LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
Moi!
Aika on vierähtänyt nopeasti mutta meille syntyi tyttö 7.11. Synnytys käynnistettiin 6.11 viikolla 36+6 verisen vuodon takia. Avautumisvaihe kesti 9t 45 min ja ponnistusvaihe HUIKEAT 2t 41 min. Tyttö syntyi avonaisessa tarjonnassa niin siksi ponnistusvaihe pitkittyi. llman imukuppia selvittiin. Otti kyllä koville ja tuntu että voimat loppuu.
Painoa oli 3060g ja pituutta 49cm.
Oikein on ihana tyttö. Todella rauhallinen ja tyytyväinen. niin ja kaunis kun mikä!
Onnea kaikille muillekin!!
Nautitaan pikkuisista!
Buzzador hakeee testaajia kohderyhmistä:
* Vuonna 2011 syntyneet lasten vanhemmat
* Raskaana olevat!
* Teinit vuosimallia 94-97
Haluatko kokeilla uusia tuotteita ilmaiseksi ja jakaa testipakkauksia kavereillesi?
Buzzador hakee ensivuoden kampanjoihin uusia testaajia. Kun olet kokeillut tuotetta, raportoit mielipiteet netin kautta. Helppoa ja täysin ilmaista. Jokaiseen kampanjaan osallistuminen on vapaaehtoista.
Rekisteröidy linkkini kautta, niin minä saan buzzador pisteitä ja pääsen helpommin ensi vuonna myös kampanjoihin mukaan.
Linkki: http://www.buzzador.com?refstr=vw1309
Olen itse aiemmin päässyt testailemaan mm. vaippoja, shampoota, lihaliemivalmistetta, lastenruokia jne jne. :)!
Tässä vielä buzzadorin virallinen ilmoitus:
Hei!
Tarvitsemme jälleen apuasi!
Moni yritys on kiinnostunut toteuttamaan kampanjoita kanssamme vuoden 2012 keväällä. Raskaana olevat, vauvojen ja pienten lasten vanhemmat sekä teinit ovat erittäin suosittu kohderyhmä - osaksi sen vuoksi, että moni asiakkaistamme toimii kyseisellä sektorilla, mutta osaksi myös sen vuoksi, että pienokaiset "vanhenevat" nopeasti ja tämän vuoksi meidän täytyykin värvätä ja täydentää jäsenrekisteriämme jatkuvasti.
Pyydämme apuasi seuraavien kohderyhmien värväyksessä:
• Raskaana olevat ja vanhemmat joiden pienet lapset ovat syntyneet 1. tammikuuta 2011- 31. joulukuuta 2011 välisenä aikana
• Teinit jotka ovat syntyneet vuosina 1994-1997.
Mitä enemmän meillä on oikeaan kohderyhmään kuuluvia Buzzadoreja, sitä enemmän voimme toteuttaa laajempia ja hauskempia kampanjoita näille kohderyhmille!
Tunnetko pienten lasten vanhempia tai teinejä?
Arveletko, että heidän mielestä olisi mukavaa toimia Buzzadorina ja saada mahdollisuus kokeilla mielenkiintoisia tuotteita ja palveluja sekä tietysti keskustella niistä ystävien kanssa?
Värvää heidät Buzzadoreiksi!
Käytä alla olevaa linkkiä värvätessäsi:
http://www.buzzador.com?refstr=vw1309
Värväyskampanja on voimassa tästä päivästä alkaen 15. tammikuuta 2012 asti.
Hei,
Plussasin viikko sitten, ja menkoista laskien LA olisi 28.10, mutta tänään (rv 5+6 laskennallisesti 28pv kierrolla) kävin aiemman kohdun ulkoisen raskauden takia konrtolliultrassa, niin tarkkaa raskauden kestoa ei vielä pystytty määrittämään, mutta arvioituna 5+vähän. Tämä johtaisi siis siihen, että LA olisi marraskuun alussa.
Ketään muita vielä?
Entäs JonnaSy?
