Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 10

08.03.2010 |

***HEINÄKUUN IHANUUDET***viikko 10

29.6. Han, 1

1.7. emmizle, 2, Turku

1.7. Tyttå89, 1

1.7 Tassu 1, Jorvi

1.7. Sanjuska75, 2, K-HKS

2.7. HanniS, 2, 21, KYS

2.7. Zajka, 1, Porvoo

2.7. Chili-80, 3, Kättäri

3.7. ek, 2, 20, Jorvi

3.7. Ihme, 1

4.7. Britney87

4.7. Nupsu, 4, TAYS

3.7. Tani, 3, Kättäri

5.7. Nestor, 2

5.7. vauvva, 1,24, KYS

6.7. Vimpula, 2

6.7. Vanukas, 1

6.7. Hilla78, 4

6.7 ApsiDeisi

6.7 Tuikku, 2

7.7. Insku83, 2

7.7. NM-90

7.7. Salsa9, 2

8.7. Fanni, 1

9.7. Puolukka83, 1, Kätilöopisto

9.7. shira, 3, 25, MKS

9.7 vaniliini, 1

9.7. anskunekku, 1, 21, TAYS

10.7 Tridian, 1, 25

10.7. miruliini, 2, tays tai phks

10.7 -Tuikku-, 2

11.7. neontetra81, 3, 28 Hyvinkään sairaala

11.7. Petruska, 1

11.7. Heldels, 2, 34, kättäri

12.7. irma

12.7. iinea, 2

12.7. tur-koo-si, 1

12.7. Cicu, 3

12.7. kettu, 1

12.7. toukokuu, 4, Kys

13.7. onnenkantamoinen

13.7. Bonnie 83, 2

14.7. Karkki, 1, 23, OYS

14.7 Miukkis, 1

15.7. Enkelinäiti, 2, 28, Hyvinkään sairaala

17.7. Tuuli, 1

17.7. Hexuli, 5

19.7. Whitecat, 3

19.7. Mysweetie, 2, 25, Jorvi

20.7. tuittu82, 3

20.7. Tähti, 2 ,

22.7. Banfigo, 1, KYS

23.7 Illuvatar, Lohja

23.7 Kivi 3

25.7. Skidimadinka, 3, 34, Kättäri

26.7. pikkuvarpaat,1

26.7 HK, 1, 28,

26.7. Keräkurmitsa, 2

27.7. nasuste, 2, koks

29.7 mama87, 2

29.7. Memm!, 1, Jkl

30.7 Sunniee

30.7 äityli-76, 3, EKKS

31.07 Suvi83, 1, Kättäri

pikkanen09, 30

Geminimama, 3, PHKS

Kajo, 1

Banfigo, 1

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos iinea vastauksesta, näin vähän itsekin asiaa ajattelin, että olisikohan vaan taas yksi raskausoire. Tänään jano ehkä on vähän parempi ja juon kyllä vaan n. 2 l vettä päivässä. Joten odottelen rauhassa ensi viikon neuvolaa.

T: Skidimadinka

Vierailija
22/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräkurmitsa, mitä ihmettä, teillä alkaa jo valmennukset! Onko niitä kuinka paljon? Meillä taisi olla 2 neuvolan tarjoamaa, joskus viikolla 30+, sairaalan valmennus netin kautta ja terkkarissa joku fysioterapia juttu.

Ajattelin lähettää Kelan paperit vasta sitten kun uus äitiyspakkaus on saatavissa. Tää on aina arpomista, mutta nyt otan riskin ja odottelen seuraavaa pakkausta.

Oon myös vertaillut tätä ja edellistä raskautta, vaikka sitä "ei saisi" tehdä.

1. raskaus

Nenäverenvuoto rv 11-20

Ainainen paleleminen

Jatkuva nälkä (oli syötävä 2 tunnin välein ja yölläkin)

Yö heräilyjä enemmän

2. Raskaus

Palelu vain alkuraskaudessa

Matkustuspahoinvointi, tukkoinen nenä ja nenäverenvuoto 17-

Alhainen verenpaine (oikeasti ongelma), olo on ihan kamalan huono ja milloin pyllähdän mihinkin, kun ei vaan pää kestä.

