Sinä idiootti, joka yritit tehdä äidistä vauvakaappauksen syyllistä! Miltä nyt tuntuu?
Et ollut ainoastaan väärässä, vaan TYPERÄ PELLE!
Kommentit (68)
mutta se eteille ei pälkähdä mieleen, että vapauteen liittyy myös vastuu.
Sitä voi kaikenlaista sanoa, mutta terve harkintakyky on näissä asioissa kullanarvoinen.
Ja luuletteko te todella, että poliisi täällä lukee teidän juttujanne, ja sen perusteella epäilee ihmisiä?
"Hei Tauno, pistäpä donitsi sivuun ja tules katsoon, mitä nämä Suomen äitikansan älykkäät edustajat täällä spekuloi. Tottahan nämä rouvat tietävät paremmin kuin me, joten mennääs ja pidätetään se äiti!"
Le Varkaus sijaitsee ilmeisesti Ranskassa...
saa spekuloida tällaisia uutisia käsitellessä, että kuka on syyllinen tai kuka ei. Sananvapaus, katsokaas. Mistään kunnianloukkauksesta ei todellakaan ole kyse eikä tuolla äidillä tai perheellä ole mitään aihetta "nostaa kannetta". Tuskin ovat tällä palstalla käyneetkään. En ole huomannut, että täällä olisi suoraan syytetty äitiä tms, vaan on esitetty ihan perusteltujakin epäilyjä, kuka vauvan olisi voinut haudata. Ja nyt näyttää siltä, että moni osui lapsiepäilyillään oikeaan.
Pieneen mieleesi ei ole vissiin koko aikana tullut, että kyse ei ole keksityistä romaanihenkilöistä tai Salkkarien juonikuvioista.
Kyse on oikeista ihmisistä, jotka kaikki Varkauden asukkaan tunnistavat. Heitä sinä ja kaltaisesi paskapäät olette haukkuneet murhaajiksi ja ihan vaan iltapäivälehtiä lukemalla olette "tienneet" asiasta enemmän kuin poliisi.
Et omaa kuitenkaan sen vertaa empatiakykyjä tai älyä, että ottaisit tästä mitään opiksesi.
PS: kyllä, tunnistettavasta ihmisestä esitetyt loukkaavat väitteet ovat peruste herjausoikeudenkäynnille ja tämä koskaa nykyään myös nettikirjoittelua.
oli tapaus mikä tahansa, ovat kyllä järkyttävimpiä haaskalintuja mitä voi.
Tosi sairasta jengiä ovat.
että lapsen katoamistapauksissa syyllinen on usein TOINEN LAPSI. Väkivaltatapaukset ovat asia erikseen, niissä tekijä on useimmiten äiti. Ihan eri asia, mutta ymmärrän, että kouluttautumaton av-mamma voi luulla asiaa samaksi.
Useinkin ihmisiä "katoaa", ja todellisuudessa heidät on nirhattu. Niin se vain menee.
Itseäni hieman ärsyttää puolustella ihmisiä, jotka ovat esittäneet äidin syyllisyyden todennäköisyyttä, koska en itse vastaavasti täällä palstalla sellaista tehnyt. Silti ärsyttää vieläkin enemmän se tekopyhäily, mitä jotkut täällä nyt meuhkaavat.
Ei olisi saanut antaa omaa näkemystään tapahtumista, JOS niissä tekijä on äiti. Toisessa aiheessa jopa kehitysvammaisten vanhainkoti (tai whatever) oli tabu-listalla, eli ai jai jai, jos kehtasit esittää, että joku sieltä! Ei ollut! Nih!
Ilmeisesti ihmisten olisi heti pitänyt tietää, että juurikin tämä alle 15-vuotias tyttö on tapahtumien taustalla.
