Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itkevän lapsen jättäminen hoitoon

Vierailija
10.03.2010 |

Apua! Musta on tullut ihan nössö :( Jostain syystä pian 2v esikoinen on parina päivänä tihrustanut itkua kun oon jättänyt hoitoon. Aiemmin ei edes vilkuttaa malttanut. Tekee niiiiin pahaa itselle jättää surullinen lapsi. ennen ei ollut ongelmaa, onkohan lähestyvä synnytys syynä?

Miten jatkossa jos tuosta tulee tapa? Tekisi mieli ottaa poika takaisin kotiin, mutta ei kai sitä siihen voi opettaa että kotiin pääsee jos itkee aamulla...

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako 2-vuotias sen, että sä olet kotona? Kyllä kai lapsikin haluaisi olla kotona.

Minusta kannattaa tehdä niin, että jos tuntuu tarvetta päiväkodille lähinnä sen vuoksi, että saat levättyä vauvan kanssa, niin pidät esikoisen siellä vaikka kahtena päivänä viikossa.

Vierailija
2/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis mun mielestä lapsi nimenomaan pitää opettaa siihen, että hänen tarpeitansa kuunnellaan. Jos ei ole mitään estettä sille, että lapsi on kotona, niin eihän häntä tarvitse sinne päiväkotiin viedä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että on nyt vasta tajunnut, että en menekään enää töihin :( haluan kuitenkin viedä hoitoon säännöllisesti (11 pv/kk), jotta ei käy niin, että pitkän loman jälkeen vauvojen synnyttä "joutuu" hoitoon. hoitopaikkaa en uskalla irtisanoa, pikemminkin pelkään, että on pakko lisätä päiviä.

ihmettelen vaan kun on ennen niin hyvin viihtynyt.

Vierailija
4/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun hoitoon on tuotu itkeviä lapsia. Se itku on vain pienen lapsen keino varmistaa että äiti varmasti tietää että lapsi häntä kaipaa ja tulee myös hakemaan iltapäivällä. Siihen tulokseen ainakin itse olen tullut.

Jokaisen lapsen kohdalla itkut loppuvat kuin seinään siinä vaiheessa kun äiti sulkee oven takanaan. Tai jos lapsi näkee äitin auton pihalla, niin sitten kun auto poistuu näkyvistä.

Itsekin käytän 5v lasta "virike"hoidossa sopimuspäivillä, mutta en kyllä raaskisi 2-vuotiasta hoitoon viedä jos itse olisin kotona. Mulla on sitäpaitsi hyvä syy käyttää sopimuspäivät hyödyksi, kun sairastan MS-tautia.

Vierailija
5/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itteä harmittaa viedä 2v33kk hoitoon itkulla tai ilman, mutta kun töihin on mentävä, rahat loppu..

Vierailija
6/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin niin että lopetettiin kerho kun tuntui että se oli niin raastavaa kaikille osapuolille. Meillä oli mahdollisuus pitää lapsi kotona.

Nyt lapsi on 7v ekaluokkalainen, joka menee mielellään ja iloisena kouluun. Lapset ovat erilaisia, meidän viihtyi pitkään kotona ja olen iloinen että voitiin tehdä lapsen tahtiin.

Vierailija
7/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tilanne vaatii :( keskosia tässä ei haluta synnyttää ja jatkossakin kolmen alle 2 veen kanssa yksin pärjääminen ei ole helppoa. Olen siis illatkin yksin.

Vierailija
8/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja käytät päivät lepäilyyn ym. nyt kun vielä voit. Lapsella ehkä meneillään joku "vaihe", tai on tosiaan huomannut että menet kotiin. Ja varmaan vaistoaa myös oman haluttomuutesi hoitoon jättämiseen. Lapsi on varmaan ihan tyytyväinen hoidossa ja unohtaa itkunsa pian. Ehkä ideaalimaailmassa kotihoito olisi parempi, mutta jos siihen ei mahdollisuutta, niin tuo varmasti myös hyvä vaihtoehto. Ja kuten sanoit, hoidosta pois jääminen ja uudestaan aloittaminen sisarusten synnyttyä olisi varmaan vielä rankempaa. Teillähän on kuitenkin paljon myös kotipäiviä, joten kyllä lapsi pärjää.

Vierailija
9/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku sentään ymmärtääkin. itsellä vaan niin paha mieli :( päivät sujuu kyllä hoidossa hyvin (hoitajan mukaan), eli itku loppuu heti kun lähden. ei se silti lohduta. ehkä tämä on vaan joku vaihe.

toivon että vauvat osoittautuvat helpoiksi ja voin ottaa esikonkin kotiin. taitaa vaan olla turha haave...

t.ap

Vierailija
10/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerrankin voi lukea asiallista keskustelua. Tänään myös oma esikoiseni alkoi melkein itkeä kun vein hoitoon, laskettuun aikaan nyt 2 vkoa ja ymmärtänee hyvin, että olen kotona, kun esikoinen toistaa koko ajan äiti pipi.

Päiväkodissa ollut jo melkein vuoden ja tähän mennessä nauttinut todella paljon, ja hoitajatkin sitä mieltä että lapsi vaatii nauttii olostaan. Perhe/rahatilanteemme vaatii töihin paluuta kun kuopus reilun vuoden ikäinen, joten emme mekään keskeytä päivähoitoa, ainakaan näillä näkymin, eli toivon mukaan tämä meilläkin ohimenevä vaihe.

Kesällä ollaan kuitenkin pari kolme kuukautta mökillä koko perheen voimin, joten kyllä tätä yhteistäkin aikaa sitten tulee olemaan.

Vierailija
11/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko koskaan kuullut että valtaosa lapsista joskus itkee jäädessään hoitoon: vaikka vanhemmat menis töihin?

Toi itku on ihan normaalia. Ei sillä mitään varmisteta että äiti tai isä palaa takasin! Kyllähän lapsi on aikasemmin jo huomannut että äiti/isä hakee.

Ettekö te ajattele mitä te kirjotatte?

Vierailija
12/12 |
10.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vauva-aikojen jälkeinen eriytyminen äidistä on vaihtunut uudelleen lähentymisvaiheeksi.

Itkut voi johtua vaan ihan siitä. Menee varmastikin ohi, mutta nyt pikkunen tarvitsee tosi paljon hellyyttä ja huomioimista.

Ei aikaakaan, kun pikkuinen on jo mielestään niin iso ja reipas, ja haluaa tehdä kaiken ite ja yksin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän