LA marraskuu 2011?
Kommentit (620)
taas vuotoa, ei housuihin asti, mutta pyyhkiessä :( Alavatsaakin alkoi juilimaan nyt aamulla menkkamaisesti ja lämmötkin ovat mielestäni hieman matalammalla. Loppuviikkoon ajattelin suosiolla jättää testauksen, mutta jotenkin vaan tuntuu, että kesken tää nyt meni :(
-martta 36/28-33 dpo 17
Eka raskaus alussa, jännät fiilikset. Vauvaa ollaan yritetty melkeen vuoden verran, joten kovasti ollaan onnellisia tästä. Silti vähän epätodellinen olo.:) Väsyttää ja paleltaa, onneks pahoinvointia ei ole juurikaan ollut. Eka neuvola on 4.4. Toivottavasti masuasukki pysyy matkassa.
Henrika 6+2.
Minulla ollut tänään oireiden suhteen helpompaa, mutta olenkin panostanut tasaiseen syömiseen. Mutta siis millä pääsisi eroon tästä jatkuvasta keskenmenon odotuksesta? joka kerta pyyhkiessä pitää tarkistaa paperia ja alitajunnassa jäytää pieni pelko, plääh..
Laskettu aika täälläkin marraskuussa, 7.11. :) Mites ne raskausviikot laskettiinkaan, jos ma alkoi 7. viikko niin onko nyt 6+1 vai 6+2? :D En muista vaikka esikoinen "vasta" 1v3kk. Ikäeroa näille olis siis tulossa 1v11kk! :)
Ekan neuvolan olen varannut myös, se on 1.4. ja ultra 21.4.!
Tervetuloa kaikki! Lumi kuinka ihanaa että oot mukana!!
eka neuvola on mulla 21.3 ja pahoinvointia on ollut eilinen ja tämä päivä.. mikään
ei pysy aamupäivällä sisällä. No siksi siis aika moni jo tietää.. töissä ei pysty paljo
näin kovaa oksentamista piilottaan. Toisaalta oon niin onnellinen tästä pahoinvoinnista se kertoo kuitenki että kaikki on tähän asti edennyt..
Esikoinen siis tulossa yk 14 napsahti.
Voi martta älä toivoas vielä heitä! luin jostain että alkuraskauden vuoto on normaalia.. jos sitä
ei tule enempää kuin kuukautisissa ja kivut eivät ole kovemmat kuin normaalisti. Vaikka tiedän että varmaan pelottaa edellinen meni itsellä ihan alussa kesken ja nyt on koko ajan pelko että jos jotain sattuukin. Musta tuntuu laikku ihan samalta.. aina ku hulahtaa niin juoksen vessaa ihan paniikissa..
Nöpönäiti se eka päivä on aina 6+0 eli nyt sulla on 6+1
minni 5+4
Väsymys on armotonta täälläkin, varsinkin kun ei pysty kahvia juomaan entiseen tahtiin. Aamukahvi on kuitenkin pakko juoda vaikkei hirveästi mieli teekään, muuten en pääse hereille ollenkaan.
Pahoinvointi on maltillista, hyvä niin. Jumpassa ja zumbassakin olen pystynyt käymään ja toivon että toimintakyky pysyy tallella muutenkin koko raskauden ajan, yrittäjänä kun täytyy olla töissä kuitenkin mahdollisimman paljon.
Ultraan vielä reilu viikko, en malttaisi odottaa!
Lipstikka ja Ryyni rv 6+5
Ihanaa lukea muidenkin alkutaipaleella olevien kommentteja:) itsellä ei juuri oireita; eipä ollut ensimmäisessä raskaudessanikaan. Jotenkin sitä kuitenkin odottaa, että oireita pitäisi olla, kun niistä jokapuolella kovasti kirjoitellaan...hieman on alavatsaa jomotellut ja väsyttää, mutta muuten ihan zero-oireet.
Mä mietin tässä, että taidan ehkä kanssa kertoa läheisimmilleni ystäville ja sukulaisille parin viikon sisällä tästä iloisesta asiasta. Kamala sanoa, mutta jos kaikki ei menekään hyvin vaan Uusivirtaa lainatakseni "joku suunnittelee mua paremmin" niin tukea ainakin saisi paremmin...
Onko ketään muita oireettomia odottajia?
p.s. tätä on vieläkin vaikea uskoa todeksi:)
martta: Pidä vielä lippu korkealla, ei ole mitään vielä lyöty lukkoon!
henrika: Tervetuloa! Mulla on kanssa ensimmäinen tulossa, mutta viikkoja vähemmän kun sulla. Itselläkin epätodellinen olo :)
Laikku: Koita ajatella positiivisesti, mä ainakin yritän, vaikka olen luonteeltani armoton pessimisti. Se tulee mikä on tullakseen, mutta onnea, peukkuja ja kaikkea, että kaikki menee hyvin. Aika vähän noihin asioihin pystyy itse vaikuttamaan.
Minni: Mä kans olen tavallaan ihan iloinen että on oireita, koska heti jos on oireettomampi hetki niin tulee mieleen, että onko kaikki hyvin.
Lipstikka: Mä kans toivon että pystyisin lenkkeilemään normaalisti mahdollisimman pitkään, tekee pelkästään hyvää raskauden aikana liikkua.
tapir: Oon samoil linjoil "joku suunnittelee mua paremmin". Olen kertonut joillekkin, koska ensimmäinen yllätysraskaus on aika raskas taakka naisena kantaa yksinään :D vertaistukena kaveri jolla 3vko vanha vauva.
Miten teidän miehet on asian ottaneet?
tänä aamuna testi ei näyttänyt enää toista viivaa ja vuotokin on runsaampaa.
Toivotan kaikille mukavaa kevättä ja pikkuisille tarrasukkia!
Voi martta :-(
Ihanaa kun täältä saa vertaistukea ja erityisesti Nuuhkikselle kiitoksia tsemppauksesta.
Sehän tässä onkin outoa että jännittää ja pelkää, vaikka tietää että millekään ei mahda mitään ja jos menee kesken niin ei se maailma siihen kaadu.
Minullakin on ollut olo pari päivää parempi vaikkakin taitaa olla flunssa tulossa, kurkkukivusta päätellen.
Meillä tätä on yritetty sen aikaa että mies on raskaudesta innoissaan, tosin sanoi että taas kesti hetken aikaa totutella asiaan :-)
Martta: voi ei :'(
Ultrassa käyty, ja siellä köllötteli yksi 6,4mm sikiö vastaten viikkoja 6+3. Sykekin näkyi hienosti.
Laskettu aika heitti viikolla kuukautisista 28pv kierrolla laskien, joten se muutettiin ja on nyt 5.11. hCG oli päälle 23 000, ja kehitys oli edennyt täysin loogisesti edelliseen ultraan nähden, joten kaikki näytti olevan kunnossa, ja erikoissairaanhoidin seurannat loppuivat tähän.
Siitä toisesta ontelosta ei näkynyt missään merkkiäkään, joten kaippa se on itsestään jonnekin imeytynyt. Vanhaa verta ei ole ainakaan missään vaiheessa vuotanut.
Niin, eilen sai taas säikähtää ihan tosissaan, kun seksin jälkeen valahti kirkasta, oikeastaan vaaleanpunaista verta. Mainitsin tuosta lääkärillekin, eikä hänen mielestään ollut mitään syytä huolestua mistään. Kohdunkaulakanava oli hyvin kiinni ja kiinteä.
Millonkahan sitä osaisi nauttia tästä raskaudesta ja olla levollisin mielin. Kokoajan vaan pelkää, että taas jokin menee pieleen...
Maanantaina sitten neuvolaan ensimmäistä kertaa. Neuvolakortin sain jo polilta.
-Aveena, rv 6+3
Voi harmi Martta ettei alku kestänyt kyydissä :(
Aveenalle onnittelut hyvistä ultrakuulumisista! Uskon, että tuollainen veren valhadus säikähdyttää, mutta hyvä, ettei ole huolta. Itsellänikin kieltämättä kaihertaa se keskenmeno takaraivossa VAIKKA varsin hyvin tiedän, että itse en voi asiaan vaikuttaa niin kovin vaikea on olla mietiskelemättä asiaa. Inhottavaksi kohdallani asian tekee se, että keskenmenosta ei ollut mitään oireita etukäteen; ei vuotoja tai yhtään mitään. Kuvittelin, että kohta ollaan odotuksessa turvallisemmalla puolella kun viikkoja oli 11+, mutta eipä sitten oltukkaan. Mitenkähön sitä pystyisi suhtautumaan tähän raskauteen entisellä tyyneydellä? No, varhaisultra on nyt varattu. 31.3. sain ajan ja sittenhän sen näkee onko kaikki sillä kohdin hyvin. Neuvolaan en vielä ole soittanut kun siellä on niin tiukat soittoajat etten ole ehtinyt.
Oireet ovat edelleen aika minimaaliset. Väsymys ja närästys ovat ne minun oireeni edelleen. Pieniä ohimeneviä pahanolon aaltoja on ollut myös, lähinnä silloin jos syömisestä alkaa olla pitempi aika.
Tervetuloa uusille minunkin puolestani. Kiva, että pino kasvaa!
adalat 5+4
Martalle pahoittelut. Uuteen yritykseen??