Hienoa, että selvänäköisyyttä oikeastikin on, koska täällä selvästi jotkut ovat alusta asti tienneet asoiden oikean laidan ja nyt kivittävät niitä, jotka ovat antaneet omia ehdotuksiaan tapahtumista. Hienoa, selvänäkijänaiset, olette te sentään taivaan lahja meille muille!
että lapsen katoamistapauksissa syyllinen on usein TOINEN LAPSI. Väkivaltatapaukset ovat asia erikseen, niissä tekijä on useimmiten äiti. Ihan eri asia, mutta ymmärrän, että kouluttautumaton av-mamma voi luulla asiaa samaksi.
Useinkin ihmisiä "katoaa", ja todellisuudessa heidät on nirhattu. Niin se vain menee. Itseäni hieman ärsyttää puolustella ihmisiä, jotka ovat esittäneet äidin syyllisyyden todennäköisyyttä, koska en itse vastaavasti täällä palstalla sellaista tehnyt. Silti ärsyttää vieläkin enemmän se tekopyhäily, mitä jotkut täällä nyt meuhkaavat. Ei olisi saanut antaa omaa näkemystään tapahtumista, JOS niissä tekijä on äiti. Toisessa aiheessa jopa kehitysvammaisten vanhainkoti (tai whatever) oli tabu-listalla, eli ai jai jai, jos kehtasit esittää, että joku sieltä! Ei ollut! Nih! Ilmeisesti ihmisten olisi heti pitänyt tietää, että juurikin tämä alle 15-vuotias tyttö on tapahtumien taustalla. Hienoa, että selvänäköisyyttä oikeastikin on, koska täällä selvästi jotkut ovat alusta asti tienneet asoiden oikean laidan ja nyt kivittävät niitä, jotka ovat antaneet omia ehdotuksiaan tapahtumista. Hienoa, selvänäkijänaiset, olette te sentään taivaan lahja meille muille!
On muuten kaksi eri asiaa sanoa, että "minusta poliisin pitäisi selvittää seuraavien tekijöiden rooli..." tai muuta.
Kuin sanoa, että "keharit siitä läheltä ihan varmana sen teki, keharit on väkivaltaisia ja arvaamattomia".
Tai että "äiti on tosi epäilyttävä, mitä lyödään vetoa että se oli vauvan äiti."
Jos et ymmärrä noiden eroa, olisi ehkä parempi ettet kirjoittaisi mitään ketjuihin, joissa käsitellään rikoksia ja puhutaan tunnistettavista ihmisistä.
Useinkin ihmisiä "katoaa", ja todellisuudessa heidät on nirhattu. Niin se vain menee.Itseäni hieman ärsyttää puolustella ihmisiä, jotka ovat esittäneet äidin syyllisyyden todennäköisyyttä, koska en itse vastaavasti täällä palstalla sellaista tehnyt. Silti ärsyttää vieläkin enemmän se tekopyhäily, mitä jotkut täällä nyt meuhkaavat.
Ei olisi saanut antaa omaa näkemystään tapahtumista, JOS niissä tekijä on äiti. Toisessa aiheessa jopa kehitysvammaisten vanhainkoti (tai whatever) oli tabu-listalla, eli ai jai jai, jos kehtasit esittää, että joku sieltä! Ei ollut! Nih!Ilmeisesti ihmisten olisi heti pitänyt tietää, että juurikin tämä alle 15-vuotias tyttö on tapahtumien taustalla.
Hienoa, että selvänäköisyyttä oikeastikin on, koska täällä selvästi jotkut ovat alusta asti tienneet asoiden oikean laidan ja nyt kivittävät niitä, jotka ovat antaneet omia ehdotuksiaan tapahtumista. Hienoa, selvänäkijänaiset, olette te sentään taivaan lahja meille muille!
mutta kaappaus oli tässä se ratkaiseva juttu. Äitihän pystyy tekemään lapselle "helpomminkin" väkivaltaa kuin hautaamalla hankeen. Todennäköisintä on, että tämä sieppaajalapsi on pelästynyt vauvan itkua ja jättänyt hänet hankeen.
Minua ärsyttää edelleen eniten äitiin kohdistuneet aiheettomat herjaukset ja syylliseksi leimaaminen. Siksi minusta on oikein hieman herätellä tällaisia sairaita kirjoittajia omasta pikku todellisuudestaan. Eikä ole kyse mistään selvännäkemisestä, vaan ihan tilastollisesta faktasta.
Teidän maailma on niin pieni kuin hyttysen kakka.
Nämä ilmiöt leviävät vielä kotonurkille. Maailman rajat katoaa. Ei kukaan olisi uskonut että suomalaiset nuoret alkavat tappamaan toisiaan kouluissa. Mutta niinpä vai kävi että opit rantautui tänne valtameren takaa.
Ei meidän tarvitse mennä kuin Tukholmaan ja siellä lähiöön. Vain tyhmä jättäisi pienen vauvan valvomatta ulos nukkumaan. Alle kouluikäiset eivät leiki ulkona ilman aikuisten läsnäoloa.
Teidän maailma on niin pieni kuin hyttysen kakka. Nämä ilmiöt leviävät vielä kotonurkille. Maailman rajat katoaa. Ei kukaan olisi uskonut että suomalaiset nuoret alkavat tappamaan toisiaan kouluissa. Mutta niinpä vai kävi että opit rantautui tänne valtameren takaa. Ei meidän tarvitse mennä kuin Tukholmaan ja siellä lähiöön. Vain tyhmä jättäisi pienen vauvan valvomatta ulos nukkumaan. Alle kouluikäiset eivät leiki ulkona ilman aikuisten läsnäoloa.
ja sen takia on typerää yrittää väittää, että samat säännöt pitäisi päteä Tukholman lähiössä ja jossain Perämiukkulassa.
Huonoa tuuria voi tietysti olla ja pienelläkin paikkakunnalla voi olla joku häiriintynyt yksilö. Mutta pitääkö Varkauden takia muka alkaa välttää lapselle terveellistä ulkona nukuttamista? No EI. Todennäköisyys joutua tuollaisen teon kohteeksi on samaa luokkaa kuin joutua meteorin alle. Eihän tuollaista ole sattunut ennen Suomessa.
Yhtä hyvin vauva olisi voinut tukehtua peittoonsa sisällä tai joku olisi voinut hänet pahoinpidellä omassa kodissaan. Sellainen on paljon yleisempää ja todennäköisempää, kuules...
saa spekuloida tällaisia uutisia käsitellessä, että kuka on syyllinen tai kuka ei. Sananvapaus, katsokaas. Mistään kunnianloukkauksesta ei todellakaan ole kyse eikä tuolla äidillä tai perheellä ole mitään aihetta "nostaa kannetta". Tuskin ovat tällä palstalla käyneetkään. En ole huomannut, että täällä olisi suoraan syytetty äitiä tms, vaan on esitetty ihan perusteltujakin epäilyjä, kuka vauvan olisi voinut haudata. Ja nyt näyttää siltä, että moni osui lapsiepäilyillään oikeaan.
Pieneen mieleesi ei ole vissiin koko aikana tullut, että kyse ei ole keksityistä romaanihenkilöistä tai Salkkarien juonikuvioista. Kyse on oikeista ihmisistä, jotka kaikki Varkauden asukkaan tunnistavat. Heitä sinä ja kaltaisesi paskapäät olette haukkuneet murhaajiksi ja ihan vaan iltapäivälehtiä lukemalla olette "tienneet" asiasta enemmän kuin poliisi. Et omaa kuitenkaan sen vertaa empatiakykyjä tai älyä, että ottaisit tästä mitään opiksesi. PS: kyllä, tunnistettavasta ihmisestä esitetyt loukkaavat väitteet ovat peruste herjausoikeudenkäynnille ja tämä koskaa nykyään myös nettikirjoittelua.
Nyt se maine on puhdistettu, kun syyttömyys on selvillä. Jos aikomuksesi on tehdä jotain mediavapaudelle, niin toivottavasti sinulla on iso lompsa. Itse haukut ja herjaat palstalaisia, eli et ole yhtään sen parempi kuin muut.
Huomenna on perähikijältä "alpo"syytettyjen listalla. Häneltä paloi tupa jossa emäntä oli torkuilla. Emäntä selvisi mutta "alposta" liikkuu kaikenlaisia huhuja. Syytön se "alpo" on, jutut ei lopu ennen kuin toisin todistetaan. Ihmiset lukevat iltapäivälehtiä ja se se suurin synti onkin.
Ei muualla maailmassa.
Siitä on terveellisyys kaukana jos riski on joutua lumihankeen. Eikö se pitäisi jokaisen tiedostaa tuppukylissäkin.
Pieneen mieleesi ei ole vissiin koko aikana tullut, että kyse ei ole keksityistä romaanihenkilöistä tai Salkkarien juonikuvioista. Kyse on oikeista ihmisistä, jotka kaikki Varkauden asukkaan tunnistavat. Heitä sinä ja kaltaisesi paskapäät olette haukkuneet murhaajiksi ja ihan vaan iltapäivälehtiä lukemalla olette "tienneet" asiasta enemmän kuin poliisi. Et omaa kuitenkaan sen vertaa empatiakykyjä tai älyä, että ottaisit tästä mitään opiksesi. PS: kyllä, tunnistettavasta ihmisestä esitetyt loukkaavat väitteet ovat peruste herjausoikeudenkäynnille ja tämä koskaa nykyään myös nettikirjoittelua.
Nyt se maine on puhdistettu, kun syyttömyys on selvillä. Jos aikomuksesi on tehdä jotain mediavapaudelle, niin toivottavasti sinulla on iso lompsa. Itse haukut ja herjaat palstalaisia, eli et ole yhtään sen parempi kuin muut. Huomenna on perähikijältä "alpo"syytettyjen listalla. Häneltä paloi tupa jossa emäntä oli torkuilla. Emäntä selvisi mutta "alposta" liikkuu kaikenlaisia huhuja. Syytön se "alpo" on, jutut ei lopu ennen kuin toisin todistetaan. Ihmiset lukevat iltapäivälehtiä ja se se suurin synti onkin.
Sinun haukkumisesi ja Varkauden äidin haukkumisen välillä on kaksi aivan olennaista eroa.
Mahdatko edelleenkään ymmärtää, vaikka paljastan ne sinulle, no tuskin.
Mutta menkööt:
1) sinua ei tunnisteta kirjoituksistasi eli en hauku idiootiksi ketään nimeltä/ketään tunnistettavaa.
2) ilmaisen halveksuntani sinun käytöstäsi ja persoonaasi kohtaan, mutta en väitä sinua murhaajaksi.
Minä en aio tässä käräjille ketään viedä, mutta sinun pitäisi tajuta, että joku asianosainen saattaa vielä hermostua levittämistäsi huhuista ja väitteistä ja viedä.
PS: kuka niitä huhuja Alposta muuten levittääkään? Eivät ne tyhjässä leviä, vaan kaltaisesi ilkeät ja typerät ihmiset niitä keksivät ja panevat liikkeelle.
Jokaisen vähänkään järkeä päässään säilyttävän olisi pitänyt pystyä jo tuosta tapahtumaketjusta päättelemään, että äiti tai isä on äärimmäisen epätodennäköinen tekijä.
Siinäkin valossa, että tällaiset tapaukset ovat suomessa olleet järjestäen lasten tekemiä, ei vanhempien.
ELi olen ap:n kanssa samaa mieltä, typeriä pellejä suurin osa spekuloijista.
tekevät paljon enemmän pahaa lapsilleen kuin vieraat. Näin on! Ei voi mitään. Jenkeissäkin yhdessä perheessä aikoinaan vauva toisensa jälkeen kuoli kätkytkuoleman. Myöhemmin todettiin että äiti oli murhannut kaikki.
haukkua idiootiksi halventaa nöyryyttää nimitellä murhaajaksi(abortti) etc...tällä palstalla. Ei sitä kukaan tiedä, että se olen juuri minä kuin minä itse. Siksi se menettää merkityksensä niinkö.
Se mitä minä yritän sanoa on se, että ihminen joka tietää syyttömyytensä ei muiden mielipiteistä piittaa, varsinkaan siinä vaiheessa, kun todetaan syyttömyys todeksi. Silloin ihminen elää muiden mielipiteiden kautta. Hän ajattelee mitä muut minusta ajattelevat. Jokaisella saa olla mielipiteitä ne ovat vain mielipiteitä.
Sitä ennen olet piinassa ja sitä piinaa ei kukaan voi estää et sinä enkä minä. Me voimme tietenkin tukea ja vahvistaa uhriksi joutunutta. Sillä vahva tuki on tarpeen, ei se mitä muut ajattelevat asiasta.
Jos taas kuvittelet haukkumalla niitä, jotka syyllistivät uhria et ole yhtään sen parempi kuin syyllistäjät. Se merkitsee loputonta sotaa. Et auta uhria, vaikka kuvittelet sanoillasi olevan suuren ehyttämisen tehon uhriin.
Media tulee aina vaikuttamaan ihmisten mielipiteisiin ja ajatteluun. Mikä sopii sinun pirtaan ei aina sovi minun pirtaan.
M?nchausen by proxy. Todella, tooodella todennäköistä :D
tekevät paljon enemmän pahaa lapsilleen kuin vieraat. Näin on! Ei voi mitään. Jenkeissäkin yhdessä perheessä aikoinaan vauva toisensa jälkeen kuoli kätkytkuoleman. Myöhemmin todettiin että äiti oli murhannut kaikki.
Mutta etkö jo TAJUA, että Suomessa, ei siis Ranskassa tai Yhdysvalloissa, todennäköisin syyllinen vauvan kaappaamiseen vaunuista on toinen lapsi??
Miten tämä voi olla näin vaikea käsittää?
haukkua idiootiksi halventaa nöyryyttää nimitellä murhaajaksi(abortti) etc...tällä palstalla. Ei sitä kukaan tiedä, että se olen juuri minä kuin minä itse. Siksi se menettää merkityksensä niinkö.
Se mitä minä yritän sanoa on se, että ihminen joka tietää syyttömyytensä ei muiden mielipiteistä piittaa, varsinkaan siinä vaiheessa, kun todetaan syyttömyys todeksi. Silloin ihminen elää muiden mielipiteiden kautta. Hän ajattelee mitä muut minusta ajattelevat. Jokaisella saa olla mielipiteitä ne ovat vain mielipiteitä.
Sitä ennen olet piinassa ja sitä piinaa ei kukaan voi estää et sinä enkä minä. Me voimme tietenkin tukea ja vahvistaa uhriksi joutunutta. Sillä vahva tuki on tarpeen, ei se mitä muut ajattelevat asiasta.
Jos taas kuvittelet haukkumalla niitä, jotka syyllistivät uhria et ole yhtään sen parempi kuin syyllistäjät. Se merkitsee loputonta sotaa. Et auta uhria, vaikka kuvittelet sanoillasi olevan suuren ehyttämisen tehon uhriin.
Media tulee aina vaikuttamaan ihmisten mielipiteisiin ja ajatteluun. Mikä sopii sinun pirtaan ei aina sovi minun pirtaan.
Lain edessä sillä on merkitystä, haukutko Varkauden äitiä syylliseksi vaiko abortin tekijöitä murhaajiksi. Ekasta voidaan rangaista, toisesta ei. Syytön saa välittää muiden mielipiteistä, etenkin jos ne ovat näin törkeitä ja tuomitsevia. Ja sanoisin, että yleisen oikeustajun nimissä, PITÄÄKIN välittää.
M?nchausen by proxy. Todella, tooodella todennäköistä :D
vaativia diagnooseja tuosta vain.