Mitä tarkoittaa ammattikorkeakoulututkinto tai VASTAAVAT TIEDOT?
Kommentit (40)
Ei kai nykyään mitään opistoja enää olekaan? Ymmärtääkseni kaikki entiset opistot toimii nykyään nimellä AMK. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
entisistä merkonomeista tuli tradenomeja nykyisin kai sitten suomenlähikauppaajia, entisistä merkanteista tuli merkonomeja. Ihmettelen kovasti että entiset opistomerkonomit ovat suostuneet tähän ammattinimikkeensä alentumiseen.
sosiaalikasvattaja -> sosionomi. Näitä opistotasolta amk:ksi muuttuneita koulutuksia on aika paljon.
Nehän on nykyisin ammattiopistoja. Joissa siis opiskellaan ihan vain toisen asteen ammatillista koulutusta.
joten siinä mielessä korkeakoulunimike on ehdottomasti parempi
Merkonomi, merkantti, tradenomi. Valmistuuko näitä kaikkia vielä? Mikä on siis vähiten ja mikä eniten koulutettu?
Koulutusjärjestys tuo
t: kohta ylempi AMK
Mihin kaikkeen näillä tutkinnoilla on mahdollista päästä töihin?
Trade 3,5 v minimissään
Koulutussuuntauksia on useita.
pyrkii vaikka Taikiin(Aalto yliopistoon) maisteriohjelmaan ja pohja on vaikkapa Lahden Muotoiluinstituutissa ennen vuotta 1994 valmistuneena opistotasoisena suunnittelijana. Sen jälkeen muuntui Ammattikorkeaksi.
Ai onko merkonomi koulutuskin nykyään muka AMK tasoinen???
samoin kuin insinööri tai sairaanhoitaja.
Ai onko merkonomi koulutuskin nykyään muka AMK tasoinen???
samoin kuin insinööri tai sairaanhoitaja.
ja hakukriteereissä sanotaan että täytyy olla ammattikorkeakoulutus tai vastaavat tiedot. Olen käynyt alalta kaksi koulua, joista toisesta valmistunut alan ammattiin ja kolulujen lisäksi tehnyt alaa työkseni monta vuotta.
Minulla siis on vankka ammattiosaaminen, ilman ammattikorkeakoulututkintoa, mutta riittäkö se erikoistumisopintoihin vai tarkoitetaanko tässä nyt juuri vain tuota muuttunutta termiä...?
ap
ap
ja ammatikorkeakoulun myötä INSINÖÖREJÄ, mutta teknikko EI OLE silti sama kuin insinööri, pitää käydä täydennyskoulutus jos tittelin haluaa vaihtaa.
ja ammatikorkeakoulun myötä INSINÖÖREJÄ, mutta teknikko EI OLE silti sama kuin insinööri, pitää käydä täydennyskoulutus jos tittelin haluaa vaihtaa.
Ei kai nykyään mitään opistoja enää olekaan? Ymmärtääkseni kaikki entiset opistot toimii nykyään nimellä AMK. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.