Voimakkaat potkut

SF-mitan mittaajasta on paljon kiinni miten mittaa, sen huomasin edellisessä raskaudessa, kun terkka vaihteli. Rv 22+0 oli 19cm.

Odotan kevättä ihan innolla! Ihanaa päästä ulkoileen ja laittamaan pihaa (jos siinä vaiheessa enää yhtään mihinkään taipuu). Josko tämä väsymyskin vähenee keväällä.

Enkelinäiti 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keräkurmitsa, mitä ihmettä, teillä alkaa jo valmennukset! Onko niitä kuinka paljon? Meillä taisi olla 2 neuvolan tarjoamaa, joskus viikolla 30+, sairaalan valmennus netin kautta ja terkkarissa joku fysioterapia juttu.

Näitä neuvolan perhevalmennuskertoja on muistaakseni kolme, yhteinen ryhmä kaikille kesäkautena synnyttäville. Niiden lisäksi saa käydä tutustumassa sairaalaan ja synnytyksen jälkeen on vielä neljä ryhmäkertaa leikkipuiston tiloissa. Näin meillä, mutta eri paikkakuntien välillä on suuria eroja..

Vierailija
24/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänää kävin taas neuvolassa. Mittasivat SF mitan, mutta huomasin etteivät olleet merkinneet sitä korttiin, joten ei tietoa siitä. Maha kyllä tosi "turpea" jo eli ihan selvästi isontunut. Siitä puheen ollen painokin oli noussut 900g/vko joten tosi paljon! Sanoikin, että nyt oli hieman enemmän nousua kuin normaalisti... No, yhteensä painon nousua noin 7 kiloa, joten ei varmaan vielä kuitenkaan ihan äärirajoilla olla.

Vauveli potkii jo todella paljon ja usein. Joka päivä tuntuu potkut ja illalla varsinkin nukkumaan mentäessä. Tänään kävin shoppailemassakin ja tarkoitus oli ostaa itselle jotain päälle mahtuvia vaatteita, mutta mukaan tarttuikin pääosin vain vauvojen vaatteita :D

Karkki 22+1

Vierailija
25/33 |
11.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitikö rakenneultrasta saada joku koko arvio vauvalle?

Vierailija
26/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana ilma tuolla ulkosalla ja vapaapäivää viettelen kotona. Täytyy varmaan pian lähteä koiran kanssa lenkille tuonne aurinkoon. :)

Illuvatar: En tiedä onko noissa ultraajissakin sitten eroja, että mitä tekevät, mittaavat ja kertovat. Kyllä me ainakin saatiin vauvalle paino- ja pituusarvio. Nuo arviot voivat toki hieman heittää.

Omaa napaa: Onko muilla sellaista, että jos öisin nukkuu selällään niin herää sitten pahoinvointiin ja sydämentykytykseen jne.? Itselleni on vaikeaa nukkua selällään kun se tuottaa vain pahoinvoinita. Aamulla oli taas niin paha olo kun olin sellälleni kyljeltä notkahtanut. :/ Vauva on ollut hieman laiskemmalla tuulella taas, mutta siellä se kirmailee kuitenkin. Ostin taas yks päivä sille kasan vaatteita. :D Pitäisi varmaan vähän rajottaa. Mullakin alkaa jo "loppua" vaatteet kaapista kun ei ne mene päälle enää. Muutamia mammapaitoja olen ostanut ja on muutamia vähän pidempiä toppeja ja t-paitoja jne. , mutta kyllä sellanen olo on nyt tullut, että täytyisi päästä ostoksille. Tosin kohta tulee kesä niin saa sitten pistää vaikka joustavan mekon päälle, niin selviää sitten sellaisilla. :)

Vaniliini rv 23+0

Vierailija
27/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iluvatar: me ainakin saatiin kokoarvio vauvasta..

(.) tänään siis oli rakenneultra ! vauvalla kaikki kehittynyt niinkun pitääkin,vastasi viikkoja ja painoa oli hurjat 291g ! :D oli kyllä niin ihana pieni ihminen. pikkuisen isäkin ihan herkistyi kun vauva möyri ja katseli suoraan kohti :D

Vaniliini: mullakin on tota pahaaoloa jos selällään nukkuu.. ja muutenkaan se ei tunnu kovin ihanalta :s

IHANA ILMA,pakko päästä tänään ulkoilemaan ! :P

ihanaa viikonloppua kaikille naisille !

sunniee ja masukas rv 20+1

Vierailija
28/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illuvatar: Me ei saatu kokoarviota vauvasta, vaikka oikein kysyin sitä. Kätilö vain sanoi, että "ne on aika pieniä tässä vaiheessa, noin 250-350grammaa". Eikä sanonut mitään pituusmittaakaan. Mutta kaikki muut mittaukset teki kyllä ja kertoi tarkkaan kaiken, eli ei jäänyt harmittamaan vaikka sitä grammamäärää ei sanonutkaan.

Lähdin tänään kaupungille shoppailemaan. Löytyi itselle yhdet mammahousut h&m:ltä ja pikkuiselle alennusvaatteita Lindexiltä ja euron bodyja kirpputorilta. Yllättävän hyvä kuntoisia, kuin uuden veroisia, löytyy kirpputoreilta. Itse kun olin hieman varuillani sinne mennessäni, mutta kannattaa kyllä käydä katsomassa erilaisilla lastenvaatekirppareilla!

Nyt on jalat väsyneet ja rakoilla. Pienet päiväunet taitaa olla kohdallaan ;)

Fanni 23+1

Vierailija
29/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään tekemässä vakuutus tulevalle neitoselle. Pohjolasta otettiin kuten esikoisellekin aikanaan, myös muut vakuutukset on siellä. 300e luokkaa on tuo vuosimaksu ja ennen syntymää pitää maksaa 271e ja sit vauvan syntymän jälkeen jokunen kymppi lisää.

Turvakaukalo saatiin mukaan miehen veljen perheeltä eilen. Vaatteita ajattelin ens viikolla rueta pesemään ja silittämään(kun mies ja poika menevät mummolaan muutamaksi yöksi).

Mutta on vaan ihanaa kun aurinko paistaa :):):)

T:HanniS + paputar 24+0

Vierailija
30/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka kaikki mammat :) Mulla on niin hyvä fiilis kun aurinko paistaa ja lumi sulaa pikku hiljaa pois..jotenkin tuntuu että jaksaa paljon paremmin :) Kävin jopa salilla piiiitkästä aikaa!

Me otettiin kans pohjolasta vakuutus kun kaikki muutkin vakuutukset on sieltä :)

Illuvatar: kävitkö sä Lohjan sairaalassa ultrassa? :) kun mäkin oon Lohjalta, niin kyl meille ainakin sanottiin painoarvio.. mut pituus arviota ei kyl sanottu.. En kyl muista sen kätilön nimee joka sen teki..:/

Vitamiineista mä syön multivita raskaus ja imetys, ja sit syön magnesiumia (mulla auttanut ainakin öisiin suonenvetoihin pohkeissa) ja sit rautatablettina on se obsidan :)

Vauvan vaatteita oon ostanut tosi paljon jo, tartteis mennä kiertelee kirppareita ku siel tekee aina niin hyvii löytöjä :)

T: Britney ja rinsessa 23+5

Vierailija
31/33 |
12.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytiin tänään lapsivakuutus tekemässä. Tapoilasta otettiin kunmuutkin vakuutukset sielä. 80e oli varausmaksu ja vakuutusmaksu tulee sitten kun lapsi on syntynyt. Summaa en huomannu kysyä. Vähemmän kumminkin kuin autovakuuutus ;) Oon muutenki ollu vähän pihalla. Oisko se sitä raskausajan dementiaa tms :D

Jos selällä nukkuminen aiheuttaa huonoa oloa, mutta selälleen tulee huomaamatta kierähdettyä, kokeilkaas samaa mitä kuorsaajille suositellaan. Eli tennispallon/sählypallon ompelua yöpuvun selkämykseen. Ei pitäis sen jälkeen kierähtää selalleen.

Kävin eilen lastentarvikeliikkeessä ihailemassa kestovaippoja. Ja kun luulin niin hyvin jo perehtyneeni asioihin netissä. Halusin vaan päästä tunnustelemaan materiaaleja ym. No sitten kun se myyjä alko selittää mitä kaikkia eri vaihtoehtoja on putosinkin jo ihan kärryiltä. En sitten ostanut edes mitään. Täytyy nyt taas vähän sulatella tätä informaatiopaljoutta.

