LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
Tein tuossa alkuviikosta positiivisen raskaustestin ja tänään olisi viikkoja 5+0. Minulla on kolme lasta ja keskenmeno viime kesältä. Np-ultrassa viikoilla 11+ huomattiin, että pikkuisen kehitys oli loppunut joitakin viikkoja aikaisemmin. Kaavittiin ja siitä lähtien on uutta yritystä ollut. Nyt sitten kaivattu plussa, jonka seurauksena myös pelko ja jännitys siitä, että meneekö kaikki tällä kertaa hyvin. Oireita on järkyttävä väsymys ja krapulainen olo. Tällä kertaa ajattelin mennä alkuraskauden ultraan yksityiselle, vaikka se tyyristä touhua onkin.
adalat 5+0
Onnea oikein paljon! Ihanaa, että sinäkin pääsit tänne puolelle viimein! :)
Ja onnea muillekin plussanneille!
Joku niistä testiviivojen vahvuuksista kyseli. Ite en oo ainakaan koskaan saanu testiviivaa kontrollia tummemmaks, vaikka monilla eri testeillä oon testaillu.
On. Täällä on pahoinvointi muuttunu eilen taas pahempaan suuntaan. Vielä en suostu valittamaan, hyvä vaan että on oireita, niin voi koittaa vähän uskoa tähän raskauteen. Saas nähdä, miten mielipiteet muuttuu, kun alkaa kunnolla oksetuttamaan..
4 yötä enää seuraavaan ultraan, jeij!
-Aveena, rv 6+
Heissuli,
täällä olisi yksi marraskuulle lasketun ajan saanut:) kasvetaan siis kimpassa!
olin aiemmin tuolla pikku2maaliskuussa mutta nyt vihdoin onnannut.
piti vielä lisätä, että esikoinen ennättää täyttää juuri 7, jos tämä pikkuinen pysyy matkassa.
tapir
Hyviä vointeja ja tarrasukkia pikkuisille!
Lipstikka ja Ryyni rv 6+2
Aveena: luinkin tuolta vauvakuumepuolelta hyvistä uutisistasi kun pitästä aikaa tulin antamaan elonmerkkejä itsestäni. Silloin kun päätin mennä kurkistelemaan "vanhaan pinoon" en tiennyt olevani itsekin raskaana. Edelleen on epäuskoinen olo kun sellaisia oikein kunnon oireita ei tälläkään kertaa paljon ole. Tosin eihän minulla koskaan ole ollut ei niissä onnistuneissa raskauksissa eikä siinä keskenmenneessäkään, joten pakko yrittää luottaa ja uskoa, että kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan. Minulla on takana kuitenkin kolme onnistunutta, helppoa raskautta ja yksi epäonninen ja ei mitenkään VOI olla niin paska tuuri, että toista kertaa peräkkäin menisi mönkään.
Eikö se niin ollut, että varhaisultraa kannattaa ajatella joskus viikoille 7+? Alan alkuviikosta kalenteri kädessä soittaa aikaa. Aina ei ole niin helppo sumplia aikoja tuollaisiin kun työ häiritsee vapaa-aikaa niin pahasti ;)
adalat 5+1
Niinkuin varmasti useimmat meistä, olen onneni kukkoloilla ja silti ihan epäuskoinen; kahden vuoden pinnistelyjen jälkeen tämä tuntuu NIIIIIN mahtavalta ja toisaalta juuri sen takia kaikki pelottaa myös. Raskaushan on ihan alussa ja siksi on mukava kirjoitella täällä, kun ei viitsi miehen lisäksi vielä muille kertoa...kaunis asia, mutta jotenkin tuntuu,että odotuspaineet kasvaa, jos kaikille kertoo. Tässä on jännää vielä se, että meillä on mahdollisuus kaksoisraskauteen. Arvatkaapa vaan aionko huomenna kanssa varata klinikalle varhaisultran:)
kaikille iloa, aurinkoa!
