saako lentokoneessa matkustava ottaa keittiöveitsen matkalaukkuun?
Ei siis käsimatkatavaraan, vaan ruumaan menevään? Tyhmä kysymys tietysti monen mielestä, mutta ollaan menossa lomalle apartementos-majoituksella ja niissä on aina tuskastuttavan huonot leikkuuveitset, veisin mielläni oman mukana. Mutten tietenkään halua, että laukku jää jumiin johonkin turvatarkastukseen.
Kommentit (10)
Ap, saat ottaa ruumaan menevään matkatavaraan.
<a href="http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Turva/EU-Listofprohibiteditems1…" alt="http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Turva/EU-Listofprohibiteditems1…">http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Turva/EU-Listofprohibiteditems1…;
*nauraa kippurassa*
Ei helvetti! Mistä noita uusavuttomia tolloja oikein tulee?
Onko joku oikeasti noin tyhmä? En millään uskoisi.
Siinä on selvästi lueteltu ne asiat, joita ei saa ruumaan menevään matkalaukkuun pakata. Teräaseita ei ole kielletty.
*nauraa kippurassa* Ei helvetti! Mistä noita uusavuttomia tolloja oikein tulee? Onko joku oikeasti noin tyhmä? En millään uskoisi.
Kerrohan nyt minullekin. Kun olen aika paljonkin matkustellut, mutten koskaan ole ennen tullut ajatelleeksi tällaista. Turvamääräykset ovat nimittäin aika epäloogisia, ei sitä max desin nesteet/1 litran muovipussissa -sääntöä esimerkiksi mitenkään voi päätellä, se pitää tietää.
Nyt onneksi yksi osasi hyvin kertoa minulle vastauksenkin, kiitos siitä.
*nauraa kippurassa* Ei helvetti! Mistä noita uusavuttomia tolloja oikein tulee? Onko joku oikeasti noin tyhmä? En millään uskoisi.
Kerrohan nyt minullekin. Kun olen aika paljonkin matkustellut, mutten koskaan ole ennen tullut ajatelleeksi tällaista. Turvamääräykset ovat nimittäin aika epäloogisia, ei sitä max desin nesteet/1 litran muovipussissa -sääntöä esimerkiksi mitenkään voi päätellä, se pitää tietää.Nyt onneksi yksi osasi hyvin kertoa minulle vastauksenkin, kiitos siitä.
mutta sanoisin, että onhan se vähän avutonta jos ei osaa lentoyhtiön sivuilta asiaa tarkistaa. Ei sitä päätellä tarvitse.
Ja sen takia avasinkin aloituksesi.
Ollaan menossa kesällä Espanjaan vuokrahuvilaan ja meinaan ottaa omat veitset ja paistinpannun mukaan.
Sama kokemus, ne ovat aina pilalla lomahuoneistoissa ja mikään ei vituta yhtä paljon kuin joutua kokkaamaan niin, että pannu on ruvella ja veitsi täysin tylsä.
Kerrohan nyt minullekin. Kun olen aika paljonkin matkustellut, mutten koskaan ole ennen tullut ajatelleeksi tällaista. Turvamääräykset ovat nimittäin aika epäloogisia, ei sitä max desin nesteet/1 litran muovipussissa -sääntöä esimerkiksi mitenkään voi päätellä, se pitää tietää. Nyt onneksi yksi osasi hyvin kertoa minulle vastauksenkin, kiitos siitä.
mutta sanoisin, että onhan se vähän avutonta jos ei osaa lentoyhtiön sivuilta asiaa tarkistaa. Ei sitä päätellä tarvitse.
siellä ei suoraan sanottu muuta kuin mitä ei saa ottaa käsitavaroihin.
ap
Kerrohan nyt minullekin. Kun olen aika paljonkin matkustellut, mutten koskaan ole ennen tullut ajatelleeksi tällaista. Turvamääräykset ovat nimittäin aika epäloogisia, ei sitä max desin nesteet/1 litran muovipussissa -sääntöä esimerkiksi mitenkään voi päätellä, se pitää tietää. Nyt onneksi yksi osasi hyvin kertoa minulle vastauksenkin, kiitos siitä.
siellä ei suoraan sanottu muuta kuin mitä ei saa ottaa käsitavaroihin.ap
Jos kerrotaan mitä EI saa ottaa mukaan, niin mitä arvelet jos siellä ei jotain asiaa ole mainittu? Jos ei ole kielletty, on sal.... arvaa itse loput.
Siellä ei ole selvää listaa siitä, mikä on kielletty ruumaan menevissä, mikä käsimatkatavaroissa. Kiitos sille, joka huomautti asian ilmenevän Ilmailulaitoksen listasta, sitä en ollut huomannut tarkistaa.
Onko tämä nyt sulle jotenkin erityisen vaikeata? Ajattelin kysäistä täältä, koska täällä on mahdollisesti joku lentoemo palstalla kuulolla. Jos olisin oikein eforttia pistänyt tähän, olisin varmaan itsekin asian huomannut.
Taidat olla kakkonen, ja sinua kiukuttaa, kun et osannut vastata suoralta lonkalta...
ap
Ap, saat ottaa ruumaan menevään matkatavaraan.
http://www.ilmailuhallinto.fi/files/lth/Turva/EU-Listofprohibiteditems1…