G: Jos teidän kodin sekaisuusaste olisi tällainen:
http://4.bp.blogspot.com/_Xi-Jo7uy5v8/SSE_IMWMlxI/AAAAAAAAA60/2Q1IwTPXr…
Niin olisiko kyseessä:
a) itse asiassa aika siistiä
b) ihan normi tilanne
c) aika sekaista
d) melkoinen sotku
e) järkyttävä kaaos
f) ikinä ei ole sentään NOIN sekaista ollut
?
Kommentit (74)
lapsi ja isä olisivat viettäneet kahdestaan laatuaikaa...
sekaisin, jos ei vähintään noin sotkuista ole. Liiallinen järjesteleminen tarkoittaa sitä, että pää on niin sekaisin, yrittää päätänsä sitten huonetta järjestelemällä järjestää, vaikka todellisuudessa ei tee kuin hallaa itselleen ja läheisilleen!
Tuon siivoaa hetkessä, mutta sotken taas sitäkin nopeammin :D
Todella harvoin pääsee tuohon pisteeseen asti. Ainakaan mitään ruokia ei ympäri huushollia ole.
tuota!!! Ja siis myös hän osallistuu kodin järjestelyyn/siivoamiseen, vaikka normi sekasotkua usein esiintyykin, niin tuo ei ole meidän käsityksen mukaan normaalia:)
en suostuisi tuollaista katsomaan. Ja joo, tuo sohva kruunaa kaaoksen, kamala!
Järkky. Meillä ei ikipäivänä ole noin sotkuista ollut, aina on siistiä, lelut saattavat ja saavatkin olla levällään. 3 lasta, 2 koiraa.
kaikki on vain jätetty lojumaan. Turha on syyttää lapsia tai mitään. Jos opettelee sen tyylin, että laittaa tavarat takaisin paikoillee, ei tuollaista kaaosta pääse syntymään.
Jos luen lattialla, taittelen lehden luettuani heti pois.
Jos syön olohuoneessa, vien tarjottimen mennessäni keittiöön ja laitan samantien astiat koneeseen.
Kirjat, kansiot jne. Ei niitä voi jätttää käytön jlkeen lojumaan.
Vanhempien esimerkki tarttuu helposti lapsille ja sitten kaaoksen tekijöitä on vain enemmän.
Tosin kuvassa on niin rumat ja eripariset huonekalut, että se lisää jotenkin sotkun tuntua
en päästä kotia tuohon jamaan, se ahdistaisi.
B ja C,eli normi tilanne silloin kun ollaan töissä ja illalla kukaan ei jaksa siivota...joskus oikeasti kotiin tullessa odottaa tommoinen siivo ja se on ärsyttävää!
Olen tehnyt kotisiivouksia ja pariin kämppään verrattaessa voin sanoa että toi on vielä siisti huusholli...jopa lapsettomilla aikuisilla n.30v naisillakin tuota pahempia kämppiä!Lapsiperheen kämpissä ei yleensä ole muuta kuin tahroja kaapin ovissa/ovissa ja seinissä ja pölypalloja siellä täällä mutta yleensä he siivoavat lelut pois että olisi helpompi siivota ja päästä työn touhuun!
Mä ainakin olen oikeasti ihan terve ja tasapainoinen :). Tosin meillä ei olekaan kauhean iso koti ;)
miehen ja lasten jälkeen. ´Kokkaankin mielummin itse, kun siivoan sitä pommia, jonka mies saa aikaan keittiössä.
eli iso A. Jos meillä olisi noin vähän ja noin isoja tavaroita lattioilla, olisi tosi helppo siivota. Nyt ei viitsi, kun lattiat lainehtivat palapelin paloja, legoja ja pikkuroskia.
Näyttää ihan tavalliselta yhden uhmaikäisen lapsen ja kahden vanhemman olkkarilta, jossa taapero vetää kaikki tavarat alas hyllyistä ja laatikoista 10 kertaa päivässä ja levittää lelunsa pitkin asuntoa. Turha niitä on siivota kun tunnin päästä koti on taas takaisin samassa jamassa.
mutta lattia näytti imuroidulta ja puhtaalta :-)
Meillä on kyllä usein ollut tuon näköistä. Ja meistä tehtiin lastensuojeluilmoitus nimenomaan koska koti oli niin siivottomassa kunnossa.
Jos noita likaisia astioita ei olisi pöydällä niin c mutta astiat nostaa sen D:hen
melkoinen sotku, mutta pahempaakin on ollut ;)
joskus saattaa päivällä ollut, jos itsellä joku kirjoitusprojekti tms päälle, jolloin istun koneella olohuoneessa ja tarvittavat paperit/ kirjat edessä ja en kerkeä koko ajan lapsia vahtimaan, että siivoavat omat jälkensä -tyliin 1 v kaatanut 3 palapeliä lattialle... mutta silloinkin illalla lasten nukkumaan mentyä tavarat paikoilleen, jos projekti jatkuu, niin omat kamat siistiin pinoon. Ruokaa ei tuoda pois keittiöstä paitsi aikuiset illalla ja siivoo kyllä omat jälkensä pois, ja vaatteetkin jo lapsetkin osaa viedä riisuttuaan sinne minne kuuluu...
Ainakin olisin keräillyt noi lattialla lojuvat jutut