Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

MItkä nimet ärsyttää?

Vierailija
31.03.2010 |

ei siis välttämättä oo rumia mut ärsyttäviä? tuli mieleen kuin joitakin ärsyttää nuo yhdysnimet.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kaks inhokkinimee: Veeti ja Leevi. Oon vaan niiin kyllästynyt niihin, ja ihmettelen miks kaikki haluaa antaa saman nimen lapselleen. Onks ne siis oikeesti jotenkin erityisen nättejä nimiä vai miks..? Ei ymmärrä.

Tytön nimistä ärsyttää esim. Neela, siis mitä se tarkottaa vai miks se on yhtäkkiä tullut muotiin? Hassu sana, joka ei tarkota mitään, ja jolla ei oo mitään perinteitä tai erityisetä alkuperää...

Vierailija
2/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-"letkahtavat" nimet kuten: Pietu, Maunu,

-"lässyttävät" nimet kuten: Pauliina, Emilia

--sta ja -psa -päätteiset nimet, kuten Konsta, Sampsa

-"pistävät" nimet kuten Santtu, Sanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

adalmiina, aurora jne.

Vierailija
4/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

veli, sisko, yrjö, kyösti... jne

Vierailija
5/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

yäk yäk

Vierailija
6/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Charlotta Virtanen

Vierailija
7/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. marja-liisa, hanne-mari, veli-matti. no noi on kamalia nimiä ilman viivojakin.

Vierailija
8/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ronja

-Petra

Vierailija
9/36 |
31.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Markku - ollut aina mulle hiuksia nostattava nimi, enkä syytä osaa sanoa.

Vierailija
10/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ehkä sen takia, kun naapurustossa asuu sellainen muka "hieno" perhe, niiden lapsi

Vierailija
11/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. Pasi, Kimmo, Tero, Ilpo

Sanna, Terhi, Virpi, Kirsi

Myöskin joidenkin sisarusten nimet voi ärsyttää jos ovat liian samanlaisia, yksittäin ei ärsyttäis niinkään, mutta sisarukset Meri, Miro, Mari, Jere ja Jori, Yök

Vierailija
12/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis ennemminkin sellainen, että mitkä nimet ovat kummastuttaneet. Osa kyllä ärsyttäneetkin. Mua ärsyttää kans jotkut sisarusparvien nimet, vaikkei nimissä yksinään olis vikaa. Mä olen joskus kirjoitellut ylöskin noita parvia, jotka on vastaan tulleet :D

Eli: Jere, Jane, Jade, Jore, Jake, Jose... Uuh, yritäppä noissa olla sekaisin menemättä! :D Toinen Jenna, Jonna, Janica ja Jennica. Joo, ei ehkä yhtä hyvin sekaisin mene, mutta eikö lapsille olis vähän erilaisempia nimiä löytynyt?

Sitten nämä, kun lasten nimet ovat yhdessä aika hauskoja, esim. Lumi ja Tuisku. Ei mua noi nimet yksinään ärsytä, mut oliko tosiaan pakko laittaa sisaruksille?

Liian lempinimimäiset tai lorumaiset, esim. Tiinu-Liinu tai Mirumaru. Nukeille tai lemmikeille nämä.

Yhdysnimistä en hirveesti tykkää, mutta ei ärsytä, jos on hyvin yhteen sopiva ja sointuva yhdysnimi. Mutta en voi käsittää esim. Sini-Sadie, Inka-Lilja, Ella-Oona, Riikka-Niina.

Yksi naurettavin ja ärsyttävin hiljattain bongaamani on Barbie Princess Marilyn! :D :D :D Ja kyllä, olisi ärsyttävä vaikka molemmat vanhemmat olisivat vaikka amerikkalaisia, mutta eivät edes ole sitäkään.

Sellaiset luontonimet, jotka eivät ole mitenkään perinteisiä niminä vaan väkisin yritetty saada erikoinen nimi, esim. Revontuli, Myrsky, Neilikka, Mansikka.

Vierailija
13/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netta saa saman aikaan tytöllä.

Vierailija
14/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki pikku Emilit keitä tunnen ovat kyllä itsessään jo niin ärsyttäviä kakaroita että. Kuka antaa lapselleen tuollaisen ennenimen?

Julius, ihan vaan yleisyytensä vuoksi.

Tytön nimistä Neea ja sara ja ella... Liian tavallisia/yleisiä ja kuten joku tuossa aiemmin totesikin niin muka hienosto perheistä.

Vierailija
15/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-J-nimet (Jemmika, Jamina, Jasmine)

-prinsessanimet (Adalmiina, Prinsessiina)

-uskisnimet (Ester, Ruut, Matteus, Luukas)

-c-nimet (Nico, Ercci, Mica)

-kirjoitusasu hämäävä (Mia, Nora, Julia, Nea)

-itserunkatut väännökset (Myrskytuuli, Maya-Inca, Lumimyrsky, Kellopeliappelsiini)

Saakeli, mikä vika on Pirjossa, Tuulassa, Arjassa ja Jarissa? Häh, kysyn vain.

Vierailija
16/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tykkää Jiri, Jimi, Jere osastosta. Tytöillä Netta Nitta, Nelli ym. Toisaalta joku nimi josta en tykkää saattaa sopia jollekkin lapselle hyvin. Kaikkiin nimiin tottuu.

Minua taas EI haittaa vaikka suku- ja etunimi ei ole "samaa paria", en ymmärrä miksi pitäisi.

Vierailija
17/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä oli Neela-niminen lääkäri. Veetistä ja Leevistä... mulla on kissa nimeltä Veeti ja käärmeen nimi on Leevi :D

Vierailija
18/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unna on vaan jostain syystä ärsyttävä, tuntuu kirjoitus virheeltä nunnasta.

C-nimet, jos muuten suomalainen suku ja sukunimi. Ja näin serkullani "Nico Niclas Kalevi" miksi ei sitten myös Calevi?? Ja supisuomalainen Virtanen tyylinen sukunimi..

Vierailija
19/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ärsyttää TOP 10 nimet kun niitä on niin paljon!

Vierailija
20/36 |
01.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

-J-nimet (Jemmika, Jamina, Jasmine) -prinsessanimet (Adalmiina, Prinsessiina) -uskisnimet (Ester, Ruut, Matteus, Luukas) -c-nimet (Nico, Ercci, Mica) -kirjoitusasu hämäävä (Mia, Nora, Julia, Nea) -itserunkatut väännökset (Myrskytuuli, Maya-Inca, Lumimyrsky, Kellopeliappelsiini) Saakeli, mikä vika on Pirjossa, Tuulassa, Arjassa ja Jarissa? Häh, kysyn vain.

En IKUmaailmassa antaisi lapselleni nimeä Jesse, Jemina tai Janette! argh! Nättejäkin nimiä löytyy kyllä, mut sit on näitä todellisia nimihirviöitä.