Isovanhemman alkoholin juonnista
lapsenlapsen ollessa kylässä. Äitini otti pikku kännit tässä taannoin lapsenlasten aikana. Kuulemma vain pari ginilonkeroa mutta yhden tahon mukaan huppelissa. Kun sanoin asiasta niin sain huudot niskaani. Hän on hyvin lapsen hoitanut, hänen tuli vain vähän jano, aina ollaan syyttämässä. Ei sitten tarvi lasta tuoda kylään ja otti mielensä pahaksi, kun näin rumasti sanoin. Kuka tässä nyt on "väärässä"? Minäkö joka syytän ahdasmielisesti janoonsa pari lonkeroa lapsenlapsen läsnäollessa juonutta mummia, vaiko äitini, joka ei pysty muutamaa tuntia viivyttämään ennen kuin aloittaisi tissuttelun (kun lapsi haettu kotiin)?
Kommentit (6)
Lasteni isovanhemmat ovat koko ikänsä olleet alkoholin suurkuluttajia ja alkoholisteja, mutta silti elävät ns. normaalia elämää aamulenkkeineen, töineen jne. Ovat ns. normaaleja myös siinä vaiheessa päivää kun juovat (juomien määrä suhteellisen suuri, mutta niin on sietokykykin).
Kyllä minä heille olen lapseni hoitoon antanut, sillä vaikka lapsilleni jotain yllättävää sairaalassa käyntiä tms. sattusikin, pystyvät he soittamaan taksin ja seuraamaan lasta mukana.
Tiedän, että heidän, jotka eivät juurikaan alkoholia käytä, on vaikea ymmärtää tätä, mutta itse olen kasvanut heidän kanssaan ja en osaa heidän alkoholismiaan pitää minään peikkona elämässäni/lasteni elämässä.
Veit kyllä siltä osin sanat suustani, että tuollainen on minunkin elämäni ollut. Mutta joskus väsyn ja suutun, että sitä tissuttelua ei millään voi aloittaa tuntia myöhemmin vaan juuri sillä hetkellä kun "jano" iskee. No, kyllähän lapset tykkää, kun mummi iloisena tanssii pikku hiprakassa. Ja ovat sen verran isoja, että pitävät jo itsestäänkin huolta.
ap
paikkaan jossa yksi ei-maistissa oleva aikuinen.
Hmm..näitä tapauksia on tosi paljon. Nimitän heitä "elintasojuopoiksi". Oma kantani on tämä: Alkoholin vaikutuksen alainen henkilö ei ole koskaan hyväksi lapselle. Oli alkoholia veressä tai verta alkoholissa, ihminen ei toimi koskaan täysin samoin , kuin selvänä ollessaan.
Toivon, ettei lapsellesi ja läheisillesi koskaan tapahdu mitään, mistä voisi jossitella, entäs jos en olisi juonut..??
Itse tulen pian mummuksi ja olen jo nyt päättänyt , että tämä mummo ei juo , eikä tupakoi. "Elämän jälkiruoasta" haluan nauttia selvinpäin.
varsinkaan jos mummo harrastaa tissuttelua.