Pulleita massuja odotellessa,
tapir
Kiva että porukka kasvaa :)
Itse täällä edelleen puoliksi vain kurkistelemassa, raskaus kun on niin kovin alussa vielä. Jonkin verran on massussa nippailuja ja lievää väsymistä havaittavissa (tosin saattaa johtua orastavasta flunssastakin).
Sellaista mietin, että milloinkas sitä pitikään neuvolaan soitella? Ja mitäs te muut, oletteko suunnitelleet menevänne yksityiselle varhaisraskauden ultraan? Itse olin ensimmäisestä, mutta en toisesta. Olisi se oikeastaan ihan kiva kuulla, onko siellä kaikki hyvin. Toisaalta, jos ei ole kaikki hyvin, se kyllä paljastuu ilman ultraakin sitten jossain vaiheessa.
Mimmimami, rv. 4+2
Päätin vihdoin uskaltautua tänne palstalle mukaan. Plussasin tuloksen helmikuussa ja nyt viikkoja 6+3 LA 3.11.2011 ainakin näillä näkymin. Viime viikolla kävin varhaisultrassa, koska minulla on PCO ja enää toinen munasarja jäljellä. Takana tyttö 05 syntynyt ja yksi tuulimunaraskaus viimekesältä joka päättyi melkein kohtalokkaaseen keskenmenoon. Ultrassa näkyi raskauspussi, ruskuainen ja pieni alkio, jonka pinnassa värähteli :)...mutta menen vielä vilkaisemaan tarkemmin 24.3, jotta nähdään kunnolla että kaikki on ok!
Olo on jo pahentunut päivittäin, mutta aikalailla samat on oireet kuin viime raskaudessakin, joka päättyi onneksi onnellisesti :)
Onpa mukava vihdoin taas päästä tänne 6 vuoden jälkeen.
Nanna: varasin kanssa varhaisultran 31.3 eli sinne saakka on vain jaksettava odottaa. Meillä laskettu aika 16.11 ja olivat sitä mieltä klinikalla, että aikaisintaan 28.3 kannattaa mennä ultraan. Olisin tottakai halunnut varata ajan heti silloin maanantaille, mutta mies on työmatkoilla 31. päivään asti eli pakko odottaa pari ekstra päivää.
Itselläni ensimmäinen raskaus kyseessä ja pitkien lapsettomuushoitojen ja monien epäonnistumisien jälkeen on jotenkin tosi pelokas olo koko raskauden suhteen. Siksi jo niin kovasti toivon, että tulisi edes jotain alkuraskauden oireita, että voisi edes vähän uskoa, että toveri on vielä matkassa mukana. Mutta on kai niitä "oireettomiakin" alkuraskauksia??
Huh, uusi hyypiö liittyy seuraanne erittäin sekavin mielin...
Plussasin pari tuntia sitten, kun menkat oli viikon myöhässä. Ehkäisy petti... Ennestään kolme lasta, mutta ajatuksissa on kyllä ollut vielä se neljäskin muksu joskus saada. Päätti näköjään valita itse ajankohdan!
Oli pakko heti kurkistaa keskustelupalstalle, josko täällä olis muitakin. Ja olihan täällä! Kyllä tuntuu hienolta asialta tää vertaistuki, mitä teiltä saa.
Olo on tietty vielä sekava ja käytännön elämä vaatii monenlaista järjestelyä tämän yllätysraskautumisen kanssa, mutta tiedän että kaikki kääntyy vielä reilusti positiivisempaan suuntaan. Nyt jo tuntuu paremmalta, kun luki teidän juttuja.
Onko muita kohtalotovereita, joilla on ristiriitaiset tunteet raskautumisesta?
Toivotan onnea kaikille plussanneille! Ollaan kuulolla.
4.kertainen
Minullakin hyvin sekava mieli! Meillä kaikki vasta kovin alussa. Perjantaina tein ekan plussan, la toisen ja tänään aamulla CB näytti samantien että raskaana ja 1-2 eli nyt olis suunnilleen viikot 3-4.
En tosiaan tiiä kun just jätettiin pillerit pois (en muista tarkalleen millon), eikä mulla kerennyt olemaan sen jälkeen kuukautisia enkä ajatellut edes ovuloivani. Lahopäinä unohdettiin 2 kertaa käyttää kumia niin toisesta sitten nasahti..
Ainakin viikon verran nyt pitäisi vain odotella ja katsella, että alkaisiko ne kuukautiset.
Meilläkään ei siis ollut mitenkään suunniteltu tämä ja ensimmäinen olisi vasta tulossa joten olen todella sekaisin. Ruoka ei oikein maistu, hankala nukahtaa, olen kauhean hermostunut, huono olo ja pyörrytys. Joku muukin huuteli että on heräilly kauhean aikaisin aamuisin. Mulla oli sitä koko viime viikon. Ping! Viimestään kuudelta ihan pirteenä ylös.
Eiköhän se tästä sitten onneksi muutu, jos nyt matkassa pysyy!
Onnittelut kaikille plussanneille ja tsemppipeukkuja että kaikki menee hyvin!
Sunnuntai aamun testi toi tulokseksi plussan, tosin hailukan mutta iha selvästi havaittavan kuitenkin.
Miksikö varuillani niin siksi että pari päivää aijemmin loppuivat menkat/vuodot?. Olivat kyllä niukemmat kuin normimenkat ja ei ollut yhtään hyytymiä, mutta vuotoa kuitenkin. Muut oireet vain jatkuivat (lämmöt koholla, rinnat kipeenä, närästys) niin siksi testasin.
Nyt olis tarkoitus sitten loppuviikosta testailla ja katsoa vahvistuuko viiva vai mitä.
Mitäs minusta itsestä sitten vielä voisin kertoa... olen 37 v ja tämä on kolmas lapseni. Edelliset ovat 7 v ja 5 v.
helöyhelöy.. menkat alko tänään joten jättäydyn pois keskustelusta ihan hyvillä fiiliksillä kun tosiaan ei tässä mitenkään toivomalla olla toivottu vielä toista.. :) mukavaa odotusta teille kaikille!
Minä sain varattua neuvola-ajan huhtikuun alkuun, nyt sitten vaan pidetään sormia ristissä että kaikki menee hyvin. Onneksi kaikki oireet on selvempiä kun edellisen, keskenmenneen raskauden aikana. Tänään aamulla sai kokemusta aamupahoinvoinnista, tai kuvotuksesta. Onneksi ei sentään okseta ja ohi menee syömällä. Pitääkin varmaan hamstrata toimistoon kaikkea naposteltavaa vastaavan varalle. Ja kyllä tuo mahan nipistelykin tuntuu välillä aika ilkeältä.
Laikku 5+1
Mä varasin meille varhaisultran 31.3 yksityiseltä, eli sitten tsekataan onko kyseessä kaksoisraskaus vai ei:) pääasia, että tulisi edes yksi terve tapaus maailmaan! ON TÄTÄ SEN VERRAN HARTAASTI ODOTETTU:)
Neuvolasta ei kukaan vielä vastannut, ovat nuo soittoajat niin kovin tiukat. No eipä ole kiire vielä, ehkä sen jonnekin huhtikuulle saa sitten.
hiphei, tapir
Monet teistä olivat varailleet ultra ja neuvola-aikoja. Itse en ole vielä saanut aikaiseksi varailla mitään. Varhaisultraan olen tosiaan kyllä tällä kertaa vakaasti päättänyt mennä eikä mieskään hannaa vastaan, vaikka se sen vähän yli sata euroa kustantaakin. Pitää vaan yrittää saada aikaa sumplattua niin, että ei tarvitse lasten kanssa sinne lähteä.
Kukas se tuolla ylempänä kyseli raskaudesta kertomisesta? Me emme ole kertoneet vielä kenellekään. Toisaalta tekisi ihan hirveästi mieli kertoa, mutta yritän tässä nyt hillitä itseäni. Olen ihan armoton lörppö tälläisissä ja toisaalta mitä sitä salaamaan. Viimeeksikin kun kävi huonosti oli oikeastaan aika ihanaa, että kaikki läheiset ja työkaverit tiesivät. Ei tarvinnut selitellä erikseen olotilojaan ja sain tukea vähän joka suunnalta. Lapsille kertomista aion kyllä tällä kertaa pitkittää. Oli ihan hirveää joutua heille selittämään, että ei meille nyt tulekaan vauvaa. No, täytyy nyt vaan toivoa, että tällä kertaa kaikki menee hyvin ja saan sen nyytin syliin ja lapset saavat vielä sen yhden sisaruksen, jota ovat kaipailleet.
adalat 5+2
Armoton väsymys päällä. Töissä jaksaa jotenkuten skarpata, mut kun kotio pääsee, niin mitään ei jaksa tehdä eikä mihinkään lähteä. Harmittaa vain muksujen puolesta, kun ei oikein jaksa innostua niidenkään kanssa mistään.
Tää on kyllä ihan tuttua aikaisemmista raskauksista. Ja luulenpa, että pahoinvointikin kohta ilmestyy kuvioihin. Vai onko jollakin monisynnyttäjällä ollut niin, että toisessa raskaudessa on ollut pahoinvointia ja toisessa ei?
Vielä on vähän sulattelemista tässä raskautumisessa, vaikka huomaan jo hymyileväni ajatukselle, että saan joskus vauvan syliini. On ne vaan NIIIn ihania! Ukolle täytyy kuitenkin vielä äksyillä :) Mietityttää jo kauheesti, että miten mun aika riittää kaikille mun lapsille. Isompi autokin pitää hankkia. Ja mites me mahdutaan tähän huusholliin ym. ym. Mä taidan olla ihan tyhmä, kun tässä vaiheessa mietin tällaisia...
Pitäis neuvolaankin ottaa yhteyttä, vaikka en kyllä yhtään muista, milloin käytiin ekassa neuvolassa. On se vaan jännä, miten kaikki voi unohtaa...
4.kertainen 5+1
Moikka kaikille!
Olen viikolla 6+3 ja la on 4.11. Odotan neljättä lasta, vanhemmat lapset ovat neljän ja seitsemän vuoden välillä :) Neljäs lapsi ehti olla suunnitelmissa vain pari viikkoa ennen tärppiä, nyt on vähän pöllähtänyt olo :D Aikaisemmin kuin kolme lasta oli se "tottakai" riittävä määrä ;)
Kova väsymys meinaa olla ja leuat nitisevät liitoksissaan kun niin pitää haukotella. Viikonloppu meni huonoa oloa potiessa, tänään töissä oli jo onneksi helpompaa. Toivottavasti tässäkään raskaudessa ei tarvisi oksennella.
Neuvolan varasin tänään, se on 6.4. Ultrakäytännöstä ei ole tietoa eikä muistikuvaa :D
joka varoivaisesti liittyy myös tähän ryhmään.
Eli laskettu aika olisi 25.11 ja plussasin jo selkeän plussan dpo 9 eli kp 25/30. Ja päivä päivältä ne ovat vahvistuneet. Mulla tosiaan kohdunulkoinen raskaus tuossa joulukuussa ja nyt yk 2 tämä plussa, uskomatonta! Vielä en uskalla liikaa toivoa, odottelen nyt ensimmäistä ultraa, joka on parin viikon kuluttua. Saan ne tosiaan myös kunnalliselta puolelta ihan niin kuin Aveenakin eli tuon ku:n vuoksi. Rinnat on tosi kipeät ja vatsaa nippailee, toivottavasti kaikki on hyvin. Neuvolaa en uskalla varata ennen kuin tuo eka ultra on ollut, ettei tule pettymyksiä niin kuin viimeksi.
Mutta paljon onnea teille kaikille muillekin plussasta ja toivottavasti kaikkien pienet pysyvät matkassa mukana!
Lumi 3+3
Minäpä liityn joukkoon! Testasin tänään sen uumoillun plussan. on nipistellyt vatsaa, väsyttänyt ja ollut vähän huono olokin ja rinnoissakin tuntuu oudolta.
LA olisi kai 13.11, ja nyt rv 5. Edellinen yritys meni kesken viime vuoden marraskuussa viikon 6 lopussa, joten aikalailla varpaillaan ja jännittyneenä olen tämän kanssa.