Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

vertaistukea alkoholin lopettamiseen...en jaksa enää..

Vierailija
14.03.2010 |

olen juonut alkoholia säännöllisesti jo yli puoli vuotta, n.4x viikossa.

En vaan pysty lopettamaan.

Nyt on haittavaikutusia tullut riittämiin, tiedätte mitä se tarkoittaa lapsiperheessä=(

Mikä olisi hyvä keino lopettaa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

harmittaa.

En ymmärrä miksi tänne on kirjoitettava sellaisen, joka vaan tulee haukkumaan ongelmaani, ihan kuin en itse tietäisi että lapseni kärsii.Ei sitä tarvi erikseen tulla toitottamaan..kiitosta vaan.

Ei ole helppoa. Suurin syy on varmaan se, että en harrasta mitään, ja kun juo alkoa, tulee rento olo.Se vaan tuntuu kivalta.MIKSI??

ap

Vierailija
2/25 |
15.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos se keksittäisiin vasta nyt, siitä ei tulisi koskaan laillista. Alkoholi rankataan huumausainelistassa top5 kaikkien kovien aineiden seuraan.

Se aiheuttaa riippuvuutta juuri sen vuoksi, että se rentouttaa mutta samalla se tuhoaa hermostoa pikku hiljaa.

Ja ap, määräsi ovat hurjat varmasti siksi, että olet juonut nyt säännöllisesti jonkun aikaa ja elimistösi on jo tottunut alkoholiin. Tarvitset koko ajan enemmän saavuttaaksesi samanlaisen olotilan.

Onko sinulla miestä? Miten hän reagoi asiaan?

Itse olen juonut enemmän tai vähemmän jo viitisen vuotta. Jo ensimmäisen kerran elämässäni kun join (n. 14-vuotiaana) muistan sen ihanan lämpimän tunteen, joka tuli jo muutamasta kulauksesta. Sitä olotilaa ei voinut verrata mihinkään. Ja näinhän se on, että jotkut ovat alttiimpia alkoholille juuri siksi, että se vaikuttaa heihin niin voimakkaasti. Tällä hetkellä elämässäni on vaihe, että en juo pahemmin tavallisina viikonloppuina kotona mutta juon aina aika paljon, kun on jotain illanviettoa. Mutta ehkä se kuitenkin on parempi kuin se n. 20 annosta viikottain, mitä oli vielä vuosi sitten.

Tsemppiä! Ja googletapa yksityisiä vieroituspaikkoja. Pystyisitkö järjestämään elämäsi niin, että pääsisit sellaiseen vähäksi aikaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
16.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sovita porukalla, että isketään johonkin alkoholia välittävään liikkeeseen ja ostetaan se tyhjäksi. Juodaan kaikki alkoholi sieltä, ja sitten sitä ei siellä enää ole. Iskuryhmä kun kävisi läpi tietyt kaupat säännöllisesti, niin ap vois sitten iskun jälkeen aina käydä siellä turvallisesti. Alotetaanko vaikka Jumbosta?

Vierailija
4/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei myydä alkoholia.

Vierailija
5/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
6/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti huomenna yhteyttä lähimpään A-klinikkaan, että saat apua tilanteeseesi. Ja pystyt myös vielä vaikuttamaan perheesi tilanteeseen, kunhan vain haet apua itsellesi pikaisesti!

Vierailija
7/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon juot kerralla?

Vierailija
8/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, jos jo puolen vuoden jälkeen olet herännyt. Mä ryypiskelin viitisen vuotta ennen ku uskalsin mennä aa-kokoontumiseen. Oon kokenut naisten ryhmän kaikkein parhaimmaksi: siellä on muitakin alkoholistinaisia/-äitejä.

Oletko, ap, tehnyt testejä? Kuinka paljon juot kerrallaan ja viikossa? Ylittyykö kohtuukäytön rajat?

Terkuin, alkon kaa painiva

Vierailija
9/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

heti huomenna yhteyttä lähimpään A-klinikkaan, että saat apua tilanteeseesi. Ja pystyt myös vielä vaikuttamaan perheesi tilanteeseen, kunhan vain haet apua itsellesi pikaisesti!

Toinen tehokkaaksi todettu vaihtoehto on AA-kerhot, sellaisia varmaan on paikkakunnallasi.

Hyvä että tiedostat ongelman. Apua on tarjolla, omin päin lopettaminen on vaikeaa. Kaikkea hyvää!

Vierailija
10/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin paljon että muisti on pois ja on tullut ongelmia...

en uskalla mennä aa-kerhoon...=(

ap

Vierailija
11/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tabletteja siis, ei kapselia - niihin vaaditaan raskas lupamenettely, tabletteja lääkärit sen sijaan kirjoittavat mielellään, koska hyödyt ovat isoja.

Vierailija
12/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina niin paljon että muisti on pois ja on tullut ongelmia...

en uskalla mennä aa-kerhoon...=(

ap

Uskaltaisitko mennä a-klinikalle? Mulla itselläni toi a-klinikka tökki enemmän. Matalampi kynnys oli mennä naisten aa-palaveriin, koska tiesin, että siel muutki on alkoholisteja.

Sun ehkä kandeis, ap, käydä päihdelinkin sivuilla. Sieltäkin saa vertaistukea. Usko pois, meitä alkkismutseja on monta!

Tsemiä.

T: Kohtalotoveri

Vierailija
13/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla muisti mene juuri koskaan, mutta tissuttelen viikonloppuiltaisin 3-7 olutta. Säännöllisesti joka lauantai ja perjantai alkaa tissuttelu. Myös viikolla keksin itselleni syitä ottaa yksi tai kaksi olutta. Välillä otan lasillisen viiniä.

Lomat suunnittelen sen mukaan, että pystyn sielläkin tissuttelemaan jo päivällä. En juo siis oikeastaan edes hiprakkaan asti kuin joskus, mutta juomani määrät ylittävät kohtuukäytön rajat. Myös mieheni tissuttelee, mutta hän juo vielä enemmän kuin minä. Lapset hoidamme aina moitteettomasti, enkä usko heillä pahempia traumoja olevan juomisestamme, mutta en halua opettaa heille sellaista mallia, että aina tissutellaan.

Asumme pienellä paikkakunnalla ja en täällä a-klinikalle kyllä mene. En tiedä, kuinka onnistuisin vähentämään juomistani.

Vierailija
14/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tietojani julkisiksi terveyskeskuksen ja sairaalaan tietoihin.

Jos olen väärässä tämän kanssa niin joku korjatkoon.

Mielestäni julkisessa terveydenhuollossa kaikki tiedot potilaasta ovat saatavilla, on sitten kyseessä hammaslääkäri tai terveyskeskuslääkäri.

Joku merkintä niistä varmasti ainakin jää.

Siksi en uskalla hakeutua A-klinikalle.

t. viinin tissuttelija

Vierailija
15/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
16/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka vie alkoholista tulevan hyvänolon tunteen? Jostain olen lukenut ko. aineesta (en tiedä miten sitä otetaan ja mikä aine on kyseessä).

Juon usein ja ihan vaan iloon, lisätäkseni hyvän olon tunnetta. En usko, että alkoholinkäytölleni löytyisi mitään traumaattista syytä. Se on vaan kivaa ja mahdollisuudet käytölle ovat erittäin suotuisat.

Vierailija
17/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan antaa mennä elämän todella perseelleen ja jatkaa alkoholisoitumista jonkin merkinnän pelossa.

Onneksi olkoon, ja lapsenne kyllä halveksivat teitä aikuisiksi kasvettuaan. Alkoholistiperheessä on kiva kasvaa - vaikka mistään rapajuoppomenosta ei olisikaan kyse.

Vierailija
18/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tieto sairaudesta on potilastiedoissa, vai alkoholismin jatkuminen ja kaikki sen pahenevat seuraukset?

Kynnys sekä A-klinikalle että AA:han on varmaan kova, mutta ehkä kuitenkin vähän auttaa kun tietää että monet ovat saaneet noista apua.

Isäni joi itsensä hengiltä ja exäni juo varmaan vieläkin, elää valheessa eikä tod. näk. vieläkään koe mitään tarvetta lopettaa, vaikka terveys kuulemma ihan romuna.

En halua tietojani julkisiksi terveyskeskuksen ja sairaalaan tietoihin. Jos olen väärässä tämän kanssa niin joku korjatkoon. Mielestäni julkisessa terveydenhuollossa kaikki tiedot potilaasta ovat saatavilla, on sitten kyseessä hammaslääkäri tai terveyskeskuslääkäri. Joku merkintä niistä varmasti ainakin jää. Siksi en uskalla hakeutua A-klinikalle. t. viinin tissuttelija

Vierailija
19/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...A-klinikkakäynti ei näy esim. tk:n tiedoissa.

Mitäs ap, jos kävisit siellä AA:ssa kuitenkin, vaikket klinikalle uskaltaisikaan? Kynnys on kova -kokemusta on-, mutta AA:sta saa tosi paljon voimaa lopettamiseen.

T. Jo aiemmin ketjuun kirjoitellut alkoholisti

Vierailija
20/25 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinähän olet sielä ANONYYMINA (nimettömänä) eli annat vain kutsumanimen jolla sinua puhutellaan.

Oikeasti siellä ei ketään tuomita eikä tehdä merkintöjä.

Minusta olet rohkea ja fiksu kun uskallat tiedostaa ongelman ja miettiä siihen keinoja. Ikävä kyllä hirveän paljon taikatemppuja ei ole. AA voi tukea sinua, mutta itse sinun on lopetettava. Se vaatii luonnetta. Mieti miten voisit palkita itsesi onnistumisesta (no, lasten parempi lapsuus ja oma parempi olo ovat tietysti palkintoja itsessään, mutta jotakin muuta). Mitä olet aina halunnut tehdä/saada? Voisitko suoda sen itsellesi jos onnistut lopettamaan? Tai aloita samlla karppaus niin voit nauttia siitäkin että kilot karisevat (ja voit ostaa itsellesi palkinnoksi uusia vaatteita :-)

Tsemppiä.

terv. 3 lapsen äiti ja ent. suurkuluttaja (nykyään eronnut ja uuden ihanan miehen löytänyt)