Miten te muut yh:y jaksatte taaperoikäisen kanssa yksin?
Itse olen yh ja lapsen isä ja molemmat isovanhemmat asuvat toisissa kaupungeissa. Nyt tuntuu, että pää hajoaa, koska sekä lapsi että minä olemme kuumeessa kolmatta eikä ulos olla kodista päästy... Olen aivan loppu, 2v. ei vielä ymmärrä että äiti ei jaksa leikkiä, koska on kipeä... No onneks menee ens viikonloppuna isälleen. Aion nukkua sitten koko viikonlopun putkeen.
Kommentit (6)
Ovatko vanhempasi kaukana? Voisitko soittaa ja pyytää tulemaan apuun, vaikka asuvatkin toisessa kaupungissa?
Juuri oma leikki-ikäinen oli parantumassa ja itse olin kipeä. Lapsen yhden päivän ruokana oli vain näkkileipää ja vettä. Näkkileivän ilman rasvaa osasi itse ottaa, samoin veden mukiin vessasta. taaperoaika oli kamalaa, kun sairastettiin. Kerran jouduin soittamaan sosiaalitoimistoon, kun oma kuume nousi niin kovaksi. Saatiin perhetyöntekijä siksi viikoksi.
Itse olen myös yh, ja muistan minäkin sellaisia pahoja sairauspäiviä ym. joissa lapsi vaan pärjäsi jotenkin vuorokauden, kun olin käytännössä tajuton kuumeen vuoksi. En muista mitään, paitsi olen kai välillä laittanut jonkun muumivideon pyörimään ja muksu syönyt just leipää pöydältä...sellaista se on, ja iso helpotus, kun lapsi/lapset on niin isoja, että heidät voi esim. lähettää kauppaan kun on itse todella kipeänä. Muistan, kuinka joku vatsatauti sai aikaan paniikin, kun tajusi, ettei voi käydä kaupassa, eikä tiedä kauanko sairastaa. Monilla yksinhuoltajilla on ollut samanlaista, en ole ikinä kuullut, että kukaan voisi soittaa jonkun muun hoitamaan lasta kun itse sairastuu. Ei ne lapset siitä mitään traumoja saa, kunhan asunnosta löytyy jotain mitä syödä. Hyvä, jos joku on saanut sossusta kodinhoitajan sairastumista varten, ei varmaan nykyaikana enää onnistu.
Tuli ihan hyvä olo vastauksistanne. Arki menee kyllä muuten ihan hyvin, mutta kun lapsi tai itse siarastuu, niin silloin tämä yksinhuoltajuus tuntuu rankalta. Kyllä ne isovanhemmat tulevat jos hätä on, mutta jotenkin mulle niin iso kynnys soittaa, että en nyt pärjää tämän uhden lapsen kanssa... ap
erottiin kun nuorin oli vauva. Eniten rassas se et exä alkoi viettää kivaa poikamieselämää ja mä olin hajoamispisteessä monta vuotta :-( oli vaan pakko jaksaa, kerrankin menin 40 asteen kuumeessa kauppaan lasten kanssa kun oli pakko. ei ollut apuja.
osaat pyytää apuakin lapsesi parhaaksi. pyydetäänhän apua esim. muuttoon, remppaan, auton ostoon, ym. Miksi lapsen huolenpitoon ei saisi pyytää apua?
Tuli ihan hyvä olo vastauksistanne. Arki menee kyllä muuten ihan hyvin, mutta kun lapsi tai itse siarastuu, niin silloin tämä yksinhuoltajuus tuntuu rankalta. Kyllä ne isovanhemmat tulevat jos hätä on, mutta jotenkin mulle niin iso kynnys soittaa, että en nyt pärjää tämän uhden lapsen kanssa... ap
Ainoa kertaa kun saavat katsoa DVD:eitä on kun olemme kipeinä (tai kun kuopus oli vauva esikoinen sai katsoa televisiota kun imetin).
Mielestäni ei ole hankala olla yksin heidän kanssa. Se on asenne kysymys. Jos säälit itseäsi koko ajan kaikki on hankala riippumatta tilanteesta.