Ihana kuulla että Aveenalla on jo ollut ultra ja kaikki siellä hyvin.
Mulla tänään vapaapäivä ja oon mennä suhannut edestakaisin. Kotiin kun olin ajelemassa, niin alkoi kroppa jo viestittää että nyt tarvii lepoa. Lysähdin nyt tähän sohvalle, jo olo helpottaa.
Mulla edelleen kaikki oireet. Ensimmäisen kerran tänä aamuna oli huono olo, kun heräsin n. 0500. Eilen hain antibiootin virtsaputkentulehdukseen ja itkeskelin lääkärissä ja töissä ihan hölmöistä asioista. Selkä on myös kipeä, nivusissa helpottaa. Ostin sellaisen vehnätyynyn minkä voi mikrossa lämmittää. Ihanan tuntuinen kipeällä alamahalla. Suosittelen.
Nuuhkis + Nyyti jonka viikkoja en tiiä. P.S. pitäisiköhän jo varailla neuvolaa?
Martta: harmitus.
Aveena: ajatella, että 6.4 mm voi saada ihmiset iloisiksi:)
Adalat: mullakin varhaisultra 31.3 --> vaihdetaanpa sitten kuulumisia (mä olen onneni kukkuloilla mutta vaikka on kuinka koulutettu ja pitäisi ymmärtää osa netin keskusteluista suodattaa järjellä, pieni pieni pelko mullakin on taustalla; niin pitkään on tätä ihmettä yritetty...
Tänään iski ekaa kertaa karmea väsymys enkä meinannut jaksaa töistä kotiin tulla. Huh. Ja vaikka kuulostaa ehkä vinkeältä niin rinnat on ihan erilaiset kuin ennen raskautta. Ja se huono olo tulee mullakin tosi helposti jos ei heti saa suuhun jotain suolaista.
Mutta näin ihana aurinko meitä siivittää kohti kevättä.
tapir
LA 18.11
Kolmas lapsi tulossa ja silti tuntuu kuin ekaa kertaa olis raskaana :D On tämä vain jännittävää joka kerta.
Soitin aamusella neuvolaan ja he sanoivat, että haluavat varmistaa kaikki mahdolliset keskenmenot ja pyysi lähtemään lääkäriin. Enpä saanut töihin tuuraajaa joten yritin illalla päivystykseen enkä tietty päässyt kun ei ole kipeä ja vuoda kuin seula.
Huomenna tarkoitus soittaa aikaa omaan piiriin ja lähteä näytille. Vuotoa on ollut koko päivän, mutta ei mitenkään hirveästi ja uskomatonta, mutta lämmöt on edelleen koholla.
Mutta laitan huomenna vielä kuulumisia
Martta, harmi juttu ku noin kävi :/ koita jaksaa..
Täällä on pahoinvointi pahentunu, nyt pari päivää on ollut ihan sietämätöntä, varsinki töissä on inhottavaa ku etoo jatkuvasti.. Mut tietää ainaki et siel masus jotai on. Onneks mieheni on melko ymmärtäväinen ja yrittää parantaa mun oloa kaikin keinoin, nyt se vasta on alkanut tajuamaan et meille todellaki tulee vauva :) Pitää vaan odotella, josko tää huono olo menis jossai vaihees ohi.:)
Henrika ja masuasukki 6+4
Kiitos Minnille, viikkoja nyt siis oletettavasti 6+3! :) Olo on tosi epävarma, aiemmissa raskauksissa on ollut voimakasta pahoivointia heti alussa, nyt ei mitään... :/ Asiaa vielä pahentaa se että olen kokenut keskenmenon joka selvisi vasta ultrassa eli ilman mitään vuotoja tms. Mitäs snotte, kannattaisko käydä varhaisultrassa??
NöpönÄiti, mitksi et menini varhaisultraan? Ei siitä mitään haittaa ainakaan ole, ja voit itse olla paremmalla mielellä.
Tänään soittelen neuvolaan ja kyselen miten on mahdollista järjestaa ensimmäinen aika, kun meillä miehen kanssa menee työ ajat aika ikävästi ristii parhaassakin tapauksessa.
Te jotka olette aiemminkin olleet raskaana, oliko teillä mies mukana neuvolassa? Minusta ja minulle olisi tärkeää saada mies mukaan, niin sillekin ehkä vähän konkretisoituisi tämä asia.
luminainen: "Mukavaa" että joku muukin jännäilee vielä alkuviikoilla. Eiköhän rintojen arkuus ja vatsan nippailu ole aika normaalia.
Omat oireet hieman yllättäneet. On kokoajan tosi kummallinen olo mahassa, nippailee ala vatsaa, välillä painon tunnetta. Helposti tulee huono olo, nivusia särkee. Ja vasta näin alkuviikoilla?