Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Jos teidän kodin sekaisuusaste olisi tällainen:

Vierailija
09.03.2010 |

http://4.bp.blogspot.com/_Xi-Jo7uy5v8/SSE_IMWMlxI/AAAAAAAAA60/2Q1IwTPXr…

Niin olisiko kyseessä:

a) itse asiassa aika siistiä

b) ihan normi tilanne

c) aika sekaista

d) melkoinen sotku

e) järkyttävä kaaos

f) ikinä ei ole sentään NOIN sekaista ollut

?

Kommentit (74)

Vierailija
41/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin, jos ei vähintään noin sotkuista ole. Liiallinen järjesteleminen tarkoittaa sitä, että pää on niin sekaisin, yrittää päätänsä sitten huonetta järjestelemällä järjestää, vaikka todellisuudessa ei tee kuin hallaa itselleen ja läheisilleen!

Oikeasti, olen itsekin huomannut yhteyden kodin ja pääni sotkun välillä.

Ja jos vielä syvemmälle pään sisään mennään, niin mielestäni on olennaista vielä se, että onko kodin yleinen siisteystaso vai piilossa olevien kohteiden (kaapit, laatikot) siisteystaso tärkeämpi.

Itselläni yleinen siisteystaso ja järjestys (kulissit?) on hyvin tärkeää, kaapit ja laatikot saavat olla missä kunnossa tahansa (todelllinen mieleni). Yleensä tungen niihin kaiken ylimääräisen.

T. E:n vastannut

Vierailija
42/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kyllä, minulla on ongelmia, jotka salaan visusti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika usein tuollaista on. Keskimäärin kerran viikossa. Jos ottaa jokun päivän rennosti niin tulos on tuo kahden lapsen perheessä.

Vierailija
44/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi alle 4-vuotiasta lasta. Luulen, että elämänhallinta on pielessä, jos koti näyttää tuollaiselta. Kyllä meilläkin lapset saavat leikkiä leluillaan ympäri kotia, mutta joka ilta laitetaan tavarat oikeisiin paikkoihin. Meillä käy myös siivooja kerran viikossa, joka kuuraa kunnolla vessat, keittiön, lattiat, saunan ja seinät ym. Silti imuroin ainakin kerran viikossa lisäksi. En ole hysteerikko puhtauden suhteen, mutta en ikinä päästäisi kotiani tuollaiseen kuntoon. Me molemmat vanhemmat käydään myös töissä, joten en puunaa paikkoja 24/7. En ikinä päästäisi edes siivoojaa meille jos olisi tuon näköistä.

Vierailija
45/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuossa kämpässähän on ihan selvästi luettu tenttiin ihan urakalla ja naposteltu ja syöty lukemisen ohessa. Mulla oli opiskeluaikoina useinkin just tuon näköistä. Ei haitannut yhtään. Joskus vaan on tärkeämpää miettimistä kuin rätin kanssa heiluminen.

Nyt kun mulla ei kotona ollessa ole mitään älyllistä tekemistä, ehdin puunata ja järjestellä ja stressata ihan olemattomista asioista. Eihän sillä oikeasti ole väliä onko matto suorassa ja telkkarin ruutu pölytön, sehän on vaan sijaistoimitoa sille ettei saa tehdä mitään oikeasti tärkeää.

Vierailija
46/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhui. Inhoan jos meillä on sotkuista, tänäänkin meinas hermo mennä kun oli sotkua mutten voinut alkaa siivota kun oli pakko lukea tenttiin ja kirjoittaa lopputyötä.

Vierailija
47/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein yhtä sekaista, mutta koska meidän tavarat ovat kauniimpia, yhtä rumaa ei ole.

Kärsin meidän sotkuisuusasteesta ja erittäin paljon toivoisin että jonain päivänä/vuotena pystyisin motivoimaan miehen sotkemaan vähemmän. Nykyään tuo sotku on meillä lähes jokapäiväistä, joskin tosin ilman noita inhottavia kalusteita.

Vierailija
48/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin olen oikeasti ihan terve ja tasapainoinen :). Tosin meillä ei olekaan kauhean iso koti ;)

ei edes tunnista asiaa.

Vierailija
49/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

välillä on siistimpää kun jaksan useammin siivota, mutta välillä tuo on valitettavasti ihan normitilanne.

Vierailija
50/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekaisin, jos ei vähintään noin sotkuista ole. Liiallinen järjesteleminen tarkoittaa sitä, että pää on niin sekaisin, yrittää päätänsä sitten huonetta järjestelemällä järjestää, vaikka todellisuudessa ei tee kuin hallaa itselleen ja läheisilleen!

Oikeasti, olen itsekin huomannut yhteyden kodin ja pääni sotkun välillä.

Ja jos vielä syvemmälle pään sisään mennään, niin mielestäni on olennaista vielä se, että onko kodin yleinen siisteystaso vai piilossa olevien kohteiden (kaapit, laatikot) siisteystaso tärkeämpi.

Itselläni yleinen siisteystaso ja järjestys (kulissit?) on hyvin tärkeää, kaapit ja laatikot saavat olla missä kunnossa tahansa (todelllinen mieleni). Yleensä tungen niihin kaiken ylimääräisen.

T. E:n vastannut

Kyllä meijän nyt psykiatrin tai vähintään psykologin paperit olisi näillä taidoillamme saatava! Niin ikävä kyllä meillä on aika monesti tollasta, hermostun kyllä ja siistin paikat muutamaa astetta siistimmäksi. Mutta en kyllä kylään tuttuja tuollaiseen sotkuun kutstuis ellen eka heivais tavaroita, johonkin ei-saa-mennä-huoneeseen.

Vierailija
51/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaksi alle 4-vuotiasta lasta. Luulen, että elämänhallinta on pielessä, jos koti näyttää tuollaiselta. Kyllä meilläkin lapset saavat leikkiä leluillaan ympäri kotia, mutta joka ilta laitetaan tavarat oikeisiin paikkoihin. Meillä käy myös siivooja kerran viikossa, joka kuuraa kunnolla vessat, keittiön, lattiat, saunan ja seinät ym. Silti imuroin ainakin kerran viikossa lisäksi. En ole hysteerikko puhtauden suhteen, mutta en ikinä päästäisi kotiani tuollaiseen kuntoon. Me molemmat vanhemmat käydään myös töissä, joten en puunaa paikkoja 24/7. En ikinä päästäisi edes siivoojaa meille jos olisi tuon näköistä.

halloota halloo!

Vierailija
52/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli valitettavasti usein normaali tilanne, jota kuitenkin pidän aika sotkuisena.

Vierailija
53/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tollasta kyllä kovin useinole,en edes muista milloin viimeks olis tollasta ollu.

Vierailija
54/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

melkolailla normaali tilanne.

En vaan jaksa koko ajan kulkea lasten perässä siivoamassa ..ja myös tykkään siitä että leikkivät olohuoneessa.

Vierailija
55/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lohduttavasta kuvasta, meillä on aina tuollaista!

Justiin tänäänkin tuskailin ja mietin et millaista muilla on oikeesti..

Vierailija
56/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä eroa sen suhteen olenko töissä vai kotona. Jos olen kotona, kuten nyt äitiyslomalla+hoitovapaalla ehdin ja jaksan paremmin pitää kodin kunnossa. Kun olemme molemmat töissä ja meillä lapsia, myös koululaisia, jotka eivät aina siivoa jälkiään, niin aika tutulta näyttää, siis noin 1-2 päivää siivouksesta on jo tuollaista.

Vierailija
57/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytin kuvaa miehelle ja hän oli samaa mieltä.

Vierailija
58/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkäis. Ja lisäksi mun mielestä kuvassa kaaameaa oli huonosti yhteen sopivat huonekalut/sisustus!!

En voisi elää tuollalailla.

Meillä asuu äiti,iskä,6v ja 1,5v

Vierailija
59/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi aikuista,kaksi koiraa ja lapsi. Ei meillä ikinä noin sotkuista ole ja ollaan päivisin aikalailla kotosalla. Tavaroilla on omat paikkansa ja illalla puuhaan paikat kuntoon aamua varten niin on mukavampi herätä uuteen päivään kun ei heti ala tympimään sotku ja tiskivuoret. Kivempi saada vieraita kylään kun kehtaa ottaa vastaan milloin vaan ja kivempi tulla kotiin esim kaupungista kun on siistiä.

Vierailija
60/74 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tavaroilla paikka, jonne ne laitetaan HETI käytön jälkeen.

Leluilla kun leikki loppuu, ne kerätään HETI ennenkuin aloittaa uuden leikin.

Näin saadaan ADHD-yh-äidin koti pysymään siistinä ja struktuurit hallinnassa :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän