Liikennetietäjät! Kumpi meistä oli oikeassa?
Pysäköin autoni omakotialueella erään T-risteyksen reunaan. Vastapäisestä talosta ei päässyt autolla pihasta, koska autoni oli siinä. Ukko tuli mäkättämään, kun olin lähdössä, että siihen ei saa pysäköidä. Pienemmällä autolla siitä olisi kyllä päässyt mielestäni, mutta heillä oli iso auto. Minä totesin miehelle, että saan kyllä pysäköidä siihen, koska pysäköintikieltomerkkiä ei ollut ja aion pysäköidä jatkossakin, kun siellä olen liikkeellä. Niin, eikö totta, että minä olin tilanteessa oikeassa, enkä ole vastuussa siitä, pääseekö joku pihastaan pois ajamaan?
Kommentit (44)
Vierailijana en mielestäni voi tiedostaa, miten paljon missäkin tarvitaan tilaa.
Mutta sen jälkeen kun sinulle asiasta sanottiin, se tuli tietoosi. Mutta ajoitko autosi pois? No et, vaan angstaamaan, että sinähän pidät autosi siinä, mihin olet sen jättänyt.
Minäkin seuraavan kerran ajan kaupan parkkipaikan ulospääsyristeyksen eteen, kun enhän voi siellä asuvana tiedostaa, että siitä pitäisi ihmisten päästä ajamaan.
Vierailijana en mielestäni voi tiedostaa, miten paljon missäkin tarvitaan tilaa.
Mutta sen jälkeen kun sinulle asiasta sanottiin, se tuli tietoosi. Mutta ajoitko autosi pois? No et, vaan angstaamaan, että sinähän pidät autosi siinä, mihin olet sen jättänyt.
Minäkin seuraavan kerran ajan kaupan parkkipaikan ulospääsyristeyksen eteen, kun enhän voi siellä asuvana tiedostaa, että siitä pitäisi ihmisten päästä ajamaan.
Siis siellä asumattomana, en asuvana. :P
Esimerkki hyvästä vitsistä,muuhun tämä esimerkki ei käy!
Oletko käynyt autokoulua? Tieliikennelaki pitäisi osata. Tieliikennelain mukaan "pysäköinti on kielletty: kiinteistölle johtavan ajotien kohdalla ja muutoinkin siten, että ajoneuvoliikenne kiinteistölle tai sieltä pois oleellisesti vaikeutua".
Vain lapsellinen ihminen kinaa tällaisesta asiasta. Aikuisen tasolla ymmärtää, että toiset ihmiset pitää ottaa huomioon ja tottakai toisen on päästävä asunnostaan ulos vapaasti. VAi haluaisitko, että sinun pääsyäsi kodistasi ulos joku lapsellisuuttaan haluaa vaikeuttaa ja vielä kinata ja perätä oikeuksiaan?