-Aveena,rv 5+
plussa tuli. Eli laskettu aika olisi noin 7.11.2011.
Nyt mieli hieman sekaisin mutta kyllä tämä tästä vielä tasaantuu.
Testasin viime torstaina plussan ja laskurin mukaan la olisi 11.11.2011. Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa.
Tiedättekö jo milloin teillä on eka neuvolakäynti? Itse ajattelin soittaa sinne tällä viikolla... Onko teillä mahdollisuutta varhaiseen ultraan? En tiedä pääsenkö neuvolan kautta, mutta haluaisin kovasti mennä vaikka sitten yksityiselle jos ei muuten. Jotenkin haluaisin varmistua että siellä joku on, kun kaikki tuntuu vielä niin epätodelliselta.
Onnesta sykkyrällä,
Nanna 4+3
Hei!
Eli plussa tuli melko pitkän ja tuskallisen yrittämisen jälkeen ekan IVF:n seurauksena viikko sitten lauantaina ja hedelmöityspäivän mukaan nyt on menossa 5+0
Neuvolaan en ole vielä soitellut, mutta pitänee pian soitella, että pääsisi siihen np ultraan mahdollisimman pian, kun viikolla 10-12 se ainakin netin mukaan tehdään...
Varhaisultran varasin yksityiselle 22.3. Sinne saakka pitänee jännäillä ja aika piinaahan tämä on nyt ollut. Olen tehnyt ainakin 7 raskaustestiä ja ehkä olen vähän huolissani, kun se plussaviiva ei ole vieläkään kontrolliviivan vahvuinen. Huomenna teen vielä CB:n digitestin ja toivon, että se näyttää toivotun "raskaana 3+". Millä testeillä te muut olette testanneet ja onko se plussa viiva ollut jo kontrolia tummempi?
Kaikki tosiaan tuntuu epätodelliselta. Oireita on jonkin verran: rinnat on tosi arat, ruuan jälkeen närästää ja heräilen pääosin joka aamu siinä klo 5 aikaan, iltaisin hiukka etoo ja pahat hajut saavat yökkäilemään.
Laskettuaika olisi 7.11. jos kaikki sujuu...
Ehkä minäkin uskaltaudun tänne eli testasin viikko sitten sunnuntaina jo plussan kp:llä 24/27 laskettu aika olisi sama kuin nannalla eli 11.11.11 esikoisen yritystä on takana jo 14 kk ja lapsettomuus kokeisiin olisi ollut jo aika. No toivottavasti pysyy kyydissä nyt.. pahaa oloa ei ole ollut ja se vähän ehkä huolettaakin. rinnat on kipeät ja tuvonnut samoin vatsaa turvottaa.
Ekan neuvolan tilasin se on 21.3. Onko muilla mitään vihlontaa tai muuta vastaavaa...? Mulla vihloo välillä tosta häpyluun kohdilta ja säteilee nivusiin..?? onkohan ihan ok.. pelkään niin että menee kesken ku edellinen meni tosi ihan aikaisin (3+?) mutta silti. testasin tiistaina kp 26/27 CB:LLÄ raskaana 2-3 tuli mieleen että onko toi ihan ok lukema? vai pitäisikö olla tossa kohtaa vasta 1-2??
Minni ja esikoinen 4+3
Onnea Birre, Nanna, Voikukka ja Minni!
Nanna: Minulla on sen kohdunulkoisen takia tarkempi seuranta, joten eka UÄ oli jo viikolla 5+ ja toinen tulee ensiviikon ke (16.3.), jolloin on luultavasti n. rv 7+0 - rv 7+1. Tässä kaupungissa ei käsittääkseni normaalitilanteissa tarjota muita ultria kuin np n. rv 12 ja rakenne n. rv 20.
