Kävin tänään ensimmäistä kertaa Lidlissä. Yllätyin aika paljon.
Olen vältellyt noita saksalaisia schaisseloita parhaani mukaan. Nyt olin töiden merkeissä pienellä paikkakunnalla, josta ei äkkiseltään löytynyt muuta kauppaa. Hieman häveliäänä astuin Lidlin pihalle. Yllättäen pihalla oli enimmäkseen suht. nykyaikaisia autoja, ei nyt kalleinta luokkaa kylläkään, mutta vain hieman alempaa keskivertoa monet.
Varauduin siihen että kaupassa käyskentelisi kylähullujen, juoppolallejen ja koulukotinuorten kaltaista väkeä, mutta yllättäen näin ihan suht. normaalin oloisia lapsiperheitäkin.
Sieltä sai muutakin kuin marinoituja siankorvia. Yllätten siellä oli paljon samoja tuotemerkkejä kuin ihan tavismarketeissa. Vaatteet näyttivät olevan Ökotex merkittyjä.
Ostin ihan maittavan salaattiaterian sieltä. Katselin pitkään saksalaisia suklaita, mutta päädyin lopulta After eighteihin.
Myymälässä oli siistimpää kuin oletin. Kassa puhui hyvää suomea. Ihan positiivinen yllätys oli tämä. Saatan ehkä joskus vielä elämäni aikan poiketa... tosin en sentään ihan lähiaikoina uudestaan.
Onko muuten Lidl saksassa halpisketju vaiko ihan normimarketti?
Kommentit (47)
ole tapana asioida Lidlissä ;)
ap
..jota muuten pidän ääliömäisenä tapana suhtautua elämään. mitä järkeä?
ole tapana asioida Lidlissä ;)
ap
....kylähullujen, juoppolallejen ja koulukotinuorten kaltaista väkeä
Ootko tältä planeetalta? En mäkään käy Liiterissä, mutta en mää nyt noin dille ole : ) huhhuh...
Meidän paikkakunnalla Lidlin pihassa on kyllä melkein kalleimmat ja uusimmat autot muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Tiedän montakin vakavaraista perhettä ja suorastaan rikasta, jotka ostaa sieltä omat vanhempani mukaanlukien. Isäni on paikkakunnan rikkaimpia ja käy aina Lidlissä.
Helvetin typerää kuvitella, että ihmiset valitsee kaupat varallisuutensa mukaan. En ole todellakaan valmis maksamaan ylihintaa jostain S-ja K-markettejen tuotteista kun Lidlistä saa samaa tai jopa parempaa halvemmalla.
vanhempaa, selvästi varakasta väkeä - eli sellaista harmaatukkainen pukumies isolla maasturilla väkeä. Ja itse olemme myös suht hyvätuloisia, eikä todellakaan hävetä Lidlissä asioida. Ajatteleeko tosiaa joku niin että pitäisi :)