Ei meillekkään ultrassa mitään kokarviota kerrottu. Vastaa viikkoja vaan sano. Kyseessä sellainen toinen jalka eläkkeellä oleva lääkäri joka ei suostu sukupuoltakaan kertomaan. Yksityiselle on meidän kunnassa mentävä jos haluaa sukupuolen selville. Mutta ei se mitään. En haluaaiskaan tietää :)

-raksu- & masu

Vierailija
32/33 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille jotka ootte täällä kannustaneet kakkosen hankinnassa! Luulin että olis tullu enemmän kritiikkiä siitä, miten kahden pienen kanssa jaksaa - mutta toisaalta, onhan niitä kaksosiakin olemassa.

(kuitenkin saisin sellaiset ja mites sitten suu pannaan XD Suvussakin taipumusta)

...ja heti perään suvusta lisää, eli mummo sai kirjeeni eilen. Soitti siinä päivällä perin itkuparkuraivareisen puhelun... kuten arvata saattoi. Onneksi sentään tiesin mihin varautua, ettei mitään yllätyksiä tullut: "Ette te osaa sitä hoitaa, ette osaa pitää huolta edes ittestänne, olishan tämä pitäny arvata että te jotain juonitte siellä, kyllä ootte tyhmiä!" jne. Kyseli myös kovasti, kumpi meistä on raskaana, ja ihan suoraankin sitten sanoi että "tottakai se vaikuttaa asioihin" kun olin kysynyt, että eikö avokin lasta sitten laskettaisi sukulaiseksi, voisinko mä vielä hankkiutua eroon avokin lapsesta vai?

Ei siis kerrottu kumman masussa se asustaa. Olisin ehkä muuten voinut, mutta kun mummo oli jo papallekin ehtinyt kertoa (SE oli yllättävää!) niin ajattelin että jaa, tuskinpa voi enää viikkorahaanikaan sillä pelastaa...

Pappa betalar ja silleen XD

Mutta kyllähän tää ny hiukan korpeaa. Mummo on kuitenkin mun lähin verisukulainen, se on mut suunnilleen kasvattanut, ollut mulle tärkeä niistä iänikuisista "sä et osaa, sä et pysty, sä et pärjää"-lannistamisista huolimatta... Onneksi ehdin kuitenkin oppia jo muutamia vuosia sitten, etten voikaan luottaa KEHENKÄÄN sukulaiseeni... muuten olisi varmaan sattunut ja paljon :/

Sattumisesta aiheeseen seuraavaan: Avokilla on ollut sellaisia pieniä jännäsupistuksia, eivät kuulemma kipeää tee, mutta inhottavia ovat. Oon yrittänyt lohduttaa puhumalla järkeä päähän, että ihan normaalia se on ja keho vain harjoittelee synnyttämistä varten, ja että periaatteessa tässä vaiheessa voisi olla jo niitä KUNNON supistuksia - että ei nyt pikkusemmosten takia kannata itkeä itseään rusinaksi.

...mutta jos vielä täältä varmistan..? X3

Ai niin ps. Ei tosiaankaan olla enää tervetulleita mummolaan, joten saattaa jäädä kavereidenkin tapaaminen väliin, elleivät voi majoittaa meitä yöksi tai pariksi... pitänee kysyä kuitenkin. Muutoin suunnitelmat etenevät toivotusti.

(lisää raivottavaa mummolle)

Vierailija
33/33 |
13.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jancelin: kyllä ne supistukset ihan normaaleja on ! mulla niitä on myös.. varsinkin jos kävelee nopeasti,tai pitkän matkaa.. myös ihan öisin tai aamuisin saattaa supistella.. :) mut jos ne menee kivuliaaksi nii kyseessä saattaa olla joku tulehdus..

hohho,tylsä päivä.. kaupungilla käytiin miehen kanssa,mut ei oikein löydetty muuta ku miehelle housut.. :D vaikka mulle lähettiin takkia etsimään !

(.) masuun ei mitään niin uutta.. ostin eilen Ceridalin öljyn,jota hieron masuun iltasin ja aamusin.. ettei tulis niitä kuuluisia raskausarpia..ja muutenkin kun tuntuu että kiristää toi masun iho ihan kauheesti,varsinkin iltasin!

sunniee ja masukas 20+2