Minni: Mulla on kanssa jonkinverran vihlontaa, painottuen enemmän vasemmalle. Ultrassa siellä oli keltarauhaskysta, joten mun vihlonnat saattaa kyllä olla siitä johtuvia. Mutta olen käsittänyt, että kaikenlainen vihlonta on ihan normaalia ja asiaankuuluvaakin. Kohdun kasvuun liittyviä, ainakin.
Voisikohan tuo iso viikkomäärä (-> korkea hormonipitoisuus) viitata kaksosiin? :)
ON. Soittelin tänään polille, ja kysyin perjantaisen hCG-määrityksen tuloksia. (Otettiin siksi (kai..) kun oli ne kaksi onteloa, että viittaisiko hormonipitoisuus kaksosiin). Arvo oli 3200 ja hoitaja sanoi, että kaksosiinhan se voi viitata. Selvittelin kuitenkin itse noita viitearvoja, ja ihan keskellä yksöisraskauden keskiarvoja näille päiville tuo kyllä mielestäni oli.
Mulla on kanssa neuvola varattuna tuonne 21.3. Yleinen neuvolapäivä siis :)
Aveena, rv 5+paljon
Kiva kun on muitakin uusia tullut jo tänne!
Minni: Mullakin vihloo samasta kohtaa ihan päivittäin, kävellessä erityisesti nivusista. Jostain luin että se on ihan normaalia koko ensimmäisen kolamnneksen ajan.
Voikukka: Mäkin oon heräillyt joka aamu ekan kerran viideltä! Mikäköhän siinä on? Mun plussat on ollut haaleampia kuin kontrolliviivat. Ja kummallista kyllä cb:n testillä sain huomattavasti tummemman kuin mammaksi herkällä testillä, vaikka ton mammaksi-testin pitäisi olla herkempi ja mun järjen mukaan siinä pitäisi näkyä kenties tummempi viiva tai ainakin aikaisemmin. No, mulla ei näin kuitenkaan ollut. Tein vielä cb:n digitestin viime perjantain päivää ekan plussatestin jälkeen ja siihen tuli raskaana 1-2 viikkoa, mikä vastasi mun laskuja joiden mukaan oisin silloin ollut 3+6 tai 4+0. Periaatteessa siihen ois voinut tulla suuremmatkin viikot, mutta tein sen aika laimeasta iltapäiväpissassa, joten se varmaan selittää asiaa. Ilmeisesti noissa testeissä on aika paljon yksilöllisiä eroja, samoin kuin hormonipitoisuuksien nousussa.
Ootteko te muut muuten käyneet vielä verikokeissa varmistamassa tuloksen? Itse en vielä ole, mietin että jos ei neuvola sitä vaadi en välttämättä menekään, kun niin selkeät oireet kuitenkin on ja kolmella eri testillä oon jo testanut sen plussan.
Huomenna ajattelin soitella ekaa kertaa neuvolaan, katsotaan saanko mäkin ekan ajan 21.3 :)
Alkuraskauden ultra on vielä harkinnassa... Kun periaatteessa kaiken pitäisi olla hyvin, tulin raskaaksi ekalla yrittämällä ja mitään ongelmia ei oo koskaan ollut. Toisaalta, haluaisin varmistua että siellä on joku. Toisaalta pelkään, että jos meen liian aikaisin ja siellä ei kuulukaan sydänääniä niin panikoidun aivan totaalisesti. Hankalaa... Mieskin vaan sanoo, että sä saat päättää mennäänkö vai ei. Ehkäpä kyselen neuvolantädin mielipidettä asiaan ja päätän sitten. Luultavasti en malta olla menemättä :)
Aurinkoista tiistaita kaikille!
Nanna rv 4+4
Hei,
Yksi ilmoittautuisi mukaan marraskuulaisten joukkoon. Kaksi ja puoli vuotta lapsettomuushoitoja pian takana ja just tänään sain verikokeen tulokset ja positiivista näytti! Oon tietoisesti ollut edes lukematta näitä odottavien keskustelupalstoja pahan mielen välttämiseksi ja siksi mun olikin nyt ihan pakko heti tänään antaa itselleni lupa kurkistaa tänne. Mies on varovaisempi osapuoli ja käskee toppuuttelemaan, mutta kymmenenien negatiivisten raskaustestien jälkeen en halua enkä pysty hillitsemään itseäni. Näin lähellä ei olla koskaan oltu enkä uskonut tähän saakka pääseväni eli nyt otan kaiken ilon luvalla irti.
