Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

11kk, 71cm, 7220kg - pienikokoinen?

Vierailija
14.03.2010 |

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muulla näin pientä tämän ikäistä?

Vierailija
2/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut 11kk on jo aika pieni... Muista kuitenkin et kaikki lapset ei ole samankokosia, eikä kannata aina liikaa vertailla. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä 4kk ja mitat 66cm ja 8600g poika ja on kyllä isokokoinen

Esikoinen on myös poika ja oli 11kk ikäisenä 74,5cm ja 10.3kg

Vierailija
4/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaavi on vielä n. 10.5 kk, mutta silti...

Mitäs haittaa tästä on? Miten saadaan kasvamaan? Me vanhemmat olemme pitkiä.

Vierailija
5/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tyttö 12 kk 72 cm ja 8200g

Vierailija
6/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tyttö... Pienihän tuo on, mutta olkoot. Kun ei vikaakaan oo löytynyt. Isosisko oli samankokoinen 6kk ikäisenä ja on nyt pitkänhuiskea 7-vuotias. Isoveli painoi samanverran varmaan 4kk ikäisenä ja on edelleen aika junttura kohta 4-vuotias.

Vierailija
7/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 kk tyttö 72 cm, 8200 g. Eli kilon painavampi, sentin pidempi, pienenpuoleinen silti. Onko ap:n lapsi tyttö vai poika? Pojat yleensä isompia.

Vierailija
8/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 1 v. iässä vain 72,5 cm ja 8800 g. Silti on nyt ekaluokkalaisena 0-käyrällä kasvava (keskikokoinen) kaikin puolin normaali poika.

Vierailija
9/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vielä pienempi vuoden ikäinen lapsi hoidossa. Samoin tuttavien poika oli vuoden ikäisenä suunnilleen ap:n lapsen kokoinen. Omista lapsistani kaksi oli vuoden ikäisinä 73-senttisiä, tasan 8-kiloisia. Nyt he ovat pituuskasvunsa lopettaneet, molemmat 160-senttisiä.

Vierailija
10/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut vielä pienempi vuoden ikäinen lapsi hoidossa. Samoin tuttavien poika oli vuoden ikäisenä suunnilleen ap:n lapsen kokoinen. Omista lapsistani kaksi oli vuoden ikäisinä 73-senttisiä, tasan 8-kiloisia. Nyt he ovat pituuskasvunsa lopettaneet, molemmat 160-senttisiä.

Vierailija
11/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivottavasti en loukkaa, mutta tuota vähän rupesin pelkäämään. Itse olen 175 ja mies parimetrinen, joten mielestäni olisi outoa, jos lapsi jäisi "noin lyhyeksi". Tai siis miettisin, mikä siihen mahtaisi olla syynä...

ap

Vierailija
12/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis toivottavasti en loukkaa, mutta tuota vähän rupesin pelkäämään. Itse olen 175 ja mies parimetrinen, joten mielestäni olisi outoa, jos lapsi jäisi "noin lyhyeksi". Tai siis miettisin, mikä siihen mahtaisi olla syynä...

ap

Tuo tuttavan lapsi, joka on myös pituuskasvunsa lopettanut ja joka oli vielä pienempi 1-vuotiaana kuin meidän lapset, on nyt päälle 180-senttinen poika. Hänen siskonsakin oli pieni lapsena, 3-vuotiaana painoi 10 kiloa, joten ei tainnut pituuttakaan olla paljon, mutta nyt nuorena aikuisena on n. 170-senttinen, molemmat siis ihan normaalikokoisia (niin kuin ovat meidän tytötkin). Mä muistan hyvin noita lasten kokoja, kun tuli silloin aikoinaan niitä vertailtua ja mietittyä, että minkähän kokoisia meidän lapsista mahtaa tulla.

Vierailija
13/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Loppupituuteen on teillä vielä aika pitkä aika. ;-) Sitten vasta, jos pituuskasvu oikeasti näyttää jäävän jotenkin kohtuuttoman lyhyeksi, siihen on olemassa keinoja (mm. kasvuhormonihoito) jos lääkärit ne tarpeellisiksi kokevat. Pikkuvauvan osalta kaikki on ok, jos lapsi kasvaa tasaisesti omalla käyrällään ja yleistila on muuten hyvä; huono kasvu kun vauvalla voi kertoa erilaisista sairauksista, ja siksi siitä ollaan kiinnostuneita.

Vierailija
14/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella yksilöllisiä nämä lasten koot, eikä vielä voi sanoa mitään tulevasta pituudesta. Minusta on pikemmin hassua, kun samanikäiset voi olla ihan eri kokoisia. Ja vuoden perästä erot voi olla yhtä suuret toiseen suuntaan ;-) Ei kannata huolestua.

Oma kuopus on nyt myös tuon 10 ja puoli kk ja viikko siotten neuvolassa mitattiin 76,6cm ja 9390g, hyvin kasvanut siis ;-) (syntyessä 53cm 3300g).

Vierailija
15/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli seitsemäntuhatta KILOINEN lapsi

=o)

sori, oli ihannnn pakko

Vierailija
16/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli seitsemäntuhatta KILOINEN lapsi

=o)

sori, oli ihannnn pakko

Enpäs huomannutkaan! Ja näin kauan meni ennen kuin joku huomautti, heh.

ap

Vierailija
17/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli 1-vuotiaana 70cm ja 7200g. Syntyessään normaalikokoinen, yli 3kg ja 49cm. Kasvoi hitaasti 5-vuotiaaksi saakka. 3-vuotiaana painoi vielä alle 10kg! Nyt on teinityttö ja mittaa vajaa 160cm. Todennäköisesti muutaman sentin vielä kasvaa. Vanhemmat ovat ihan normaalipituisia, ä 170cm, i 180cm.

Vertaukseksi, pikkuveli painoi 3-kuisena enemmän kuin sisko 1-vuotiaana! Niin ovat kaikki erilaisia!

Vierailija
18/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli tasan 1v 8600g ja 71cm,kuukauden päästä tuosta poika oli ottanut pyrähdyksen ja oli siis 1v1kk iässä 9600g ja 79cm ;D

Kuopus on nyt pari päivää päälle 1v ja on 72cm,8800g.

Esikoinen on nyt jo kuitenkin normaalimittainen koululainen.

Ja ap,oliko sulla tyttö vai poika? Tyttö joka on noin 160-165cm ei olelyhyt vaan ihan normaali. Pojaksi olisi vähän lyhyt... mutta on mulla tuttuna kaks 165cm miestä ja en aina edes huomaa lyhyyttä :) itse olen 160cm.

Vierailija
19/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi yleensä kolminkertaistaa painonsa ensimmäisenä vuotena. Meillä oli pieni vauva, mutta kolminkertaisti painonsa ekana vuonna ja sitten alkoi hurja venyminen.

Vierailija
20/21 |
14.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö oli 1-v 71,5cm, painoa en muista. Mulle on aivan sama minkä pituisia lapset on, ihan tyhmää vertailla jotain pituutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan