Onko tällä bloggarilla noussut pissi päähän?
http://johannanuusi.blogspot.com/
Ihan oikeesti, et KOKO Suomi tuntee??? WHAT?
Kommentit (114)
Kyllä pinnallisen minäkeskeinen blogi
kielii melkoisesta arvotyhjyydestä. Luulisi 3-kymppisen jo kasvaneen miettimään tärkeämpiäkin asioita.
No kylläpäs teet aikamoista syväanalyysia blogin perusteella, joka on vain yksi osa bloggaajan elämää. :)
Mä aloitin vähän aikaa sitten blogin ihan oman mielenterveyteni ylläpitämiseksi. Kirjoittelen siellä milloin mistäkin, välillä hömppää, välillä syvällisempää.
Ei yhtäkään blogia ole kenenkään ole pakko lukea, niinkuin ei esim. naistenlehdistäkään kaikki tykkää. Osa lukee vain Suomen Kuivalehteä, osa haluaa aina lukea kevyempää materiaalia. Jotkut lukee molempia, esim. minä. Omat suosikki lehteni ovat HS:n kuukausiliite ja Olivia. Eli asiaa ja hömppää, molemmille on paikkansa.
Miksette voi ajatella seuraamianne blogeja valitessane ikäänkuin seisovanne kaupassa lehtitelineen edessä? Valitsette sen lehden, mikä sopii teidän tarpeisiinne. Ei se sen vaikeampaa ole.
Mun mielestä on kiva että erilaisia blogeja on olemassa!
PEACE! :)
Toivottavasti ymmärrätte, että blogissa ei ole kirjoittajan koko elämä,
vaan pienen pieni osa siitä. Monikaan ei haluaisi julkisesti jakaa muuta kuin pintapuolisimman osan elämästään. En minä ainakaan.
Mainitsin itse jotain pinnallisuudesta aiemmin.
Totta kai kukin bloggaaja yleensä keskittyy haluamaansa elämän osa-alueeseen.
Kyse ei ole siitä, etteikö hänenkin elämässään olisi muutakin (haloo, suoraan sanoen), vaan siitä, mitä esim. tämä bloggaaja haluaa esitellä ulkomaailmalle, millä tavoin hän siitä kertoo, ja näinollen kuvasta, joka hänestä sen perusteella muotoutuu. Kuva ei muodostu pelkästään noiden tekstien ja kuvien perusteella vaan myöskin motiiveista, jotka niiden takana ovat, ymmärrätkö?
tassa blogissahan Suomi-mammoja taitaa nimenomaan arsyttaa se etta blogisti on aiti. Jos han olis esim. samanikainen lapseton ja mahd sinkku, hanelle kylla suotaisiin ilo bloggailla asioista mista han nyt bloggaa ja ottaa naita paivanasu-kuvia.
Kun aitinhan pitaa olla vain kiinnostunut lastenvaatteista, ei omasta ulkonaosta ja hyvinvoinnista. No, senhan kylla Suomessa kaydessa valitettavasti huomaa.
Täysin samat sanat!!!
Suomalaisten äitien pitäis olla räjähtäneen näköisiä, puklulta haisevia, goretexeissään hiihtäviä massamammoja, jotta olisivat hyväksyttyjä.
Johanna on aivan ihana!! Ja blogi on ihan paras blogi ikinä!!
Ap, tosi harmi että linkitit ton tänne, nyt Johanna varmasti sulkee sen.
harva kahden lapsen äiti on noin tyylikäs ja hyvännköinen kuin Johanna. Suomalaisia ärsyttää aina suuresti jos joku on onnellinen ja kehtaa vielä kertoa siitä. Siihen kun lisää tyylikkään ulkonäön, hyvin sisustetun kämpän niin jo vain suomimamman naama alkaa vihertää ja näppis heilumaan sieltä sohvan pohjalta. t. suomeen muuttanut entinen "ulkomamma", joka ihmettelee tätä kateuden määrää
kaikki lapset jo koulussa ja kotona häärii henkilökunta tekemässä kaiken. Mulla on näinollen aikaa paneutua lapsien lisäksi itseeni. Olen urheilullinen, kaunis 10v nuoremmannäköinen kuin olen, pukeudun hyvin räätälillä teetettyihin vaatetisiin pääsääntöisesti jne.
