Ei siis ole ihme, jos ihmiset jo nousevat takajaloilleen ja iskevät takaisinkin.

Vierailija
38/38 |
17.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin. Useat laihat ystäväni eivät liiku lastensa kanssa minnekään. He istuvat kotona, katsovat telkkaria ja pelaavat pleikkaria. Meillä ollaan ulkona joka päivä. Sään salliessa useita tunteja päivässä. Käymme leikkipaikoilla, kävelemässä, pyöräilemässä, uimassa jne.

Miksi se on surullista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä