Kävin tänään ensimmäistä kertaa Lidlissä. Yllätyin aika paljon.
Olen vältellyt noita saksalaisia schaisseloita parhaani mukaan. Nyt olin töiden merkeissä pienellä paikkakunnalla, josta ei äkkiseltään löytynyt muuta kauppaa. Hieman häveliäänä astuin Lidlin pihalle. Yllättäen pihalla oli enimmäkseen suht. nykyaikaisia autoja, ei nyt kalleinta luokkaa kylläkään, mutta vain hieman alempaa keskivertoa monet.
Varauduin siihen että kaupassa käyskentelisi kylähullujen, juoppolallejen ja koulukotinuorten kaltaista väkeä, mutta yllättäen näin ihan suht. normaalin oloisia lapsiperheitäkin.
Sieltä sai muutakin kuin marinoituja siankorvia. Yllätten siellä oli paljon samoja tuotemerkkejä kuin ihan tavismarketeissa. Vaatteet näyttivät olevan Ökotex merkittyjä.
Ostin ihan maittavan salaattiaterian sieltä. Katselin pitkään saksalaisia suklaita, mutta päädyin lopulta After eighteihin.
Myymälässä oli siistimpää kuin oletin. Kassa puhui hyvää suomea. Ihan positiivinen yllätys oli tämä. Saatan ehkä joskus vielä elämäni aikan poiketa... tosin en sentään ihan lähiaikoina uudestaan.
Onko muuten Lidl saksassa halpisketju vaiko ihan normimarketti?
Kommentit (47)
Ollaan niin köyhiä, että ei ole omaa autoa. Ei kulje busseja lähelle Lidliä. Vain autolliset rikkaat voi käydä siellä...
Wannabe-snopeja? Onko sulla itsellä mitää mielipidettä mistään vai sanelevatko sun hianot kaverit kaikki? Oletko sä porukan huonoiten koulutettu tai huonoimmassa työssä?
huhhuh mikä tyyppi...luulet ilmeisesti kuuluvasi jonkinlaiseen hienostoon, mutta sivistyneeksi et voi itseäsi väittää...puistattaa...
Jos olisi ihan lähellä, hakisin varman limuja sieltä. Ja jos olisin varakas, ostokset tekisin aina kauppahallista tai stokkan herkusta. Ilman snobbailua, ihan vaan laadun perässä. (repesin kyl ap.n marinoiduille siankorville =DD)
..koska kassasysteemit on niin raivostuttavat!! En viitsi latoa samoja ostoksia sen seitsemää kertaa edestakaisin kärryyn ja sieltä pois! :(
(Toki joskus tulee käytyä Lidlissäkin, eikä muuten mitään pahaa sanottavaa oo. Mutta useimmin käännyn suomalaisiin kauppoihin.)
että sieltä saa tiettyjä juttuja edullisemmin mitä tavallisista marketeistä +sellaisia tuotteita mitä ei tavallisista marketeista saa lainkaan/harvoin. Varsinkin hevi-osastolla on esim. vihreitä paprikoita (vaaleanvihreitä, ei "tavallisia vihreitä") ja sein todella edulliseen hintaan esim. kirsikoita ja vesimeloneja ym.
Eikä kannatta unohtaa sitä, että moni maahanmuuttaja on asunut ennen Suomea muissa Euroopan maissa, ja heille Lidl voi olla se tuttu kauppa, esim. Saksassa on Lidlejä mutta ei Siwaa jne.
mutta kun käyn, siellä on kauppa täynnä puolalaisia ja saksalaisia. arvatkaa mikä kaupunki ja mikä tehdas lähellä?
Enkä toisaalta ihmettele. Mä käyn lidlissä joskus, syystä että siellä ei ole niitä tuotteita yleensä mitä suosin ja en jaksa ja halua juosta kaupasta toiseen, tykkään että kaupasta pitää saada ne kaikki tuotteet mitä mä haluan ilman että pitää lähteä viereiseen.
No, mulla on pari tuttua jotka käy lidlissä paljon. Usein olen saanut kuulla tän "mä sain 30 eurolla, ihan kauheesti kaikkea ja verrattuna siihen kun kävin viime viikolla prismassa"
Ok, en mulle ole mitään syytä epäillä että mulle valehdeltaisiin, varmaan niin on. Ja varmaan sen takia moni jolla on rahasta tiukkaa käy lidlissä, ei se tietenkään sulje pois sitä etteikö siellä muutkin kävisi.
Mikäs siinä, ei mua häiritse ollenkaan missä kukakin käy ruokakaupassa, ei tuu mun jääkaappiin ne pöperöt.
Lidlissä saa monia erikoisuuksia joita ei muissa kaupoissa ole Esim. tanskalaiset pannukakkupallot on lasten jälkkärisuosikkeja. Kreikka-viikoilla hamstraan pakkseen fetataskuja.
"Normaaliostoksia" en Lidlistä tee, mutta silloin tällöin minäkin haen jotain erikoisuuksia, mitä tavallisissä kaupoissa on vähemmän. Ja usein silloin tarttuu jotain myös vihannes/hedelmäosastolta, joka ainakin meidän lähi-Lidlissä on hyvin hoidettu. Ja täytyy sanoa, että asutaan varsin supi-suomalaisella ja kohtuu varakkaalla/keskiluokkaisella alueella, joten en siellä sen kummempaa "rupusakkia" ole nähnyt kuin muissakaan kaupoissa... Eihän Lidl mikään Stockan herkku ole, mutta täällä meilläpäin ehkä lähimpänä sitä, jos "erikoisuuksia" ajatellaan :)
Lidlissä ruokaostoksilla ja siihen yhteen kertaan jäi. Ei oo tuo kauppa minun makuuni. Ja juuh, on halpiskaupan oloinen, jotenkin tuntuu ettei se ruoka voi olla laadukasta ja puhdasta, joten ymmärrän ap:n mielikuvaa ko kaupasta.
Lidlistä ostan tietyt jutut, tavallisista supermarketeista toiset, hallista ja torilta sekä Stockan herkusta kolmannet.
Lidlissä on muuten edullinen ja hyvä pähkinäsekoitus (noin 12e/kilo) sekä samanhintaisia manteleita ja saksanpähkinöitä. Nämä eivät muuten ole mitään (epäterveellisiä) "herkkuja" - terveiset vaan 23:lle - vaan superfoodia. Pähkinät kookospähkinää lukuunottamatta ovat erittäin hyödyllisiä hyvän rasvahappokoostumuksensa vuoksi. Maapähkinät muuten eivät ole pähkinöitä ollenkaan, joten tämä ei koske myöskään niitä.
sen verran pihi, ja nykyisin Lidl sattuu olemaan sopivasti erään harrastuspaikkani lähistöllä, niin samalla reissulla haen sieltä ne meidän perheen perustuotteet huomattavasti edullisemmin, kuin mitä saisin ne esim. Prismasta, josta yleensä ostan kaikki elintarvikkeet.
Broilerin maustamattomat fileet 8,90€/kg(Kariniemen)
Raejuusto 1,69€/500g (Valion kamaa eri paketissa)
Rahkaa
Kasviksia ja hedelmiä,huomattavasti edullisempia kuin muissa kaupoissa
Sekä myös esim. pakastettua parsakaalia
Mitään leikkeleitä en osaa oikein sieltä ostaa, enkä oikein muutakaan.
Tosin lasten synttäreille kävin hakemassa kaikki "mässyt" eli sipsit ja karkit yms sieltä, hyvät valikoimat ja edulliset hinnat.
Niin ja tosiaan jos se tässä on jotenkin oleellista, niin perheen bruttotulot on vuodessa suuruusluokkaa > 100 000€.
Niin ja tosiaan jos se tässä on jotenkin oleellista, niin perheen bruttotulot on vuodessa suuruusluokkaa > 100 000€.
Molemmat kuuluvat ns halpaketjuihin, jotka ovat ponnistaneet "normaalien" ihmisten ostospaikoiksi.
Asun Frankfurtin lähellä Saksassa, ja asioin normaalisti sekä Aldissa että hieman kalliimmassa kaupassa (paikallinen K-kauppa). Aldista perustavarat ja kalliimmasta tuoretavarat. Aldissa erittäin hyvä ja kattava luomutuotteiden valikoima.
Lidliä meidän lähellä ei ole, mutta ihan vastaava kauppa on.
niin sen on valloittaneet duunarit vielä duunivaatteet päällä. Huomioliivejä siellä ja täällä ja aina liikkeellä firman pakettiautolla tai vastaavalla.
parhaat ja/tai edullisimmat hedelmät/vihannekset (aina ei ole kaikkia laatuja, mutta ne joita on on parhaita ja edullisia, esim. mangot, tomaatit, mandariinit jne.), pähkinät, suklaat, makkarat, pakastepizzat, vaipat yms. Ja monta sellaista juttua, mitä muista kaupoista ei saa.
Ja jos tämä oli varallisuuskysymys, niin meidän perheen käteen jäävät vuositulot kans reippaasti yli 100k.
Olen vältellyt noita saksalaisia schaisseloita parhaani mukaan. Nyt olin töiden merkeissä pienellä paikkakunnalla, josta ei äkkiseltään löytynyt muuta kauppaa. Hieman häveliäänä astuin Lidlin pihalle. Yllättäen pihalla oli enimmäkseen suht. nykyaikaisia autoja, ei nyt kalleinta luokkaa kylläkään, mutta vain hieman alempaa keskivertoa monet.
Varauduin siihen että kaupassa käyskentelisi kylähullujen, juoppolallejen ja koulukotinuorten kaltaista väkeä, mutta yllättäen näin ihan suht. normaalin oloisia lapsiperheitäkin.
Sieltä sai muutakin kuin marinoituja siankorvia. Yllätten siellä oli paljon samoja tuotemerkkejä kuin ihan tavismarketeissa. Vaatteet näyttivät olevan Ökotex merkittyjä.
Ostin ihan maittavan salaattiaterian sieltä. Katselin pitkään saksalaisia suklaita, mutta päädyin lopulta After eighteihin.
Myymälässä oli siistimpää kuin oletin. Kassa puhui hyvää suomea. Ihan positiivinen yllätys oli tämä. Saatan ehkä joskus vielä elämäni aikan poiketa... tosin en sentään ihan lähiaikoina uudestaan.
Onko muuten Lidl saksassa halpisketju vaiko ihan normimarketti?
ai että ihan normaalejakin ihmisä näkyi? oletko jotenkin äärettömän snobi elitisti vaiko pelkästään ääliö?
ole tapana asioida Lidlissä ;)
ap
asioidessani. Olin kuvitellut, että siellä kävisi ihan normijengiä, mutta järkytyksekseni huomasin, että siellä oli niin luuserin näköstä sakkia, et huhuh. Muutenkin valikoima surkea ja kauppa kaikin puolin kämänen. Enää en mene.