Loukkaannutko siitä, jos miehesi kävelee edelläsi esim kaupungilla?
Meillä mies harppoo isoin askelin ja kulkee aina edelläni. Olen valittanut hänelle, että voisi kulkea kanssani. Mies valittaa, että kävelen liian hitaasti. Jos kävelisin yhtä reippaasti harppoen kuin mies, se näyttäisi aika hölmöltä. Heittäkää mielipiteitänne.
Kommentit (26)
kun mies on painellut kaupungilla edellä, niin vaimo on sanaa sanomatta mennyt johonkin kauppaan sisään ja jättänyt miehen ihmettelemään, minne vaimo katosi=)
mutta kyllä se ärsyttää ja olen siitä sanonutkin miehelle. Meilläkin pituusero on yli 30cm enkä aina halua juosta kaupassa yms.
Mies jättäytyy aina minusta pari metriä jälkeen, kun odottelen, tekee sen taas. Olen sanonut monta kertaa, että ärsyttävä tapa, mutta mies kuittaa sen "lammaspaimen/jollain ihme suojelurefleksillä"! Pitää siis nähdä koko lauma (minäkö lauma?) ja ympäristö, ettei vaan mikään vaara uhkaa! :P
On jokseenkin yhtä epäkohteliasta maleksia ja toikkaroida pitkin katua, kauppaa tai toria, kun selvästi olisi tarvis päästä perille tai ehtiä. Minua ärsyttää melkoisesti vaimoni tapa poikkeilla sinne tänne kaupungilla. Hänen suuntavaistonsa on lisäksi niin huono, että vieraassa kaupungissa hänen pikku poikkeamisensa johti eksymiseen ja lopulta naista sai etsiä poliisin avulla. Tämä siis tapahtui ennen kuin ihan kaikilla oli kännykkä. Enkä sitä paitsi kävele erityisen kovaa. Kokemus vain on osoittanut, että vaikka ei suorastaan edellä kulkisi, joskus on pakko johdattaa, että päästään perille.
Sitten on eri asia, kun tosiaan on tarkoitus vain maleksia ja katsella.
Jonoissa kiilaaminen ja tungoksessa töniminen ja änkeäminen nyt on moukkamaista sukupuolesta ja pituudesta riippumatta.
ärsyttää jos yritän samalla puhua jotain asiaa, vaikka kaupassa tms.
Mies myös yrittää sysätä sen mun syyksi, mutta miksi se etumatka sitten on vakio? Jos kyse olisi mun hitaudesta niin kai se mies sitten loittonisi koko ajan?
mekin voidaan kävellä vaikka 5 km lenkki niin, että välimatka pysyy samana. Väittää syyksi sen, että olen hidas, mutta todellisuudessahan kävellään samaa tahtia, hän vaan edellä.
Tulee mieleen juuri tuo jonkun mainitsema, että joissain kulttuureissa miehen kuuluu kävellä edellä. Kyllä miehenikin on tuosta kuullut ja juuri siksi minua loukkaakin, että tietää tuon ja minun tunteeni edellä kävelemisestä ja silti jatkaa sitä.
T. 12
Tykkään kävellä silleen, että vähän syke nousee. Ja että matka etenee. Tietysti jos tarkoitus on maleksia, niin sitten maleksitaan :) Ja mäkin olen reilusti miestä lyhyempi (25cm).
Yritän kyllä sovittaa vauhdin hitaammin kävelevään, sillä onhan se epäkohteliasta harppoa edellä. Sitäpaitsi joskus joutuu itsekin kävelemään hitaammin, esim korkeilla koroilla, eikä mieskään silloin kävele edellä. Tai jos kävelee, niin saa myös kuulla siitä...
Eikä todellakaan ole mikään huono vinkki jäädä näyteikkunoita katselemaan, jos miehelle ei todellakaan mene päähän se, että kävelytahtia voisi vähän hidastaa.