Mutta silti musta tuo kirjoittaja on jäänyt johonkin 14-15 vuotiaan tasolle.
Apua, sä et sit ainakaan seuraa aikaasi, vaikka sulla onkin henkilökuntaa ja ihan räätälillä teetetyt vaatteet? Mitä merkkejä laitat räätälisi kopioimaan? Jotain 80-luvun YSL:ää?? ;-) Mahdat olla aika näky. Kuulostatkin jo pahalta, huh huh.
Tosi taitavasti otettu ja "sommiteltu".
ja hyvin kuvattu blogi. Näkee kyllä heti, ettei asu Suomessa - ei suomimammojen blogit (omani mukaanlukien) ole noin tyylikkäitä.
Mietin vaan sitä miksi moni haukkuu tyyliä teinityyliksi? Eikö aikuinen nainen saa muka pukeutua farkkuihin, saapikkaisiin tai pitää huivia??? Eikä nuo ole sitäpaitsi teinivärejäkään. Ette taida paljoa katsella miten teinit pukeutuu? Niille värien harmonia on kauhistus, tämä bloggari taas sen taitaa.
Esim se valkoinen mekko siellä, missä on useampia vaatteita kuvattuna. Oikeestiko joku muka tuntee teinin, joka suostuisi sellaisen mekon laittamaan ylleen? Minä en kyllä tunne ainuttakaan. Enkä usko, että laittaisivat mitään muutakaan päälleen niistä vaatteista mitä tuossa blogissa on, juuri siksi, että ei noi ole teinivaatteita vaan aikuisen naisen vaatteita :)
Taitaa monilla tähän ketjuun kirjoittaneilla olla tyylitaju aika hakusessa.
Itse kyllä huolisin kaikki nuo vaatteet ja olen 42v työssäkäyvä äiti. Mutta mulla onkin tapana ostaa aika lailla vaatteita esim Tukholmasta tai Saksasta. Av-raadin mielestä olen sitten varmaan pissisäiti :D
, itsekin tykkään juuri tuollaisista vaatteista ja tyylistä vaikka olen jo 40v! Ei tuo ole mikään teinipissis tyyli(huom. olen teinin äiti ja kyllä teineillä on ihan erilaiset vaatteet) vaan esim. juuri norjalaiset ja tanskalaiset naiset pukeutuvat tuollaisiin vaatteisiin.Tyylikästä mutta ei yliampuvaa.
Siis ihan oikeasti, miksi? kenenkään ei ole pakko lukea kys. blogia, vapaaehtoistahan se kai on. kenenkään ei tule loukkaantua kyseisen blogin olemassolosta, sillä se on tarkoitettu sellaisille, jotka siitä saavat iloa, ja krijoittajan omaksi iloksi. Kyllä täällä pitää kaikki hyvä pilata ja liata retostelemalla sitä typerästi kateellisten toimesta. Johanna, jos luet tätä, niin muista, että eivät todellakaan KAIKKI ole tätä mieltä kuin jotkut tässä typerässä ketjussa. En ymmärrä, mitä iloa tuo ap on saanut tästä aloituksesta.
nimittäin koskien tuon blogin kirjoittajaa. Ette tunne häntä, miksi koette oikeudeksenne sanoa ilkeyksiä ja mustamaalata häntä täällä. Onpa kiva ajatella, mistä jotkut saa iloa elämäänsä! Toivottavasti on nyt hyvä mieli, kun saitte purkautua, kai siinä oma ego nousi kun pääsitte panettelemaan itsellenne tuntematonta ihmistä. On se nyt kumma, että ei bloginpitäjät saa olla rauhassa mitä ovat, älkää lukeko ellei innosta.
Yhteen kuvaan ottanut pahantuulisen lapsen kuvaan, ja muissa poseeraa eri vaatteissa. Sorry vaan, mutta ei mahdu ihan mun ajatusmaailmaan tuollainen, että mamma vaihtaa vaatteita ja kuvaa itseään. Tuli heti mieleen, ettei ihmekään jos lasta vähän kyrsii, jos tyyli on tämä: "odota, äidin täytyy vähän vaihdella vaatteita".
Kyllä mulla ainakin menisi tolkuttomasti aikaa tuollaiseen poseeraamiseen. Ja ylipäätään tuntuisi älyttömän vieraalta koko ajatus. Ehkä 10-vuotiaana olisin voinut tehdäkin jotain tuollaista. "hei kattokaa, nyt mulla on tää paita, ja nyt tää!"
Niin, ja varmasti suihkussa käyminenkin vie liikaa aikaa lastenhoidolta, siihenhän menisi niin tolkuttomasti aikaa, että on parempi vain jättää se yökkäri päälle ja mennä laahustaa naama pesemättömänä koko päivä, ettei menisi sitä kallisarvoista aikaa lastenhoidolta pois! Älkää muut mammat vain erehtykö VAIHTAMAAN vaatteita, sehän on TURHAMAISTA (ja se on suurin synti mitä voi olla olemassa) Ja jos siitä kuvankin näppäsee, niin sehän on nyt suorastaan saatanallista. Onpa hyvä, että niin monet ovatkin tajunneet tämän asian, ettei tarvitse huolestua nykymammojen turhamaisuudesta ja pinnallisuudesta sen enempää.
että rumien vaatteiden ostaminen on käytännöllisyyttä, mutta kauniita vaatteita ostava on pinnallinen ja turhamainen!
Ettekös tätä tienneet :D
... lastenvaatteissa nuo samat tuulet puhaltavat. Suomessa on kyllä uskomatonta se kulttuuri, että kaikki kaunis on ihan turhaa, sehän ei ole KÄYTÄNNÖLLISTÄ (nehän eivät siis voi esiintyä samassa vaatteessa nuo kaksi adjektiivia)
Voi että.... Johanna, toivon että olet niin vahva, että pystyt nauramaan tälle ketjulle. Jätä se omaan arvoonsa, tiedät itse millainen olet ja mitä haluat blogillasi viestittää.
noita blogeja katsastan, mutta minusta silkkaa viihdettä tämä blogi. Kaunis ja onnellisen oloinen nuori nainen, lahjakaskin varmasti.
Blogin kuvat ovat esteettisiä ja niistä välittyy ihanan rento kepeä elämänasenne. Tuskin tuon tekstin on tarkoituskaan olla erityisen tiukkaa asiaa.
Ihan hauska tuttavuus tuo blogi.
t. työkseen paljon kuvaava toimittaja
kun joku kritisoi, että ei saisi esitellä ostettuja vaatteita(?). Uskomattoman taivata nainen käsistään, sekä taulut että käsityöt ovat upeita. Kuinka moni arvostelijoista muuten tiesi, että joissain kuvissa taustalla näkyvä taulu on blogistin itsensä tekemä?
ja aloin seurata, minusta oikein kiva blogi moneen muuhun verrattuna. Ihmettelen että juuri tämä blogi herättää niin voimakkaita intohimoja. Minusta tämä on nimenomaan harmiton ja kiva, esteettinen blogi, eikä krjoittaja hirveästi valota henkilökohtaisia tai vaikeita asioita. Tietty myös ihanat Norjan maisemat tuo oman persoonallisen lisänsä blogiin...
Netti on pullollaan itähelsinkiläisten lähiössä asuvien mammojen blogeja, joissa pointtina on lähinnä esitellä uusimpia ostoksia. Oiskohan ap kenties joku heistä kun noin närkästyi?
ja aloin seurata, minusta oikein kiva blogi moneen muuhun verrattuna. Ihmettelen että juuri tämä blogi herättää niin voimakkaita intohimoja. Minusta tämä on nimenomaan harmiton ja kiva, esteettinen blogi, eikä krjoittaja hirveästi valota henkilökohtaisia tai vaikeita asioita. Tietty myös ihanat Norjan maisemat tuo oman persoonallisen lisänsä blogiin... Netti on pullollaan itähelsinkiläisten lähiössä asuvien mammojen blogeja, joissa pointtina on lähinnä esitellä uusimpia ostoksia. Oiskohan ap kenties joku heistä kun noin närkästyi?
Netti on tosiaan pullollaan mammojen blogeja, joiden visuaalinen ilme on surkea, kuvat huonoja ja blogin sisältönä on esitellä uusimmat ostokset.
ahdistaa omat ajatukset siitä kuka hänen suuren persoonansa tunnistaa ja kaikki kattoo! Taitaa olla kuulat aika hukassa Johannalla!