Aurinkoista keskiviikkoa kaikille!
Uskaltaudunkohan tänne jo; sain selkeän plussan Clearbluen testiin tänään päivällä ja kp:t on vasta 26/27. Laskettu aika siis ilmeisesti 17.11. Jotenkin epätodellinen olo ja tietysti reaaliteetitkin tiedossa, eli näin varhaisessa vaiheessa keskenmenon riskikin vielä suuri.
Jos vauva pysyy matkassa, tästä tulee meidän iltatähti; kolmas ja viimeinen lapsi.
Kolmannella kierrolla hormoonikierukan poiston jälkeen sitten tärppäsi (kuten edellinenkin lapsi). Ensimmäistä ei ehditty edes yrittää, vaan se tuli heti kun annettiin "lupa" tulla.
Oireena vain ja ainoastaan metallin maku aamuisin suussa, josta osasinkin epäillä raskautumista.
Heipsan kaikille!
Ajattelin kirjotella tänne kun kerran lukemaan eksyin ja aika suuri epäilys on että täälläkin olisi pikkukakkonen tulossa. Testiä en oo vielä ees tehny, tänään kyllä sen ostin.. Menkkojen ois tänään pitäny alkaa mut eipä oo näkyny, joten huomenna aamusta testittelyä :D Kuvottavaa oloa ollu jo parin viikon ajan aikalailla sekä amuisin että iltasin.. ei kuiteskaan ainakaan toistaseks vielä ympäri vuorokauden niin ku esikoista odottaessa.. Me poistatettiin marraskuussa hormonikierukka sen sopimattomuuden takia ja siitä asti ollaa kumiukoilla menty.. tarkotus ei ollu ihan vielä tulla raskaaks muttah.. tervetullut tämäkin nyt on jos tässä raskaana ollaan :) meijän esikoinen on syntyny toukokuussa 2009 :)kirjottelen huomenna lisää ku selviää testin tulos.. ehkä tällä on joku tarkotuksensa ku joskus oon puhunu että haluisin lapset ennen ku täytän 25v ja nyt sit jos raskaana oon ni murunen syntyy just sopivasti marraskuussa ku ite täytän joulukuussa sen 25v :D
Täällä viikkoja luultavasti huomenna tasan 6 ja laskettu aika on joskus marraskuun alussa, ilmeisesti 5.11 tai 6.11. Ihan varma en noista viikoista ole, parisen päivää saattaa heittää.
Kolmatta kullannuppua odotellaan, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Neuvolan ja ekan ultran varasin toissapäivänä, ultra on 23.3. ja neuvola 30.3. Olen joka raskaudessa halunnut mennä yksityiselle varhaisraskauden ultraan, tuntuu niin pitkältä ajalta odottaa sinne 11-12 viikolle että näkee, onko siellä kohdussa jotain elävää ja kuinka monta, vastaako viikkoja ym.
Olo on melko hyvä, välillä väsyttää tolkuttoman paljon ja aaltomaista etomista on välilä, ei onneksi koko ajan. Ja rinnat on turkasen kipeet :/
Raskaudesta ei vielä tiedä kuin mies ja kaksi parasta kaveria. Tuon ekan ultran jälkeen varmaan kerron omille vanhemmilleni, jos kaikki siellä ok. Lapsille kerrotaan vasta np-ultran jälkeen. Mites muut, kenelle olette jo paljastaneet isonpienen salaisuuutenne? :)
Hyvää alkuraskautta kaikille marrasvauvojen odottajille!
Lipstikka ja Ryyni rv 5+6 (kunnes toisin todistetaan)
että minkä ikäisiä teidän vanhemmat lapset on?
Meilläkin ois vähän "iltatähti" tulossa, vaikka itsellä ei ole ikää vasta kuin 30v. Vanhemmat lapset on 9v. ja kohta 7v. Tämä kolmonen on myös varmaan meidän viimeinen lapsi, tosin vannomatta paras ;)
@Lipstikka: meidän lapset ovat saman ikäiset, eli 9 ja 6; ehtivät täyttämään juuri 10 ja 6 ennen kuin uusi tulokas syntyy. Minä olen itse taas lähes 10-vuotta sinua vanhempi, elä tämä on aivan varmasti meidän viimeinen lapsi :)
siis lapset täyttävät 10 ja 7, ennenkuin uusi vaavi syntyy.
Heippa kaikille!
Mites SuhmuraSandra, testasitko jo? Peukut pystyssä :)
Mimmimami, Marjuska ja Lipstikka, onnea! Ja tervetuloa!
Rohkaistuin eilen ja varasin ajan neuvolaan. Sain ajan 29.3 eli kolme viikkoa pitäisi vielä odotella. Päädyttiin myös käymään alkuraskauden ultrassa ja varasin sen 31.3 eli pari päivää neuvolan jälkeen, kun menemme pieneen neuvolaan ja siellä kuulemma saattaa saada ylimääräisiä ultria jos odottajia on vähän sillä hetkellä. Joten ajattelin että, jos sittenkin pääsemme kunnalliselta puolelta niin perun sitten tuon yksityisen, vaikka ihan mielellämme kyllä maksammekin siitä tarvitatessa :). Mulla on muuten viikkoja silloin ultran aikaan 7+6, täti siellä puhelimessa sanoi että se on ok, milloin te ootte käynyt jos ootte käynyt?
Minua pyydettiin myös toimittamaan pissanäyte neuvolaan ensi viikolla, mutta en huomannut kysyä mitä siitä tutkitaan, tietääkö joku?
On aika hassu olo, kun tuntuu että viimeiseen kahteen päivään ei oo ollut mitään oireita. Sitä ennen oli yököttävä olo ja oksentelinkin. Vaikka ei se oksentelu nyt mukavaa oo, niin ainakin tietää olevansa raskaana. Mites teidän oireet? Onko kellään muulla oireet loppunut? Toivottavasti tää ei tarkoita mitään pahaa :(. Yritän pysyä kuitenkin positiivisena ja nauttia että nyt pääsee taas jumppaan ja salille, kun ei koko ajan yökötä :)
Nanna 5+0
Juu-u, täällä edelleen ihmetellään ja jännäillään.. menkat ei oo alkanu ja viimeks tänä aamuna testi näytti jo toisen kerran negatiivistä :o täytyy odotella varmaan ens viikkoon ja ostaa viel uutta testiä jos ei menkat ala tulemaan. :o
nanna2011: Viikko 8 on just paras ajankohta ultralle kuulemma, silloin näkyy sydämen syke jo kunnolla. Mulla on tulee olemaan ultran aikana viikkoja 7+6.
Mimmimami: Kiva, kun on samanikäisiä lapsia :) Tuntuu että kaikilla odottajilla on paljon pienemmät edelliset lapset.
Mullakin vaihtelee paha olo, välillä on päiviä, jollon olo on ihan normaali ja välillä etoo ihan koko ajan. Kiva herätä aamulla ja arvailla, onko tänään yökpäivä vai ei ;)
Lipstikka ja Ryyni rv 6+1
Saanen ilmoittaa että meille syntyi 19.11 poika.Painoa oli 4285g ja pituutta 51 cm. Synnytys oli rankka ja pitkä (24h50min),mutta traumoja ei jäänyt vaikka imukuppisynnytys olikin. Ensi päivät vietti poika teholla kun sai synnytyksen yhteydessä ilmarinnan ja keuhkotulehduksen,mutta toipui nopeaa ja nyt vietämme ihanaa vauva-arkea kotona :)